וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלאק מאנדיי": רקס ריאן פוטר מהג'טס, ג'ים הארבו נפרד מהניינרס

29.12.2014 / 15:35

הבעלים של הסילונים וודי ג'ונסון הודיע למאמן ולג'נרל מנג'ר ג'ון אידזיק כי הם מסיימים את דרכם אחרי עונה גרועה. הארבו: "ניצחתי בסן פרנסיסקו 49 משחקים בדיוק, זה נראה נכון". טרשטמן פוטר משיקגו, סמית' מאטלנטה, קייל אורטון פורש

ג'ים הארבו מאמן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. AP
סופרבול אחד, שלוש הופעות בגמר ה-NFC. הארבו/AP

העונה הסדירה הגיעה אמש (ראשון) לסיומה עם דרמות בכל החזיתות כמעט והיום, שני, מגיע ה"בלאק מאנדיי" המסורתי, סבב הפיטורים והעזיבות בקרב הצמרת המקצועית של קבוצות הליגה. אנחנו נלווה כאן את היום הזה, שתמיד מספק עניין, עם עדכונים על כל ההתפתחויות והשינויים.

seperator

* לאיש לא היה ספק שזה יגיע והיום הבעלים של ניו יורק ג'טס, וודי ג'ונסון, נפגש עם המאמן רקס ריאן והג'נרל מנג'ר ג'ון אידזיק והודיע להם: אתם מפוטרים. ריאן אימן את הסילונים במשך שש שנים. השנתיים הראשונות, יחד עם מארק סאנצ'ז, היו נהדרות והג'טס הפתיעו פעמיים והגיעו לגמר ה-AFC שנה אחר שנה.

אלא שמאז, ניו יורק צללה ולא העפילה לפלייאוף במשך ארבע שנים רצופות. שיא השפל הגיע העונה, כאשר הג'טס סיימו במאזן 12:4 מחריד והודחו ממאבק הפלייאוף הכי מוקדם בתולדות המועדון, עוד לפני מחזור חג ההודיה. אידזיק הגיע לניו יורק לפני שנתיים מסיאטל, אולם התקשה להותיר את חותמו ובחירות הדראפט שלו ספגו ביקורת עזה.

ג'ונסון מסר בהודעה רשמית: "לאחר מחשבה ארוכה ובחינת מצב הקבוצה, הודעתי לרקס ריאן וג'ון אידזיק שהם לא יחזרו אלינו בעונה הבאה. שניהם תרמו המון למועדון ואני מאוד מעריך אותם על המאמצים שלהם והמחויבות. לאורך השני, רקס הביא לג'טס ביטחון גדול ושתי ריצות פלייאוף בלתי נשכחות".

רקס ריאן מאמן ניו יורק ג'טס. Stephen Savoia, AP
סוף הרומן. ריאן/AP, Stephen Savoia

* מי שלא חיכתה לרגע הייתה סן פרנסיסקו, שמיד לאחר סיום משחק הניצחון שלה על אריזונה הודיעה על פרידה מהמאמן בארבע השנים האחרונות, ג'ים הארבו. זו הייתה הפרידה הצפויה ביותר של סיום העונה ולכולם היה ברור כבר זמן רב שהארבו יעזוב. אתמול אף צצו דיווחים לפיהם המאמן הסכים להצעתה של מישיגן והוא יחזור לאמן במכללות.

הארבו החזיר את הניינרס למרכז הבמה בליגה אחרי שנים קשות. הוא לקח את הקבוצה שלוש פעמים ברציפות לגמר ה-NFC, כאשר באחת מהן סן פרנסיסקו אף העפילה לסופרבול והייתה רחוקה מסירה אחת מוצלחת מזכייה באליפות. הוא סיים את חלקו בקבוצה עם מאזן 19:1:44 בעונה הסדירה ו-3:5 בפלייאוף.

"ג'ים ואני הגענו להחלטה לפיה פרידה משותפת היא הצעד הנכון", אמר הבוס של הקבוצה, ג'ד יורק, "אנחנו מודים לג'ים על היצר התחרותי האדיר שהוא הביא לנו ועל התשוקה שלו עבור הפורטי ניינרס". הארבו אמר: "זו הייתה התקופה היפה בחיי. היה ממש כיף. יש לי בסך הכול 49 ניצחונות בקבוצה. זה נראה לי כמו משהו נכון". גם השחקנים נפרדו מהמאמן שלהם ופרנק גור אמר: "אהבתי את הגישה שלו למשחק. השנים הכי טובות שלי היו איתו. איתו ניצחנו".

עוד באותו נושא

ג'ים הארבו צפוי להתמנות למאמן מישיגן

לכתבה המלאה
seperator

* אטלנטה לא יכלה להשלים עם עוד עונה גרועה, ואחרי שבע שנים החליטה שמייק סמית' לא יאמן אותה עוד. דיווחים רבים בתקשורת הצביעו על כך שהבעלים ארתור בלנק ייפרד מסמית' עוד לפני התבוסה המשפילה לקרוליינה. הפאלקונס סיימו את שתי העונות האחרונות במאזן שלילי.

* שיקגו פיטרה את ה-GM פיל אמרי ואמרה שלום גם למאמן מארק טרשטמן. אמרי בנה מחדש את הגנת הברס לאחר פרישת בריאן אורלכר, ועשה זאת רע, כשהוא אחראי גם להארכת החוזה הגבוה של ג'יי קאטלר. טרשטמן בילה שנתיים בלבד על הקווים ולא ממש הגיע להישגים משמעותיים, בלשון המעטה.

* קייל אורטון הודיע כי הוא צפוי לפרוש. "אחרי עשר שנים ב-NFL, החלטתי להקדיש זמן למשפחתי", אמר הקוורטרבק הוותיק.

* ובינתיים, בגזרת הפצועים: ליביון בל ספג אתמול מכה עזה בברך אחרי כניסה חריפה של רג'י נלסון. הוא פונה מהמגרש ומצבו לא ברור לקראת המשחק של פיטסבורג מול בולטימור בשבוע הבא בפלייאוף. איי ג'יי גרין סובל מזעזוע מוח ולא ברור אם הוא ישחק עם סינסינטי מול אינדיאנפוליס.

עדכון ראשון: 9:24

קייל אורטון שחקן בפאלו בילס. Jared Wickerham, GettyImages
המשחק האחרון. אורטון ביום ראשון בפוקסבורו/GettyImages, Jared Wickerham

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully