וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימונד מוכן לשמינית הגמר: "חייבים להיפרד מהדר יוסף כמו שצריך"

23.12.2014 / 17:05

גארד הפועל תל אביב דרוך לקראת שמינית גמר הגביע נגד נס ציונה (20:50, ספורט 5), כשהמנצחת תפגוש את המנצחת בין הפועל עפולה למכבי תל אביב. בן הרצל: "יחסי הכוחות ברורים"

לארי אובאנון שחקן הפועל תל אביב (שמאל) עם רביב לימונד. ברני ארדוב
משחק פרידה מהדר יוסף/ברני ארדוב

משחקי שמינית גמר גביע המדינה ייצאו ביום רביעי לדרך עם שני משחקים שיכולים להוביל לדרבי תל אביבי ברבע הגמר כבר ביום שבת הקרוב. מכבי תל אביב, מוליכת טבלת ליגת העל, שנמצאת בכושר משחק יוצא מן הכלל, תצא למשחק חוץ קל על הנייר מול מוליכת הליגה הלאומית הפועל עפולה. מנצחת המשחק הזה תפגוש את המנצחת במשחק שצפוי להיות מותח יותר, בין הפועל תל אביב, במשחק הפרידה שלה מאולם הדר יוסף, לבין עירוני נס ציונה, שתופיע להתמודדות עם שלושה זרים בלבד. יתר משחקי שמינית הגמר ייערכו ביום חמישי.

הפועל תל אביב - עירוני נס ציונה (20:50, משולב בספורט 5)

ההפסד לעירוני נהריה קלקל מעט את החגיגות הצפויות של הפועל תל אביב שתעזוב לאחר המשחק נגד נס ציונה את האולם בהדר יוסף, ואת משחק הבית הבא שלה, בעוד כשבוע וחצי נגד הפועל ירושלים, תארח באולם הדרייב אין החדש. בהפועל היו מאוכזבים מאוד מהיכולת של השחקנים לאורך רוב שלבי המשחק נגד נהריה, והטענות כלפי השחקנים היו על חוסר אגרסיביות וחוסר אנרגיה. אחת המשימות המרכזיות של הקבוצה העונה היא עלייה לחצי גמר גביע המדינה, כך שהמשחק מול היריבה מצמרת ליגת העל מקבל חשיבות מיוחדת. מתן נאור, שסובל מפציעה בשרירי התאומים, ימשיך להעדר.

"זה משחק מרגש ורגע היסטורי להפועל תל אביב, משחק אחרון בהדר יוסף, אבן דרך חשובה לקראת המעבר לבית החדש שלנו", אמר רביב לימונד לקראת המשחק, "אני לא יכול כבר לחכות לראות את הקהל נפרד מהאולם הזה, ואנחנו מבחינתנו חייבים להיפרד כמו שצריך עם ניצחון והעפלה לרבע הגמר, אפילו שמדובר במשחק קשה נגד קבוצה מצוינת".

מנגד, בנס ציונה המשיכו בעונה הנהדרת שלהם עם ניצחון על בני הרצליה בבית ביום ראשון ושמירה על המקום הרביעי. הקבוצה של נדב זילברשטיין שחררה ערב המשחק את הסנטר טוני איזלי, שחתם בנועלת הטבלה הטורקית, וצירפה במקומו את מיטשל וואט, שחקן הקבוצה מהעונה שעברה, לעונה וחצי הבאות. וואט ינחת בישראל רק ביום שישי בצהריים, והמשמעות היא שגם אם נס ציונה תפתיע את האדומים, לא יוכל להספיק לשחק ברבע הגמר. בקבוצה יודעים שיצטרכו להמשיך ולקבל את קרייג סמית' בכושר פנטסטי, אך גם את הצוות המסייע שלצידו ביום קליעות טוב על מנת להפתיע. המאמן נדב זילברשטיין יחפש ניצחון בכורה בקריירה על עודד קטש.

קרייג סמית' שחקן נס ציונה. ברני ארדוב
רוצה להמשיך את המומנטום מהליגה. קרייג סמית'/ברני ארדוב

הפועל עפולה - מכבי תל אביב (20:00, משולב בספורט 5)

מוליכת הליגה הלאומית סבלה בתקופה האחרונה ממכת פציעות, אך המשיכה לנצח ולשמור על מעמדה כמועמדת הבכירה להעפיל בסוף העונה לליגת העל. עפולה תתייצב למשחק ללא ניר כהן הפצוע וחואקין שוכמן שלא יכול לשחק בשל חוקי הכרטיס הכפול, אך תקווה לתרומה גדולה של הזרים שאנון שורטר ודיוויד לאבו ביחד עם הישראלים בעלי הניסיון בליגת העל גיא לביא, גלעד קרני וסטו דגלאס. כאלף צופים צפויים להעניק למשחק אווירה נהדרת. "אנחנו מתייחסים לזה כחוויה", אמר מאמן עפולה הוד בן הרצל לקראת ההתמודדות, "אנחנו יודעים שמכבי בתקופה מאוד מאוד טובה ובכושר קליעה מצוין. זו חוויה גם לשחקנים הצעירים שלנו ולקהל. יחסי הכוחות ברורים אבל נעשה את המיטב. נתרכז במשימות שלנו".

מכבי תל אביב מדלגת בשבועות האחרונים על המשוכות שעומדות בדרכה בליגה וביורוליג ותתרכז השבוע בהגעה לפיינל פור הראשון של העונה. מכבי יודעת שהיא פייבוריטית גדולה מאוד לקראת המשחק, כשכל תוצאה מלבד ניצחון בהפרש גבוה ייחשב להפתעה. המאמן גיא גודס הלביש למשחק את סופוקליס שחורציאניטיס, בריאן רנדל, דווין סמית', מרקיז היינס וג'רמי פארגו, כשעדיין לא ידוע האם אלכס טיוס, שלא שיחק במשחק נגד הפועל חולון בשל פציעה לטענתו בקרסול, ישותף במשחק. עיקר העיסוק של הצהובים בימים האחרונים הוא בנושא החיזוק לקראת הטופ 16, כשעל הקבוצה להחתים את השחקנים שיגיעו עד יום שני הקרוב בשעה 18:00, יום אחד בלבד לפני משחק החוץ נגד פנאתנייקוס.

שחקן מכבי תל אביב, דווין סמית'. ברני ארדוב
לא רוצה למעוד לפני פנאתינייקוס. סמית'/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully