וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארצות הברית מחמיאים לדיוויד בלאט על ההחלטה ה"אמיצה"

המאמן בחר לספסל את לאב ברבע הרביעי וקיבל גב מהתקשורת ומהכוכב עצמו. עם זאת, חלק מהעיתונאים רואים בהגנה של לאב "בעיה גדולה". הישראלי: "לברון הרים אותנו". ג'יימס: "צעד קדימה"

- מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. GettyImages
ניצחון חשוב וקשה. בלאט/GettyImages

מספרי המשחק

* דיוויד בלאט בחר לספסל את קווין לאב ברבע האחרון בשל ההגנה הרעה שלו על ניקולה ווצ'ביץ'. כשלאב היה על הפרקט, אורלנדו קלעה ב-57 אחוז מהשדה ו-70 אחוז בצבע. כשהיה על הספסל? 35 אחוז מהשדה, 33 אחוז בצבע.

* ברבע האחרון, בו לא שותף כולל, המג'יק קלעו ב-23.8 אחוז מהשדה. בשלושת הראשונים? 59.6 אחוז מהשדה.

* לברון ג'יימס קלע 15 נקודות ברבע האחרון. אורלנדו כולה - 14.

* בשלושת הרבעים הראשונים קלע לברון 14, במשותף.

* בשלושת הרבעים הראשונים קלע 5 מ-12 מהשדה והלך ארבע פעמים לקו.

* באחרון? 5 מ-8 מהשדה, שבעה ביקורים בקו העונשין.

seperator

התגובות

דיוויד בלאט הילל את כוכבו בסיום: "לברון השחקן הטוב בעולם. הוא עשה את מה שהוא עושה וברור שהיינו צריכים את זה. הוא הרים אותנו היום". כשנשאל על שפת הגוף של שחקניו במשחקים האחרונים, אמר המאמן הישראלי: "אנחנו שמים לב להכל, על זה משלמים לנו. אנחנו לוקחים בחשבון הרבה דברים, לא רק את אלה שרואים".

במהלך הרבע השלישי נקלע לברון לעימות עם טוביאס האריס, בו ככל הנראה הוחלפו מילים שהסתיימו בעבירה טכנית לשני הצדדים. "המילים שהוא אמר לי חיממו אותי", הודה קינג ג'יימס. "האמת שהייתי במוד רגוע הלילה, אבל הוא הרס אותו אחרי המילים הללו". דיון ווייטרס אמר על כך בסיום: "האריס נבח על העץ הלא נכון".

בשלב מסוים ווייטרס התחנן לכדור מלברון אך לא קיבל אותו. לברון לא התרגש: "דיון אוהב את הכדור וכולנו יודעים את זה. בקבוצה הזאת יש כל כך הרבה אופציות, כך שצריך להיות סבלני והכדור ימצא אותך".

קווין לאב, שסופסל למשך כל הרבע האחרון, נשאל מתי בפעם האחרונה קרה לו דבר כזה, והשיב: "די הרבה זמן. זה עניין של מאצ'-אפים. יותר מהכל, אני שמח שניצחנו. היה שלב בו בלאט הסתכל עלי ואמרתי - תשאיר את החמישייה הזאת. המאצ'-אפ בין טריסטן תומפסון ו-ווצ'ביץ' עבד מצוין, הוא עשה עבודה מצוינת. זה לא היה לי קשה בכלל לשבת על הספסל".

עוד באותו נושא

רבע אחרון ענק של לברון ג'יימס הציל את קליבלנד מול אורלנדו

לכתבה המלאה
- שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. GettyImages
צעד בכיוון הנכון. לברון/GettyImages

מה אמרו בתקשורת?

על פי רוב, בתקשורת האמריקאית החמיאו לבלאט על ההחלטה לספסל את קווין לאב ברבע האחרון. "זה עבד לבלאט, אבל העובדה שלאב לא שיחק בכל הרבע האחרון היא מדהימה", צייץ כריס פדור מאתר cleveland.com. "זה כנראה נכון שקליבלנד שיחקה הגנה טובה יותר ללא לאב. וזו בעיה מאוד, מאוד גדולה".

בטור שלו ב'פליין דילר', כתב בין היתר פדור: "קליבלנד שילמה מחיר גבוה מאוד על לאב בקיץ והיא מבקשת ממנו לשחק תפקיד ענק בקבוצה שרוצה לקחת אליפות. אבל הוא אפילו לא יכול לשחק ברבע האחרון כי בלאט הרגיש שמייק מילר או תומפסון הם אופציות טובות יותר נגד אורלנדו? כי לאב לא התאים במאצ'-אפים? נגד אורלנדו? ללאב מגיע קרדיט, הוא הבין את המצב, לא התלונן, ובלאט השאיר אותו על הספסל. בלאט מתפקד לפי תחושה, זו לא הפעם הראשונה שהוא עשה את זה, וכנראה לא תהיה האחרונה. עדיין, קשה להאמין שלזה קליבלנד ציפתה כשהביאה אותו בקיץ. זו כנראה בעיה אם הקאבס לא יכולים לשחק בלי אחד השחקנים הכי חשובים שלהם".

דניס מנלוף, גם כן מה'פליין דילר', כתב באותו עניין: "בעוד מאמנים אחרים היו מחזירים את לאב בנקודה מסוימת ברבע הרביעי, בלאט, מאמן שנה ראשונה ב-NBA, בחר להמשיך עם מה שעבד".

דייב מקמנימן מאתר ESPN צייץ: "זה צעד מאוד אמיץ של בלאט. צריך לתת קרדיט ללאב על שלא נפגע מכך". בטור שלו ב-ESPN, כתב בין היתר על שפת הגוף הרעה של קליבלנד במשחקים האחרונים, ועל השיפור מול אורלנדו: "בזמן שהקאבס מנסים לחבר כל כך הרבה חלקים חדשים בתנועה העונה, אף אחד לא היה מושלם בהתנהגות שלו. אפילו לא לברון, שלקח על עצמו אחריות כקפטן אבל לפעמים לא חוזר להגנה ומתווכח עם השופטים על שריקה, אך הולך שפוף אחרי החטאה או שתיים".

דסטין פוקס מ-CBS כתב: "קליבלנד היתה צריכה את הניצחון הזה. תנו קרדיט לבלאט שהלך עם החמישייה הנמוכה".

שחקן קליבלנד קאבלירס קווין לאב מול שחקן אורלנדו מג'יק ניקולה ווצ'ביץ'. GettyImages
גם הוא שלם עם ההחלטה, גם התקשורת שלמה איתה. לאב/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully