וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים: מנסה בונסו ישוחרר, דונטה סמית' נקנס במשכורת חודשית

23.12.2014 / 14:00

שמח בהפועל ירושלים: הקבוצה תשחרר את הזר שהצטרף לפני כחודש. דונטה סמית פרסם התנצלות על התנועה המגונה לעבר אוהדי הקבוצה, אבל ספג קנס של 50 אלף דולר, חצי ממנו על תנאי. גפני: "לקבל 90 נק' בבית זה בלתי מתקבל על הדעת"

one
דונטה סמית' שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
המשבר מעמיק. דונטה סמית'/ברני ארדוב

המשבר בהפועל ירושלים מתחיל לתת את אותותיו. הקבוצה צפויה לשחרר את פופס מנסה בונסו, הסנטר הבריטי, שהצטרף לקבוצה רק לפני כחודש, ומאז התקשה להרשים ולהותיר חותם. בהנהלה דרשו לבצע שינוי בסגל ולשחרר את אחד משלושת הגבוהים (מנסה בונסו, טוני גפני, ג'וזף ג'ונס). כזוכר, לפני המשחק אתמול מאמן הקבוצה דני פרנקו סיפר שההצטרפות של מנסה בונסו פגעה בשטף.

כמו כן, אם לא די בהפסד החמישי ברציפות של הקבוצה, הפעם 90:88 למכבי חיפה בארנה, הרי שמיד אחריו הגיעה התקרית עם דונטה סמית'. האמריקאי לא אהב את שריקות הבוז של האוהדים בסיום המשחק והניף אצבע משולשת לכיוון היציעים בזמן שירד לחדר ההלבשה. גם כשעה לאחר התקרית, סמית' המשיך להיראות נסער וכאשר נשאל על ידי אחד מאנשי הקבוצה לפשר הדברים, הוא השיב:: ""I don't give a fuck about all this " (בתרגום חופשי: "אני שם זין על כל זה").

הבוקר הודיעה הקבוצה על כך שסמית' נקנס בגובה של משכורת חודשית אחת, כשמחצית מהקנס, כ-25 אלף דולר, יהיה בפועל ומחציתו על תנאי. המנכ"ל גיא הראל , שרק שב מחו"ל, זימן את סמית' לשיחה דחופה והסביר לו כי ההתנהלות שלו לא מקובלת. השניים הסכימו שהפורוורד יתנצל וזמן קצר לאכן מכן הוא אכן צייץ בטוויטר: "אחרי המשחק ביצעתי תנועה לא ראויה אל עבר האוהדים. כשחקן אסור לך לאבד את קור הרוח שלך והרגשות שלי השתלטו עלי. אני רוצה להגיד לאוהדים שאני אוהב את הפועל ירושלים ואני כאן כדי לזכות בתארים איתם ובשבילם, ואני מאוד מצטער".

הראל אמר בשיחה עם וואלה! ספורט: "כל מה שקרה לא היה צריך לקרות ונטפל בזה. ברור שאין הצדקה למה שהוא עשה. הוא היה טוב במהלך המשחק ואולי היה לו תסכול שהוא יכול היה לנצח. אולי גם מעורבות כאן המון אמוציות כי הוא שיחק מול חיפה. אבל שוב, אין תירוצים לכך והוא לא היה צריך לעשות את זה. נבחן את הדברים ונקבל החלטות מהירות".

תגובת מנהלת הליגה: "מנהלת הליגה רואה בחומרה את התנהגותו של דונטה סמית' אמש בסיום המשחק בירושלים. המנהלת מצפה כי שחקנים ואנשי צוות של הקבוצות אשר משמשים מודל לחיקוי לבני נוער, ידעו להבליג ולהתעלם
מקריאות גנאי או שריקות הנשמעות מכיוון הקהל. המנהלת שקלה להטיל קנס על קבוצת הפועל ירושלים בשל פגיעה בתדמית הליגה, אך בשל פעולותיה המהירות והנכונות של הקבוצה, אשר דאגה להבהיר לשחקן את חומרת מעשיו ולקנוס אותו בסכום משמעותי, ולאור התנצלותו של השחקן, הסתפקה המנהלת באזהרה בלבד".

דני פרנקו מאמן הפועל ירושלים. נועם מושקוביץ
תחת זכוכית מגדלת. פרנקו/נועם מושקוביץ

בחזרה למשבר, מאחורי הקלעים קיימת זו כבר תקופה ביקורת על תפקודו של המאמן דני פרנקו - ביורוקאפ ובניהול משחקים והסגל הקיים. גם למאמן עצמו ברור שעליו להשיג תוצאות מידיות ולחלץ את הקבוצה מהמצב אליו נקלעה. בסיום המשחק פרנקו כבר שמע את חלק מהאוהדים קוראים לו להתפטר. השבוע מצפה לירושלים משחק גביע נגד רמת השרון והחשיבות שלו מבחינת המאמן ברורה. בר טימור שייעדר כשלושה שבועות בשל פציעה באצבע לא ישחק נגד רמת השרון ביום חמישי. דרווין קיצ'ן לא כשיר, אבל כנראה יתלבש למשחק.

שחקן הפועל ירושלים פופס מנסה בונסו. מגד גוזני
משלם את המחיר. מנסה בונסו/מגד גוזני

בסיום המשחק אמש האווירה בחדר ההלבשה הייתה מתוחה. כפי שהעיד גורם בקבוצה בשבוע שעבר ישנה מחנאות בקבוצה, ומבחינה חברתית היא רחוקה מלהיות מגובשת. למרות המצב המקצועי והחברתי הרעוע, בירושלים רוצים להתעשת וכבר בתום ההפסד אמש שוחחו על חשיבות משחק הגביע. במקביל, עם שחקני הקבוצה יתקיימו שיחות אישיות וקבוצתיות.

טוני גפני אמר: "אנחנו חווים תקופה קשה וחייבים לעבור את התקופה הזו מהר. וולי עדיף לעבור תקופה כזו עכשיו מאשר במרץ-אפריל. אנחנו חייבים להשתפר הגנתית, אי אפשר לספוג כל כך הרבה נקודות בבית שלנו. לקבל 90 נקודות בבית זה בלתי מתקבל על הדעת ולא מגיע לנו לנצח אם ספגנו כל כך הרבה. דונטה? לא ראיתי את התקרית. אף אחד לא רוצה להפסיד, כולם מאוכזבים בחדר ההלבשה, אבל האוהדים חייבים להבין שאנחנו לא רוצים להפסיד בשום משחק".
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully