וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאקו אייסטרן: "מכבי תל אביב יכולה למצוא מקום בליגה הראשונה בספרד"

מאמן מכבי תל אביב התראיין בצרפת וסיפר על דעתו על ליגת העל: "קבוצות מהליגה הספרדית השנייה יכולות להרגיש כאן בנוח". לגבי הרוטציה שלו אמר: "אני מאמין שצריך לרענן את ההרכב כל כמה שבועות כדי לשמור על רמה מסוימת"

עיתון הספורט הצרפתי "So Foot" פירסם הבוקר (שני) ראיון ארוך עם פאקו אייסטרן, בו סיפר מאמן מכבי תל אביב על התרשמותו מהקבוצה, הליגה והמדינה החדשה אליהן נחת לפני ארבעה חודשים. "מצאתי כאן את אותם תנאים שהיו לי בולנסיה", סיפר המאמן הבאסקי. "זה לא בהכרח כמו באירופה, אבל המתקנים טובים מאוד, והמועדון משתדל להיות תחרותי. מעל לכל, יש כאן תשוקה, ומבחינתי המשאבים האנושיים חשובים ממשאבים חומריים. לפעמים לא צריך יותר מזה כדי לבנות משהו".

כשנשאל מה הרמה של ליגת העל הישראלית השיב פאקו: "בואו נגיד שקבוצות מהליגה הספרדית השניה יכולות להרגיש שם בנוח. מצד שני, מכבי תל אביב יכולה למצוא מקום בליגה הספרדית הראשונה". לגבי שיטת המשחק שלו אמר פאקו: "מבחינה צורת המערך לא חשובה, כי אפשר להחליף אותו במהלך משחק עם אותם שחקנים. השנה אני משחק בעיקר 4:3:3 וניסיתי שלוש או ארבע פעמים גם 4:2:3:1".

מאמן מכבי תל אביב פאקו אייסטרן. קובי אליהו
"צריך שיהיו 16 או 17 שחקנים שיוכלו לפתוח". פאקו אייסטרן/קובי אליהו

"מבחינתי המקצוענות היא החלק הכי חשוב במשחק", הצהיר פאקו. "אם אין לך מקצוענות, אתה לא יכול להשקיע הכל באימונים. בנוסף, אם אין לך מוסר עבודה, לא תשיג כלום. אם אין לך אמביציה, אתה לא יכול למתוח את הגבולות שלך כדי להשתפר. אם אין לך כבוד, אתה שוכח שאתה חלק מקבוצה. אלה העקרונות שלי, והם לא עומדים לויכוח".

כשנשאל לגבי גישתו לשחקנים יצירתיים אמר פאקו: "כל מאמן בעולם אוהב שחקנים כאלה. ג'ון וודן, אחד המאמנים הגדולים בתולדות כדורסל המכללות שאימן את UCLA, אמר לשחקניו: 'אני אוהב את כולכם, אבל אני צריך להתייחס לכל אחד מכם באופן שונה'. הוא ידע הרבה על איך להנהיג קבוצה". על המודלים שלו לחיקוי אמר פאקו: "אני בונה את השיטות שלי לבד, אבל לפעמים טוב לקחת דברים מאחרים. ג'ון וודן הוא מודל, גם פפ גווארדיולה. כמובן שיש לו שחקנים טובים מאוד, אבל הם מעולם לא היו טובים כמו שהם היו תחתיו".

לגבי גישתו בנוגע לרוטציה אמר פאקו: "אני חושב שזה נחוץ לשנות את ההרכב אחרי כמה שבועות. צריך לרענן את השחקנים הפותחים כדי לשמור אותם ברמה מסוימת, וכך גם לגבי המחליפים. אם אתה רוצה לשמור אותם בכושר טוב, צריך לתת להם לשחק. וזה לא הוגן להסתפק רק ב-11, 12 או 13 שחקנים. צריך שיהיו 16 או 17 שחקנים שיוכלו לפתוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully