וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באלוטלי, טורס וחברים: נבחרת הפלופים של חצי העונה

29.12.2014 / 8:25

החלוץ הסורר של ליברפול, הכישלון הספרדי הנודד, הרכש המיותר של ברצלונה, הבליין העצלן של מנצ'סטר יונייטד וסמל הקריסה של דורטמונד. 11 שחקני הרכש המאכזבים של חצי העונה הראשונה

שוער: גיירמו אוצ'ואה - מלאגה

גיירמו אוצ'ואה מוצג כשוער החדש של מלאגה. רויטרס
החליט מאוחר, בחר לא נכון. גיירמו אוצ'ואה/רויטרס

פלופ ראשון, ולאו דווקא בגלל היכולת. שוער נבחרת מקסיקו היה אחד השמות החמים לאחר ההופעות המשובחות במונדיאל, אבל התעכב בבחירת הקבוצה החדשה שלו ובסופו של דבר ביצע בחירה שגויה. עוד אחת כזו, אחרי שנתקע שלוש שנים באז'קסיו הצרפתית. ממו אוצ'ואה חתם במלאגה כמחליפו של ווילי קבאז'רו, אך הגיע בסיומה של תקופת ההכנה וגילה שהמקום נתפס על ידי קרלוס קאמני. השוער הקמרוני אמור היה לעזוב, אלא שאז חידש את חוזהו ושכנע את המאמן החדש חאבי גראסיה לתת לו להתחיל את העונה כשוער ראשון. מלאגה רשמה את פתיחת העונה הטובה בתולדותיה, קאמני זכה למחמאות מכל עבר (איקר קסיאס פרגן: "הפנתר חזר") ואוצ'ואה הסתפק בשתי הופעות בגביע המלך. זה הכול. אחרי חצי שנה מבוזבזת וללא דקת משחק בליגה הספרדית, השוער המוכשר שוב נמצא על המדף. ליברפול תושיט יד?

מגן ימני: סרז' אורייה - פריס סן ז'רמן

סרז' אורייה שחקן פריס סן ז'רמן (משמאל) מול ג'ונתן מנסה שחקן אוויאן. רויטרס
עד כה, החולצה של פ.ס.ז' גדולה למידותיו. סרז' אורייה/רויטרס

המגן הבולט בליגה הצרפתית בעונה שעברה עשה חיל גם במונדיאל וזכה לשדרוג עם המעבר לפריס סן ז'רמן, אלא שבינתיים נראה כי החולצה של האלופה גדולה למידותיו. אורייה בן ה-22 לא הוכיח שהוא עדיף על גרגורי ואן דר ויל בעמדת המגן הימני. לורן בלאן נתן לשחקן מחוף השנהב הזדמנויות לא מעטות בליגה, עם שבעה משחקים בהרכב ותשע הופעות בסך הכול, אך אורייה לא שכנע והיווה נקודת תורפה הגנתית. בטולוז הוא התרגל לחיפוי של שלושה בלמים, שאפשרו לו להתמקד בהתקפה ולסיים את העונה שעברה עם שישה שערים ושבעה בישולים. ברביעייה הגנתית קשה לו יותר. הוא תרם בישול אחד בלבד עד כה, לצד שער בגביע הליגה, ורשם הופעות חלשות נגד ליון ובעיקר במשחק החזרה לטולוז, אז היה אשם בשער שספגה פ.ס.ז'. טעון שיפור, ובינתיים בלאן לא סומך עליו. לראייה: אין לו עדיין דקה אחת בליגת האלופות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

בלם: תומאס ורמאלן - ברצלונה

תומאס ורמאלן במשחק של ברצלונה ב'. GettyImages
רגע נדיר: תומאס ורמאלן על המגרש, במדי ברצלונה ב'/GettyImages

בלם נבחרת בלגיה נפגע במהלך המונדיאל בשריר הירך האחורי, וזאת אחרי עונה עם לא מעט פציעות כבלם השלישי של ארסנל. לברצלונה זה לא הפריע לשלם עבורו כ-19 מיליון יורו ולהציג אותו באוגוסט - כשהוא עדיין פצוע וזקוק לניתוח - כרכש השישי של הקבוצה. הכתובת הייתה על הקיר. ההספק: 0 דקות משחק בעונת הבכורה. הרווח: כולו של ארסנל. ורמאלן הספיק לרשום הופעה אחת (ושער נגיחה) במשחק ידידות של קבוצת המילואים נגד נבחרת אינדונזיה עד גיל 19, כשאת יתר הזמן העביר על מיטות הטיפולים או ביציע. אחרי הפלופים הנריקה ודמיטרו צ'יגרינסקי, ברצלונה לקחה הפסקה של חמש שנים לפני שחזרה להמר על בלמי רכש. עכשיו, למרות ההצלחה היחסית עם ז'רמי מתיו, עוד פספוס הצטרף לרשימה. הקדים כאן את נמניה וידיץ', ריו פרדיננד ואליקים מנגלה.

בלם: דיאן לוברן - ליברפול

סטבן יובטיץ', מנצ'סטר סיטי, מול דיאן לוברן, ליברפול. GettyImages
יותר טעויות מכל שחקן הגנה אחר באירופה. דיאן לוברן/GettyImages

81 מיליון יורו קיבלה ליברפול על לואיס סוארס (אליו עוד נגיע בהמשך) ומתוכם כ-66.5 הועברו לסאות'המפטון. ברנדן רוג'רס התלהב מההצלחה של הסיינטס וגזל מהם את הקפטן אדם לאלאנה, החלוץ ריקי למברט והבלם דיאן לוברן, עליו שילמה ליברפול לא פחות מ-30 מיליון יורו. אלא שבאנפילד שוב למדו שמה שעובד בקבוצה רגועה כמו סאות'המפטון, לא מבטיח הצלחה בסיר הלחץ המבעבע של ליברפול, שכשלה לחלוטין עם הרכש שלה העונה. לאלאנה לא שייך לטופ, למברט לא מתאים לסגנון, אבל הצלע המאכזבת מכולן היא השלישית. זו של לוברן. הבלם הקרואטי אמור היה להפוך לבעל הבית בהגנה, אך התגלה כלא אמין עם שש טעויות שהובילו לספיגה - יותר מכל שחקן אחר בחמש הליגות הבכירות. וכמו שאמר ג'יימי קראגר: "נראה שבכל פעם שהכדור עובר לידו, לוברן מפחד שתהיה טעות או הרחקה רעה". במצב כזה, אפילו קולו טורה מועדף על פניו.

מגן שמאלי: לוק שואו - מנצ'סטר יונייטד

לוק שואו, מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
השתן עלה לראש במהירות שיא. לוק שואו/GettyImages

עוד אחת מתגליות העונה שעברה שהתגלגלה לנבחרת הפלופים של חצי העונה הזו. בקיץ הוא היה הדבר הגדול הבא. כמגן העתיד של נבחרת אנגליה, לוק שואו אפילו ערך הופעה אחת במונדיאל ולאחריו נמכר מסאות'המפטון למנצ'סטר יונייטד תמורת קצת פחות מ-40 מיליון יורו. כנראה שהבאזז המטורף סחרר אותו. כמה חודשים אחרי, המגן השמאלי הוגדר כ"בליין, שמן ועצלן". שואו החל לככב במדורי הרכילות עוד לפני השלמת המעבר, נשלח על ידי לואי ואן חאל להתאמן לבדו כי היה רחוק מהכושר הרצוי וספג ביקורות גם ממאמן הנבחרת רוי הודג'סון. אחרי הפציעה בשריר הירך האחורי הוא הספיק לפתוח שבע פעמים בהרכב השדים האדומים, אבל נפצע שוב בקרסול וראה את ההגנה מתייצבת בלעדיו. למזלו, יש לו עוד מספיק זמן לתקן. בסך הכול בן 19.

קשר: לואיס הולטבי - המבורג

- לואיס הולטבי שחקן המבורג. GettyImages
החמצה מתמשכת. לואיס הולטבי/GettyImages

כבר שלוש שנים שאחד הכישרונות הגדולים של הכדורגל הגרמני דורך במקום. מאז המעבר משאלקה לטוטנהאם, לואיס הולטבי נעלם מהתודעה. הוא הפך לשחקן ספסל אצל התרנגולים, ירד ליגה כמושאל בפולהאם ונקלע למאבקי תחתית גם העונה עם המעבר להמבורג. הקשר בן ה-24 אמור היה להיות אחד ממנהיגי הקבוצה, אבל הצטרף לחבורה של שחקני רכש כושלים ולא סיפק את הסחורה גם כשהוסט לעמדות קדמיות יותר בקישור. בישול אחד ב-14 משחקי ליגה, שלל איבודי כדור ורצף הופעות מאכזבות גררו ביקורות בתוך המועדון ומחוצה לו ("לואיס שחקן מחונן, אבל לא לוחם", התריע פליקס מגאת) הורידו אותו לרגע לספסל, אך הוא חזר להרכב לפני פגרת החורף ונראה קצת יותר טוב נגד האקסית שאלקה, שלפתע מתעניינת בשירותיו. המבורג שילמה 6.5 מיליון יורו ותשמח להחזיר את ההשקעה.

קשר: שינג'י קגאווה - בורוסיה דורטמונד

שינג'י קגאווה שחקן דורטמונד. רויטרס
צל של גיבור האליפות מ-2012. שינג'י קגאווה/רויטרס

זה יכול להיות מתיאס גינטר, אדריאן ראמוס או צ'ירו אימובילה, אבל שינג'י קגאווה הבטיח יותר מכולם כאשר חזר לדורטמונד ולכן גם האכזבה בהתאם. במקום להזכיר את היכולת מעונות האליפות במדים הצהובים-שחורים, הקשר היפני המשיך מאותה נקודה בה עצר במנצ'סטר יונייטד. וזו נקודה נמוכה למדי. קגאווה איבד את הביטחון בפעולה האחרונה, מאבד יותר מדי כדורים ונראה אבוד לגמרי בקבוצה שעוברת עונת בלהות בתחתית הבונדסליגה. 12 משחקי ליגה (תשעה בהרכב) ורק גול אחד בבכורה המחודשת, בתוספת לשני בישולים בליגת האלופות. לא נתונים שאפשר להתגאות בהם. האוהדים תוהים כיצד קיבלו חיקוי דהוי ליהלום שהרטיט את לבם ב-2012 ויורגן קלופ כבר מצא פתרון בדמות קווין קמפל מרד בול זלצבורג. קגאווה רק מחכה להתעורר מהסיוט.

קשר: אלסיו צ'רצ'י - אתלטיקו מדריד

אלסיו צ'רצ'י שחקן אתלטיקו מדריד. AP
בטקס ההצגה שלו בילה על הדשא יותר מאשר בליגה. אלסיו צ'רצ'י/AP

עוד אחד שביצע בחירה מוטעית בקיץ ועכשיו מחכה להזדמנות לעשות תיקון. אלסיו צ'רצ'י לא התאים מראש לשיטה של דייגו סימאונה, אבל זה לא מנע ממנו לבחור מבין כל האופציות שעמדו בפניו דווקא באתלטיקו מדריד. אחרי שהיה האיש המרכזי בטורינו, מלך הבישולים בסרייה A כשחקן החופשי מאחורי החלוץ, פתאום נדרש צ'רצ'י לבצע מטלות הגנתיות ולסייע במשחק הלחץ. כל זה כשחקן מחליף וללא עמדה מוגדרת. האיטלקי בן ה-27 לא הרשים, סימאונה לא התעקש וכל המורשת שלו במדי הקולצ'ונרוס מסתכמת בשער אחד בליגת האלופות. ב-114 דקות ליגה (כולן כמחליף) צ'רצ'י לא תרם מאום, אם כי הספיק להיות מורחק בהפסד לוולנסיה. החזרה לאיטליה מתבקשת, רק נותר לראות באיזה צד של מילאנו יבחר.

חלוץ: לואיס סוארס - ברצלונה

לואיס סוארס שחקן ברצלונה. רויטרס
לא מוצא את המקום שלו. לואיס סוארס/רויטרס

תחרות קשה עם רדאמל פלקאו, שבשורה התחתונה כבש יותר (בפחות דקות משחק) וגם כך עורר פחות ציפיות - הן בגלל הפציעה הקשה ממנה חזר והן בגלל תג המחיר שהוצמד לקולגה מאורוגוואי. תקופת ההמתנה של אוהדי ברצלונה הסתיימה ב-25 באוקטובר, אז לואיס סוארס סיים את עונש ההרחקה בגין תקרית הנשיכה במונדיאל, ותוך ארבע דקות בישל לניימאר. בקלאסיקו. בסנטיאגו ברנבאו. אלא שהבכורה הסתיימה בהפסד 3:1 לריאל מדריד, כשגם סוארס מבין שברצלונה הסתדרה טוב יותר בלעדיו. כניסתו להרכב ערערה את האיזון בחלק הקדמי, כשלואיס אנריקה עדיין לא מצא את הדרך לשלב בין שלושת הטנורים. הכול כרגיל סובב סביב ליאונל מסי וגם ניימאר מצא נישה ושיפר בצורה ניכרת את המספרים. רק זוכה נעל הזהב (31 שערים במדי ליברפול) עדיין מחפש את עצמו. אחרי חמישה בישולים, הוא לפחות יצא לחופשת חג המולד עם שער ראשון. בקבוק הקטשופ נפתח?

חלוץ: מריו באלוטלי - ליברפול

מריו באלוטלי שחקן ליברפול. AP
בהסתבכויות הוא מספר 1. מריו באלוטלי/AP

מה נגיד ומה נאמר? 729 דקות ללא שער או בישול בליגה, שער בשלושה משחקים בליגת האלופות ועוד גול בגביע הליגה. אל התרומה האפסית הזו מבחינה מקצועית, תוסיפו ים של צרות מחוץ למגרש. פעם זו תמונה בחשבון האינסטגרם שלו, בה הוא כביכול "ננשך" על ידי לואיס סוארס, ופעם ציוץ אנטישמי על סופר מריו ש"אוסף מטבעות כמו יהודי". גם העוזר האישי שהוצמד לחלוץ האיטלקי הסורר לא עזר לרסן אותו. סילביו ברלוסקוני הזהיר שמדובר בתפוח רקוב וכולם באנגליה זכרו את הסיפורים של אנשי מנצ'סטר סיטי, אבל בליברפול היו בטוחים שאצלם הסרט יהיה שונה. הם טעו, והתרסקו יחד עם באלוטלי, שסופר כבר 14 משחקי ליגה ללא שער (כולל סוף העונה שעברה במילאן). הבצורת הארוכה בקריירה, התקופה הקשה מכולן.

חלוץ: פרננדו טורס - מילאן

פרננדו טורס שחקן מילאן. רויטרס
הפלופ הנודד. פרננדו טורס/רויטרס

משחק הכסאות של החלוצים מסתיים עם האיש שנבחרת פלופים לא יכולה להיות שלמה בלעדיו. אחרי התקופה העגומה בצ'לסי, פרננדו טורס נדד לליגה האיטלקית כדי לשקם את הקריירה המדשדשת. פיליפו אינזאגי לקח את ההימור והביא אותו למילאן במקום באלוטלי, אבל בסופו של דבר השניים מצאו עצמם כאן יחד תחת אותה קטגוריה. החלוץ הספרדי בן ה-30 כבש נגד אמפולי, במשחק הראשון בו קיבל את המקום בהרכב, אבל מאז - גורנישט. 10 משחקי ליגה, 591 דקות והוא עדיין תקוע על השער הבודד הזה. גם במילאן כבר התייאשו, כאשר אינזאגי העדיף לאחרונה את ז'רמי מנז הצרפתי כחלוץ מדומה והותיר את המושאל מצ'לסי להתייבש על הספסל. "אל ניניו" מבין שהוא צריך לחזור הביתה. הגיע הזמן לבלום את הנפילה. אולי באתלטיקו מדריד זה יקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully