וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת היהלום: נבחרת התגליות של חצי העונה

28.12.2014 / 13:05

ההפתעה של גווארדיולה, היורש של מאלדיני, ההברקה שחזרה לסימאונה כבומרנג, הסנסציה של גרמניה וגיבור הקאלט של אוהדי טוטנהאם. 11 התגליות של חצי העונה בחמש הליגות הבכירות באירופה

שוער: סרחיו אלברס - סלטה ויגו

סרחיו אלברס שוער סלטה ויגו. רויטרס
פריצה מאוחרת. סרחיו אלברס/רויטרס

הוא היה השוער המחליף הקלאסי. ישב על הספסל כאשר חאבי וראס עמד בשערה של סלטה ויגו, ונותר באותה פוזיציה גם כאשר יואל נבחר להחליף אותו. אחרי שהאחרון התקדם כדי לשבת על הספסל של ולנסיה, סרחיו אלברס הבין שזה הצ'אנס האחרון שלו. בגיל 28, לא תהיה לו הזדמנות נוספת להיות שוער ראשון בליגה הבכירה. אדוארדו בריסו נתן לו את הקרדיט וקיבל הופעות נפלאות בריצה של הקבוצה בפתיחת העונה. סלטה נוצחה רק פעם אחת ב-11 המחזורים הראשונים, במהלכם אלברס שמר על רשת נקייה בארבעה מקרים, כולל בתצוגה פנטסטית בניצחון 0:1 על ברצלונה בקאמפ נואו. בחודש נובמבר הוא ספג רק שני שערים בארבעה משחקים ונבחר לשוער החודש של הליגה, ושמר על הרמה הגבוהה למרות הדעיכה של קבוצתו בחמשת ההפסדים הרצופים. "זו שנה בלתי נשכחת, הכי טובה בקריירה שלי", הדגיש אלברס השבוע. היה שווה לחכות.

מגן ימני: טין ידבאי - לברקוזן

טין ידבאי שחקן לברקוזן. GettyImages
העקביות שלו הפתיעה את כולם. טין ידבאי/GettyImages

ביוני 2013 התגאתה טוטנהאם בהחתמתם של הקשר אלן חלילוביץ' והבלם טין ידבאי, שני ילדי הפלא של דינמו זאגרב. אלא שהאנגלים הקדימו את המאוחר. העסקה נפלה ובסופו של דבר חלילוביץ' נחת הקיץ בברצלונה וחברו נמכר לרומא. בעוד הקשר נדרש לעבור את תקופת ההתחשלות שלו בקבוצת המילואים של ברצלונה, ידבאי הושאל ללברקוזן וקיבל הזדמנות להציג את כישוריו בצמרת הבונדסליגה ובליגת האלופות. למרות שהגיע כבלם המעריץ את טיאגו סילבה, השחקן בן ה-19 השתלט על עמדת המגן הימני והתעלה על כל הציפיות. כמו דני קרבחאל, שפרח באותו תפקיד כמושאל מריאל מדריד. העקביות שלו הפתיעה את אנשי לברקוזן, כשהמאמן רוג'ר שמידט נתן לו אשראי עם 14 משחקי ליגה (12 בהרכב) ועוד שלוש הופעות בליגת האלופות. ידבאי החזיר עם שני שערים ובישול, כולל השער ה-2,000 של לברקוזן בליגה הבכירה. עכשיו הוא כבר שחקן נבחרת קרואטיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בלם: דניאלה רוגאני - אמפולי

דניאלה רוגאני שחקן אמפולי. Giuseppe Bellini, GettyImages
הגרסה הצעירה של פאולו מאלדיני. דניאלה רוגאני/GettyImages, Giuseppe Bellini

נציג ראשון (ולא אחרון) לדור החדש והמבטיח של הכדורגל האיטלקי. יובנטוס צירפה את דניאלה רוגאני למחלקת הנוער שלה ב-2012, ואחרי עונה מוצלחת החליטה לרכוש את כרטיסו מאמפולי, שקיבלה אותו לעונת השאלה בליגה השנייה. הבלם הצטיין במסע העלייה ואף נבחר לשחקן העונה. הישג נדיר עבור שחקן הגנה. רוגאני נשאר באמפולי לעונה נוספת ורק המשיך להתקדם. ההופעות הבטוחות שלו ובעיקר הבגרות ויכולת המנהיגות בגיל 20, זיכו אותו בהשוואות מחמיאות לפאולו מאלדיני האגדי. הוא קורא את המשחק נהדר, מוסר היטב (90.8 אחוזי דיוק העונה) ונעזר במשחק הראש שלו גם בהתקפה. לבלם המתנשא לגובה של 1.88 מטרים יש שני שערי ליגה ושותפות נהדרת עם לורנצו טונלי (ארבעה שערים), כך שמרכז ההגנה של אמפולי מספק תפוקה טובה יותר מחוליית ההתקפה. אנטוניו קונטה כבר זימן אותו לנבחרת הבוגרת, עכשיו נותר רק לראות מתי יובנטוס תקרא לו בחזרה.

בלם: אלסיו רומניולי - סמפדוריה

אלסיו רומניולי שחקן סמפדוריה. Marco Luzzani, GettyImages
השותף העתידי של רוגאני. אלסיו רומניולי/GettyImages, Marco Luzzani

האיש שאמור להשלים את רוגאני במרכז ההגנה העתידי של נבחרת איטליה. הבלם בן ה-19, שקיבל הזדמנות ברומא כבר לפני שנתיים אצל זדנק זמאן, עבר בהשאלה לסמפדוריה וזוכה ללמוד את מלאכת ההגנה מסינישה מיכאילוביץ'. בלם העבר הסרבי יצר יחידה מלוכדת במראסי, כשסמפדוריה העיקשת מדורגת במקום החמישי אחרי 16 מחזורים ועם הפסד אחד בלבד (כמו יובנטוס). רומניולי רשם 10 הופעות בליגה, כולן כבלם ולא כמגן שמאלי (העמדה בה סיים את העונה שעברה אצל רודי גרסיה). הוא כבש ובישל בניצחון 1:2 על קייבו, הצטיין בדרבי נגד גנואה וגם בתיקו המאופס מול קבוצת האם. המהירות והאתלטיות מעניקות לאיטלקי הצעיר יתרון, כשהוא יכול להתמודד גם עם החלוצים הזריזים וגם עם שחקני המטרה. עם ההדרכה של מיכאילוביץ' והסגנון של ג'ורג'ו קייליני, הזימון לנבחרת הבוגרת קרוב מתמיד.

מגן שמאלי: חואן ברנאט - באיירן מינכן

חואן ברנאט שחקן באיירן מינכן. רויטרס
אפילו גווארדיולה הופתע. חואן ברנאט/רויטרס

המגן הספרדי כבר פרץ בוולנסיה, אבל ההתאקלמות המהירה שלו בהרכב של באיירן מינכן היא יוצאת דופן ולכן הוא ראוי לאזכור נוסף. חואן ברנאט הגיע כגיבוי לדויד אלאבה, לא כשחקן הרכב. אלא שהמגן האוסטרי נפצע וגם בקישור היו חיסורים, אז פפ גווארדיולה השתמש ברכש הספרדי שלו בכל אפשרות. ברנאט בן ה-21 היה שחקן השדה היחיד של באיירן ששותף בכל משחקי הליגה, כשגם בליגת האלופות הוא לא פספס דקה. פעם כמגן שמאלי, פעם כקשר שמאלי ואם צריך גם במרכז השדה. רק שני בישולים, אבל עבודה עילאית בכל פרמטר. השחקן המהיר חורך את אגף שמאל, מתרוצץ ללא הרף, מנצל את הטכניקה הגבוהה שלו ומפגין אחריות הגנתית שמותירה אפילו את החברים מוולנסיה בהלם. גם בנבחרת הוא כבר קיבל הזדמנות ושבחים מוויסנטה דל בוסקה, אבל המילה של גווארדיולה חשובה יותר מכל. "הוא פשוט יוצא מן הכלל", פרגן מאמן באיירן. "הוא רץ 1,000 פעמים אחורה וקדימה, קדימה ואחורה. גם אותי הוא הצליח להפתיע".

קשר: קארים בלארבי - לברקוזן

קארים בלארבי שחקן לברקוזן חוגג. AP
מירידת ליגה לאלופת העולם תוך חמישה חודשים. קארים בלארבי/AP

תגלית הסיבוב בבונדסליגה התחיל בפול גז ומיעט להוריד את הרגל מהדוושה. אחרי שכבש את השער המהיר בתולדות הבונדסליגה, כבר אחרי תשע שניות במחזור הפתיחה מול דורטמונד, בלארבי קיבע את מעמדו כשחקן הרכב מוביל בלברקוזן. הוא חזר רק חודש לפני כן מהשאלה בבראונשוויג, איתה ירד לליגה השנייה, אבל הפעם קיבל את ההזדמנות להיות דמות מפתח ולא פספס אותה. שמונה כיבושים יש למלך השערים של לברקוזן, שמאיים על השער 3.8 פעמים בממוצע למשחק מעמדתו בכנף הימנית, ביצע יותר כדרורים מוצלחים מכל שחקן אחר בליגה וגם בישל פעמיים. קפיצת המדרגה הובילה את בלארבי (בן לאב ממרוקו ואם מגרמניה) גם לסגל של אלופת העולם, מה שמגביר את הביקוש שלו בשוק כרגע. שחקן הכנף מסיים את חוזהו ורשאי לנהל משא ומתן עם קבוצות אחרות החל מינואר. מנצ'סטר יונייטד כבר לוטשת עיניים.

קשר: נביל פקיר - ליון

נביל פקיר שחקן ליון (מימין) עם אלכסנדר לקאזט. AP
חזר לליון מהדלת הקדמית. נביל פקיר, מימין/AP

אלכסנדר לקאזט מוביל את הילדים של ליון לעונה גדולה עד כה, כשמתוך החבורה הצעירה שמסביבו בולט כל העת נביל פקיר. הפליימייקר האלג'יראי-צרפתי, שנזרק מהאקדמיה של ליון כי לא היה פיזי מספיק אך הצליח לחזור בגיל 18, ניצל את היעדרותו הקבועה של קלמון גרנייה והפציעות החוזרות של יוהאן גורקוף כדי להשתלט על המשבצת שמאחורי החלוצים. פקיר בן ה-21 פתח ב-15 משחקי ליגה, כבש שבעה שערים, הוסיף ארבעה בישולים ונבחר ארבע פעמים לאיש המשחק. מסירות העומק הן סימן ההיכר שלו, כשאליהן הוא מוסיף יכולת טכנית גבוהה, איום מתמיד על השער ותנועה טובה ללא כדור. אחרי ששיפר את יכולת הסיום שלו מול השער, פקיר נכנס לפנקסים של הקבוצות הגדולות ביבשת, אבל אביו כבר הכריז: "אם יעזוב את ליון, זה יהיה רק לארסנל".

קשר: פול ז'ורז' אנטפ - ראן

פול ז'ורז' אנטפ שחקן ראן (משמאל) לפני מרקיניוס שחקן פריס סן ז'רמן. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
כדורגל זה כיף, והוא נהנה. פול ז'ורז' אנטפ, משמאל/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

במחזור הסיום של העונה שעברה התארח ראן במגרשה של ריימס. בדקה ה-59 עלתה האורחת ליתרון 0:3, כאשר פול ז'ורז' אנטפ חטף כדור לבלם, עבר את השוער קוסי אגאסה ונותר חופשי על קו ה-16. הוא התקדם עד קו השער, ואז ירד על ברכיו ובעזרת הראש גלגל את הכדור פנימה. שחקני ריימס התנפלו עליו וגם התקשורת טענה לחוסר כבוד, אבל אנטפ הגיב: "בשבילי הכדורגל זה כיף, מצטער עבור מי שלא מבין את זה". ההתנהגות נותרה שנויה במחלוקת גם העונה, עם הרחקה נגד מארסיי והשעייה מאימון, אבל בצד המקצועי אנטפ מספק את הסחורה. הקיצוני בן ה-22, יליד קמרון ששיחק בנבחרת הצעירה של צרפת, הציג מהירות מסחררת בכנף השמאלית וכבש שישה שערי ליגה ב-18 משחקים, אחרי חמישה בחצי העונה הקודמת (לאחר שנרכש מאוקזר). יש לו גם חמישה בישולים ומעורבות בשערים נוספים, כשהנבחרות הבוגרות של קמרון וצרפת נאבקות על שירותיו. בעיות המשמעת עשויות להכריע בנושא.

חלוץ: לוסיאנו וייטו - ויאריאל

שחקן ויאריאל, לוסיאנו וייטו. Manuel Queimadelos Alonso, GettyImages
תגלית העונה בספרד עד כה. לוסיאנו וייטו/GettyImages, Manuel Queimadelos Alonso

לצד שחקני הבית העולים מריו גספר, מאנו טריגרוס ומוי גומס, הצוללת הצהובה מציגה העונה גם טאלנט נוצץ מארגנטינה. לוסיאנו וייטו, אחד מילדי דור הזהב של ראסינג קלוב, נכנס בהדרגה לעניינים אחרי שנרכש בקיץ תמורת 6 מיליון יורו. בתחילת העונה הוא שיחק בעיקר כמחליף ותרם שער אחד נגד ראיו וייקאנו, אבל לפני פגרת חג המולד כבר תפס את עמדת השחקן המוביל של ויאריאל. וייטו המוכשר, רק בן 21, כבש שישה שערים בששת משחקיו האחרונים (ארבעה בליגה, שניים באירופה) וכך השאיר אבק למתחרים במאבק על תואר תגלית חצי העונה בליגה הספרדית. גם דייגו סימאונה, האיש שהעלה את החלוץ לקבוצה הבוגרת של ראסינג, היה אחד הקורבנות, כאשר וייטו הבקיע שער ניצחון נפלא בוויסנטה קלדרון והנחיל לקולצ'ונרוס הפסד ביתי ראשון מאז מאי 2013. שבוע לאחר מכן הוא הוסיף צמד לרשת דפור ובסך הכול במאזנו 12 שערים ב-23 משחקים בכל המסגרות. כוכב נולד.

חלוץ: הארי קיין - טוטנהאם

הארי קיין שחקן טוטנהאם חוגג מול סוונסי. רויטרס
אוהדי טוטנהאם התאהבו. הארי קיין/רויטרס

עמנואל אדבאיור היה מלך שעריה של טוטנהאם בעונה שעברה עם 14 כיבושים בכל המסגרות. הארי קיין, "ההוריקיין" - גיבור הקאלט החדש של ווייט הארט ליין, עבר אותו בחצי עונה בלבד. החלוץ האנגלי הבקיע שבעה שערים באירופה, חמישה בליגה והוסיף עוד שלושה בגביע הליגה, כשבתקופה האחרונה הוא בכושר נהדר, כובש מדי משחק ויחד איתו הקבוצה שיפרה עמדות. רק בנובמבר תפס קיין את המקום בהרכב, ולמרות שעל פניו אין לו יתרונות מיוחדים, הוא שבה את לב האוהדים עם השקעה בלתי פוסקת, עוצמה פיזית ויכולת מיקום שמאפשרת לו לחפות על בעיות אחרות. טוטנהאם עדיין זקוקה לחלוץ בכיר נוסף, אבל בינתיים קיין בן ה-21 נהנה מרוויח מן ההפקר וכבר פוזל לעבר נבחרת אנגליה הבוגרת. "כשיש חלוץ אנגלי שמסוגל לרוץ 13 קילומטרים בקצב כזה ועוד עם האיכות והטכניקה ברחבה, רוי הודג'סון יכול לחוש בר מזל", פרגן מאמן ניוקאסל אלן פארדיו. ההוריקן כבר כאן.

חלוץ: פאולו דיבאלה - פאלרמו

פאולו דיבאלה פאלרמו חוגג. GettyImages
פתאום תג המחיר מ-2012 נראה סביר בהחלט. פאולו דיבאלה/GettyImages

שנתיים אחרי שהגיע בקול תרועה רמה לאיטליה והושווה לקון אגוארו, פאולו דיבאלה סוף כל סוף מממש את הפוטנציאל העצום. הכישרון הארגנטינאי כבש את לב אוהדי פאלרמו כבר ב-2012, אבל תג המחיר (12 מיליון יורו) הכביד על הילד בן ה-19 מלגונה לארגה, שכבש רק שלושה שערים וצנח עם קבוצתו לסרייה B. בעונה שעברה הוא סייע לפאלרמו לחזור עם תרומה צנועה של חמישה כיבושים, והעונה, בגיל 21, הוא כבר הגו-טו-גאי. פאלרמו צברה 22 שערים ב-16 משחקים, לא הפסידה מאז אוקטובר ובאופן נדיר למדי אפילו המאמן החזיק מעמד. זה קרה הרבה בזכות השערים של דיבאלה, שקבע שיא אישי עם שבעה כיבושים ואף הוסיף שישה בישולים. שיתוף הפעולה עם החבר הארגנטינאי פרנקו ואסקס עובד נהדר, דיבאלה צובר לעצמו מעריצים רבים ברחבי אירופה ומסביב נזרקים סכומים של 40 מיליון יורו (ארסנל, ליברפול ודורטמונד במתעניינות). פתאום תג המחיר ההוא מ-2012 לא נראה מופרך כלל וכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully