וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם השיווק בין ההתאחדות לטוטו ימשיך לעמוד על 80 מיליון שקל

28.12.2014 / 17:05

קולו של יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי הכריע כשתמך בהמשך ההסכם, התוצאה בהצבעה הייתה 5:5 ודירקטוריון הטוטו לא יקצץ את הסכם השיווק מ-80 מיליון שקל ל-50 מיליון שקל

יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. מגד גוזני
שוויון בהצבעה. עיני/מגד גוזני

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל עופר עיני ויושב ראש מנהלת הליגה בכדורגל יורם באומן הגיעו היום (ראשון) לישיבת דירקטוריון הטוטו על מנת להשמיע את דעותיהם ולנסות להשפיע על הצבעת חברי הדירקטוריון, שעלולים לקצץ את הסכם השיווק בין הטוטו להתאחדות לכדורגל מ-80 מיליון שקלים בשנה ל-50 מיליון.

לקול של יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי הייתה משמעות גדולה והצבעתו בעד המשך ההסכם יצרה שוויון 5:5 בין המתנגדים לתומכים. על לוי הופעלו לחצים בימים האחרונים לאשר את ההסכם על סך 80 מיליון שקל. משמעות השוויון היא שהסכפ השיווק לא ישתנה והתקציב ימשיך לעמוד על 80 מיליון שקל בשנה.

על פי הסכם הרפורמה, יכולים חברי הדירקטוריון להצביע עד ה-31 בדצמבר על קיצוץ הסכם השיווק לעונת המשחקים הבאה. אם הדבר אכן יקרה, קבוצות ליגת העל והליגה הלאומית ייפגעו בצורה משמעותית וכך גם קופת ההתאחדות לכדורגל. בדירקטוריון יושבים 11 חברים וביניהם יו"ר ההתאחדות לשעבר אבי לוזון, שלא יוכל ליטול חלק בהצבעה היום.

גורם במנהלת הליגה אמר לוואלה! ספורט לקראת הישיבה: "לקצץ ל-50 מיליון זו פגיעה קשה ביותר בקבוצות ליגת העל שלא מוחזקות על ידי בעלים אמיד. בליגה הלאומית זו תהיה פגיעה אנושה. אם לוקחים חצי מיליון שקל, אפילו מקבוצה כמו הפועל תל אביב, לא צריך להסביר את המשמעות של זה. הטוטו מייצר עשרות מיליוני שקלים של רווח בכל שנה והרוב זה על הגב של הכדורגל הישראלי". במנהלת ובהתאחדות העריכו הבוקר כי להגעה של באומן ועיני לדיון תהיה משמעות גדולה וכי השניים יפעילו את כל כוחם על מנת שההסכם לא יקוצץ.

יורם באומן יו"ר מנהלת הליגה. ברני ארדוב
מנסה להסביר את המינוי המוזר של טביב. באומן/ברני ארדוב

באומן אמר לוואלה! ספורט לקראת הדיון: "קיצוץ הסכם השיווק יהיה כמו חיסול הכדורגל. הטוטו נהנה מהכדורגל והוא לא צריך לחתוך סכומים כאלה. לחלק מהקבוצות זו תהיה מכת מוות. הטוטו נהנה באופן ישיר מהכסף שהוא נותן ולכן אני לא מבין את ההיגיון חוץ מאשר שיקולים זרים". על יחסי הכוחות בתוך הדירקטוריון ועל העובדה שיו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי שוקל להצביע נגד הסכם השיווק במתכונתו הנוכחית אמר באומן: "אני יודע שעוסקים בשכנועים של יו"ר איגוד הכדורסל. איגודים צריכים ללכת אחד עם השני ולא אחד נגד השני על פי תפיסת העולם שלי".

באומן התייחס הבוקר גם להחלטה של המנהלת למנות נציג מבית"ר ירושלים לוועדה למניעת אלימות וגזענות: "אם המנהלת רוצה להתמודד עם נושא הגזענות, מי יכול בצורה יותר רלוונטית להיות חלק מדיון כזה? אם כולם יהיו בעד ולא יהיה דיאלוג, מה ייצא מזה? כשאתה מקים ועדה, אתה צריך שיהיה דיון ודיאלוג. אלי טביב הוא לא ראש הוועדה, כי ראש הוועדה ייבחר בישיבת הוועדה הראשונה. אם אני אביא לוועדה שלוש קבוצות שהן מאה אחוז בעד, איזו ועדה זו? אתה רוצה להתמודד עם משהו, תביא מישהו שעבר בעצמו את הדברים האלה. בהפועל תל אביב טביב חווה בעצמו את האלימות. בחלק מהקהל של בית"ר יש התנהלות גזענית וצריך את טביב בוועדה הזו. יגידו שאני נאיבי? אז יגידו".

יו"ר הטוטו, צחי פישביין, הביע דעה דומה לזו של באומן: "הטוטו חתום על הסכם שיווק עם ההתאחדות לכדורגל לשלוש שנים, כולל עונת 2015/16. סעיף היציאה בהסכם נועד למטרה אחת, לוודא שכל אחד מהצדדים מקיים את חלקו ואת מה שהתחייב עליו. הטוטו יציג השנה שיא של כל הזמנים בהכנסות, 2.5 מיליארד ש"ח. הטוטו מוכיח כל שנה שהוא יודע לנהל עסק מצליח שמביא תוצאות וחבל שישנם אנשים בטוטו שלא רואים את התמונה הכללית ולא בוחנים את המוצר מבחינה עסקית, אלא עסוקים באינטרס הצר. על כן, אסור להשתמש בסעיף היציאה מההסכם. יש לאפשר להסכם להתקיים גם בעונה הבאה, על מנת להבטיח את תשתית ההכנסות של הטוטו, המתבססת במידה רבה על ענף הכדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully