וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת חשדות הסימום ברוסיה: נלקחו 3,000 דגימות

בעקבות תחקיר שבמסגרתו הודו ספורטאים ומאמנים ברוסיה כי בדיקות סמים שנמצאו חיוביות טויחו על ידי הרשויות במדינה בתמורה לקבלת כספים, הסוכנות הבינלאומית למניעת סימום נטלה דגימות רבות כחלק מהחקירה

שר הספורט של רוסיה, ויטלי מוטקו. רויטרס
הבטיח שיתוף פעולה. מוטקו/רויטרס

פרשת החשדות לשימוש בסמים ברוסיה הולכת וצוברת תאוצה: שר הספורט הרוסי, ויטלי מוטקו, חשף היום (רביעי) כי הסוכנות הבינלאומית העליונה למניעת סימום בספורט (WADA) נטלה לאחרונה לא פחות מ-3,000 דגימות מספורטאים ואתלטים במדינה כחלק מהחקירה שהיא מנהלת לגבי חשדות לטיוח בדיקות סמים חיוביות ברוסיה. מדובר בחקירה שנפתחה בעקבות תחקיר שנעשה בגרמניה שהעלה טענות של ספורטאים רוסים ומאמנים שהודו כי הרשויות ברוסיה טייחו ממצאים חיוביים של בדיקות סמים שנעשו בתמורה לקבלת כסף.

"כתבתי מכתב ל-WADA, ובו כתבתי בצורה מאוד ברורה שאנחנו פתוחים לקבל כל ועדה ומוכנים להראות את הכול", אמר מוטקו לסוכנות הידיעות R-SPORT. "ועדה מטעמה של WADA כבר הגיעה לכאן לביקור. מדובר בשלושה אנשים שכחלק ממנה היה גם מדען. על פי האינפורמציה שבידי, הם נטלו 3,000 דגימות שייבדקו במעבדה בקלן ובמעבדות נוספות. אנחנו נמשיך לעבוד לצידם בנושא הזה ואנחנו פתוחים לביקורת".

בעקבות אותה פרשה הגדיר יושב ראש הוועד האולימפי ברוסיה, ולנטין בלאניצ'ב, את הטענות שעלו מהמסמך כ"רצף שקרים".

  • עוד באותו נושא:
  • סמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully