וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור לבנת מגיבה לעודד טירה: "בהחלטתך יש פגם ערכי ומוסרי"

25.12.2014 / 13:13

שרת הספורט לא אהבה את נימוקיו של עודד טירה, שהתפטר מתפקידו כיו"ר מכון וינגייט, ונימק את הסיבה בכך שכספי התמיכה לשנת 2014, בסך 4.75 מיליון שקל, לא הועברו: "אין זה סביר להחזיק את המשרד ואנשיו כ'בני ערובה'"

לימור לבנת עם יו"ר המועצה הלאומית לספורט עודד טירה. מגד גוזני
שורה של טענות. לבנת לצד טירה/מגד גוזני

לאחר שיו"ר מכון וינגייט עודד טירה פרסם את הסיבות להתפטרותו וטען כי עשה זאת בכך שכספי התמיכה ל-2014 לא הועברו, הגיבה השרה לימור לבנת במכתב.

"כידוע לך היטב, הנסיבות שהובילו להתפטרותך כפי שתיארת אותן במכתבך אלי אינן עולות בקנה אחד עם האמת והמציאות", כתבה השרה לבנת לטירה, "ולפיכך סבורה אני שראוי יהיה להעמיד דברים על דיוקם. בניגוד לנטען במכתבך, משרד הספורט לא עצר את העברת כספי התמיכות למכון לשנת 2014. התנהלותך ואי עמידתך בתוכנית ההבראה (כפי שתפורט להלן), לרבות התעקשותך התמוהה על העלאת שכר המנכ"ל בשיעור של 12% (מ-34 אלף שקל בחודש ל- 38 אלף שקל), וזאת ללא קבלת אישור רואה החשבון המלווה מטעם משרד האוצר וחברי הוועד המנהל של המכון, ובו בזמן שהמכון נדרש לבצע צעדי התייעלות הכוללים בין השאר פיטורים של עשרות עובדים וקיצוץ בשכרם של האחרים, כל אלה הם שאילצו את משרד האוצר ומשרד הספורט להקפיא את כספי התמיכה".

עוד כתבה לבנת: "בשבועות האחרונים הבהירו לך היטב נציגי משרד הספורט ונציגי משרד האוצר כי על אף ש"הבטחת" להעלות את שכר מנכ"ל המכון, אין "הבטחה" זו יכולה להינתן בניגוד לכללי המנהל התקין ותוכנית ההבראה שגובשה למכון, ואין זה סביר "להחזיק" את המכון, עובדיו וספקיו כבני ערובה שלה".

לבנת ציינה כי מכון וינגייט אמור לעבור תוכנית התייעלות, מה שלא קרה כמתוכנן: "בבדיקה שערך רואה החשבון המלווה מטעם משרד האוצר בשיתוף עם נציגי משרד הספורט, נמצא כי המכון לא יישם שורת צעדים הכלולים בתוכנית ההתייעלות. כך לדוגמה לא יושמו: השלמת פרישת עובדים וקיצוץ תקנים ופעילויות, הגדלת הכנסות עצמיות ועוד... אני סבורה כי בהחלטה זו שלך בעיתוי הנוכחי והנסיבות האמורות לעיל, טמון לא רק פגם ניהולי אלא גם פגם ערכי ומוסרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully