וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: ווסט ברומיץ' - מנ' סיטי 3:1, צ'לסי - ווסטהאם 0:2

חגיגת חג המולד יצאה לדרך עם ניצחונות של כל הגדולות: האלופה שרדה שלג כבד ונהנתה משערים של פרננדו, טורה וסילבה. הבלוז הרשימו, טרי וקוסטה כבשו. מנצ'סטר יונייטד ניצחה 1:3 את ניוקאסל, ליברפול עם 0:1 על ברנלי בחוץ. ארסנל - ק.פ.ר 1:2

מחזור 18מחצית26/12/2014
צ'לסי
    0:1
      ווסטהאם יונייטד
      שלג כבד יורד במשחק בין ווסט ברומיץ' לבין מנצ'סטר סיטי. רויטרס
      שלג כבד במשחק בין ווסט ברומיץ' למנצ'סטר סיטי/רויטרס

      בזמן שכל הליגות המובילות באירופה שובתות לרגל חג המולד, הפרמיירליג נכנסה היום (שישי) לסבב משחקי חג המולד הלוהטים והמרתקים עם מחזור הבוקסינג דיי. אפשר לומר שהכותרת מהמחזור ה-18 בליגה האנגלית היא שמירה על הסטטוס קוו, לפחות בצמרת. צ'לסי ניצחה 0:2 את ווסטהאם, מנצ'סטר סיטי חזרה מווסט ברומיץ' הקפואה והמושלגת עם 1:3 וגם מנצ'סטר יונייטד עשתה את העבודה שלה עם 1:3 על ניוקאסל. ליברפול חזרה לנצח כשרשמה 0:1 צנוע בחוץ על ברנלי וטוטנהאם עשתה את שלה עם 1:2 על לסטר סיטי. סאות'המפטון ניצחה 1:3 את קריסטל פאלאס, האל סיטי ניצחה 1:3 את סנדרלנד בחוץ וסוונסי הסתפקה ב-0:1 מול אסטון וילה.

      ג'ון טרי שחקן צ'לסי (שמאל) כובש מול ווסטהאם. רויטרס
      שער שני בתוך ארבעה ימים. טרי/רויטרס

      הבלוז עם ניצחון ליגה שלישי ברציפות וכולם באותה התוצאה בדיוק: 0:2. הפעם, הקורבן הייתה ווסטהאם, שסבלה מנחת זרועה, רגלה וראשה של מוליכת הפרמיירליג. צ'לסי ניצחה בזכות שערים של ג'ון טרי בדקה ה-31 ושער נוסף של דייגו קוסטה בדקה ה-62 ושיפרה את מאזן הנקודות שלה ל-45 בפסגת הטבלה. ווסטהאם, שלא ממש הצליחה להתמודד עם הרמה הגבוהה, המהירות והאינטנסיביות של היריבה, נותרה עם 31 נקודות.

      צ'לסי הגיעה להזדמנות גדולה כבר בדקה הרביעית לאחר שוויליאן העביר מסירת רוחב שמצאה את אוסקר, אבל הקשר הברזילאי בעט משישה מטר מעל השער. החמצה גדולה. בדקה ה-20 הגנת ווסטהאם חלמה, פברגאס העביר מסירת רוחב לגארי קייהיל החופשי, שבעט בעוצמה מ-14 מטר, אדריאן הגיב מצוין. בדקה ה-31 ואחרי לחץ כבד של צ'לסי, היא גם הצליחה לכבוש. קרן של פברגאס מצאה את דייגו קוסטה, שהמשיך בנגיחה ולג'ון טרי נותר רק לדחוק פנימה את ה-0:1. שער שני של הבלם הוותיק בארבעה ימים.

      ווסטהאם פתחה את המחצית השנייה מצוין, אבל דווקא צ'לסי הגיעה להזדמנות הראשונה בדקה ה-52. וויליאן מצא את הזאר, שפרץ, עבר למרכז ובעט חזק, אדריאן הדף. השער השני של צ'לסי הגיע בדקה ה-62, לאחר שמאטיץ', חטף כדור במרכז השדה, זה הגיע להזאר, שהכניס עומק מצוין לדייגו קוסטה. החלוץ גבר על שלושה שומרים ובעט לפינה הרחוקה את ה-0:2. שער ענק של קוסטה. זה השער התשיעי של דייגו קוסטה בשמונה הופעות ליגה שלו בסטמפורד ברידג'. הוא כבש בכל אחד מהמשחקים פרט לאחד. צ'לסי נהנתה גם מהרבה מזל כשמורגן אמלפיטנו היתל בשני שומרים ונותר לבד מול קורטואה, אך בעט לקורה.

      שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים. Scott Heavey, GettyImages
      טיול קליל של שחקני סיטי/GettyImages, Scott Heavey

      כנראה שבשביל לקחת אליפות בפרמיירליג, צריך לדעת לעבור גם מבחנים מהסוג הזה. מנצ'סטר סיטי נאלצה להתמודד מול ווסט ברומיץ' בתנאי מזג אוויר פשוט איומים: שלג כבד, רוח חזקה ומגרש שהלך ונבצע בלבן והפך לחלק ככל שהדקות נקפו. גם כך, וכשהיא ללא שלושת החלוצים המובילים שלה, הצליחה האלופה לעשות את שלה עם 1:3 בחוץ על מנצ'סטר סיטי. הקבוצה של מנואל פלגריני רשמה ניצחון ליגה שביעי ברציפות, ששיפר את מאזנה ל-42 נקודות, שלוש פחות מצ'לסי המוליכה.

      סיטי הגיעה להזדמנות מצוינת בדקה השביעית כשמסירת רוחב של יאיא טורה מצאה את דויד סילבה, שהשאיר עם העקב למילנר, שבעט מקרוב, אבל פוסטר הדף. הקבוצה של מנואל פלגריני עלתה ליתרון בדקה השמינית לאחר טעות קשה של בן פוסטר, ששמט כדור, פרננדו הגיע ראשון ובעט פנימה את ה-0:1. ארבע דקות חלפו וסיטי קיבלה פנדל לאחר שג'וליאן לקסוט ספק הכשיל את דויד סילבה ברחבה. טורה בעט את הפנדל בצורה מושלמת - חזק ולפינה - וזה 0:2. בדקה ה-35 הגיע השלישי של סיטי. פרננדו הכניס כדור עומק לחסוס נאבאס, שיישר למרכז, שם המתין דויד סילבה, שבעט עם הרבה רגש ועם הפס לפינה הרחוקה את ה-0:3.

      המחצית השנייה התאפיינה בעיקר בשלג כבד מאוד, שהלך וצבע את המגרש בלבן והקשה על 22 השחקנים שעל כר הדשא. בדקה ה-87 שילמה סיטי מחיר על מזג האוויר, כשג'ו הארט לא הצליח להדוף כדור פשוט ואידייה בראון הצליח לדחוק את זה פנימה כדי לקבוע 1:3 באיזושהי צורה.

      ויין רוני שחקן מנצ'סטר יונייטד (ימין) חוגג עם רדאמל פלקאו. Alex Livesey, GettyImages
      רוני מודה לפלקאו על הבישול הנהדר/GettyImages, Alex Livesey

      עד לפני כמה שבועות המשפט הבא היה נראה קצת מוזר, אבל עכשיו הוא כבר מציאות: השדים האדומים הם אחת הקבוצות הלוהטות ביותר בפרמיירליג. מנצ'סטר יונייטד רשמה את ניצחון הליגה השביעי שלה בשמונת מחזורי הליגה האחרונים עם 1:3 מרשים מאוד מול ניוקאסל, שרשמה הפסד ליגה שלישי ברציפות ונותרה עם 23 נקודות. לואי ואן חאל נותר במקום השלישי והוא כבר עם 35 נקודות. ויין רוני בלט אצל יונייטד עם צמד ובישול לרובין ואן פרסי, שכבש את השער החמישי שלו בששת המחזורים האחרונים. פאפיס סיסה רק צימק בדקה ה-87, אבל זה לא הספיק לאלן פארדיו ושחקניו. מנצ'סטר יונייטד, אגב, הפכה לקבוצה הראשונה בתולדות הכדורגל האנגלי שרושמת 50 ניצחונות ב-26 בדצמבר.

      ניוקאסל כמעט כבשה בדקה ה-19, אבל דויד דה חאה שוב היה שם מוכן ומזומן בשביל מנצ'סטר יונייטד כשהדף בעיטה מצוינת של דאריל ינמאט. השדים האדומים גרמו לניוקאסל לשלם ביוקר בדקה ה-23 עם שער כמו שכתוב בספר. חואן מאטה הקפיץ לרדאמל פלקאו, שבנגיעה אחת מהאוויר יישר לוויין רוני, שמול שער חשוף בעט פנימה. 0:1 למנצ'סטר יונייטד. בדקה ה-36 הגיע השני של המארחת לאחר שפיל ג'ונס העביר לחואן מאטה. הספרדי הכניס עומק לוויין רוני, שנותר לבד ברחבה ובעט פנימה את ה-0:2.

      השלישי של המארחת הגיע בדקה ה-53 כשהגבהה נהדרת של רוני מצאה את רובין ואן פרסי, שמ-10 מטר נגח לפינה את ה-0:3. זה שער חמישי של החלוץ ההולנדי בשש ההופעות האחרונות שלו בפרמיירליג. המג'פייז צימקו מעט בדקה ה-86 בזכות פנדל פאפיס סיסה, אבל זה היה מאוחר מדי.

      ראחים סטרלינג שחקן ליברפול (ימין) עם אדם ללאנה. Bryn Lennon, GettyImages
      החיוך חזר. ללאנה וסרטליגנ חוגגים/GettyImages, Bryn Lennon

      אוהדי המייטי רדס יכולים לחזור לחייך. אחרי שלושה משחקים ברציפות ללא ניצחון, הצליחה ליברפול להשיג שלוש נקודות במשחק החוץ מול ברנלי עם 0:1 צנוע אבל שבוודאי יוריד הרבה לחץ מהכתפיים של ברנדן רוג'רס והשחקנים שלו. ראחים סטרלינג כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-62 וסידר לליברפול את שלוש הנקודות בדרך ל-25 כאלה ולמקום התשיעי בטבלה.

      ברנלי הגיעה להזדמנות מצוינת בדקה ה-14, כשדני אינגס פרץ ובעט מ-20 מטר לקורה. כמו כן, ברנדן רוג'רס נאלץ להחזיר מהספסל את סימון מיניולה, שנכנס במקום בראד ג'ונס כעבור דקה. ליברפול הצליחה למצוא את שער היתרון בדקה ה-62 והכובש היה לא אחר מאשר ראחים סטרלינג. פיליפה קוטיניו שלח כדור עומק יפה לצעיר של המייטי רדס, והוא גבר על ההגנה והשוער כדי לקבוע 0:1 לאורחת.

      אלכסיס סאנצ'ס שחקן ארסנל נוגח מול ארמאן טראורה שחקן ק.פ.ר. Shaun Botterill, GettyImages
      כיפר על החמצת הפנדל עם הנגיחה הנהדרת הזו. סאנצ'ס/GettyImages, Shaun Botterill

      זה היה לא מרשים במיוחד, בוודאי שלא אחרי ההרחקה המיותרת והטיפשית של אוליבייה ז'ירו בדקה ה-53, אבל בסופו של דבר התותחנים הצליחו לעשות את מה שלא עשו חמישה ימים לפני המשחק מול ק.פ.ר: לשמור על 1:2. ארסנל עם ניצחון קשה, אבל אחד שמקפיץ אותה ל-30 נקודות ולמקום החמישי בטבלה. אלכסיס סאנצ'ס אמנם החטיא פנדל, אבל שוב היה ברמה אחת מעל כל השחקנים על המגרש וסיים עם שער ובישול לתומאש רוזיצקי. צ'רלי אוסטין צימק בפנדל, אבל זה לא הספיק לאורחת שהפעילה לחץ כבד על ארסנל בסיום.

      בדקה השמינית ארסנל הייתה יכולה לעלות ליתרון. אלכסיס סאנצ'ס הוכשל ברחבה על ידי ארמאן טראורה, אקס התותחנים. הצ'יליאני בעט בעצמו את הכדור מ-11 מטר, אבל בעט לא טוב ורוברט גרין הדף. ארסנל המשיכה ללחוץ והשיגה את השער הראשון בדקה ה-38, כשהפעם אלכסיס היה מספיק מדויק. קאסורלה הכניס עומק לקירן גיבס, שהגביה, הצ'יליאני הנהדר נכנס למרכז ונגח חזק פנימה את ה-0:1.

      בדקה ה-53 ביצע אוליבייה ז'ירו טעות קשה כשהגיב בעצבים על עבירה של אונואה ורץ אליו, כשהוא מוסיף נגיחה. החלוץ הצרפתי לא השאיר לשופט שום ברירה והוא שלף לו את הכרטיס האדום. בדקה ה-65 הראה אלכסיס בדיוק למה הוא כזה שחקן גדול. הצ'יליאני קיבל כדור מרחק 45 מטר מהשער, ניצל את הכוח העצום שלו והמהירות כדי לפרוץ קדימה והעביר מסירת רוחב לתומאש רוזיצקי, שבעט בנגיעה אחת פנימה את ה-0:2. שער פרמיירליג ראשון של הצ'כי הוותיק מאז מרץ. ק.פ.ר הצליחה לצמק בדקה ה-79 לאחר שמאתיו דבושי הכשיל ברחבה את ג'וניור הוילט. צ'רלי אוסטין בעט את הפנדל חזק ולמרכז השער וקבע 1:2. צ'רלי אוסטין, שכבש את ה-12 שלו בליגה העונה, הפך לשחקן ק.פ.ר השני שכובש לפחות 12 שערי פרמיירליג לפני ינואר, כשהקודם היה לס פרדיננד ב-1994/5.

      משחקים נוספים:

      סנדרלנד - האל סיטי 3:1
      לסנדרלנד: אדם ג'ונסון (1), להאל סיטי: גאסטון ראמירס (33), ג'יימס צ'סטר (51), ניקיצה ילאביץ' (90)

      אברטון - סטוק סיטי 1:0
      לסטוק סיטי: בויאן קרקיץ' (38)

      קריסטל פאלאס - סאות'המפטון 3:1
      לקריסטל פאלאס: סקוט דאן (86) לסאות'המפטון: סאדיו מאנה (17), ריאן ברטראנד (48), טובי אלדרווירלד (53)

      לסטר סיטי - טוטנהאם 2:1
      ללסטר סיטי: לאונרדו אוז'ואה (48), לטוטנהאם: הארי קיין (2), כריסטיאן אריקסן (71)

      סוונסי - אסטון וילה 0:1
      לסוונסי: גילפי סיגורדסון (13)

      אוליבייה ז'ירו שחקן ארסנל (שמאל) מול נדום אונואה שחקן ק.פ.ר. Julian Finney, GettyImages
      איזו שטות של ז'ירו/GettyImages, Julian Finney
      מרטין דמיצ'ליס שחקן מנצ'סטר סיטי. Richard Heathcote, GettyImages
      רואים אותו בין כל טיפות השלג? דמיצ'ליס/GettyImages, Richard Heathcote

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      +
      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        4
        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully