וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "זיהינו את ההרכב שהם יעמידו, המחליפים עוזרים יותר מבעבר"

מאמן קליבלנד מרוצה מהחזרתו של מריון לספסל: "תנו קרדיט ליחידה השנייה שלנו". לברון: "34 אסיסטים זה ענק", ווייטרס: "סוף סוף אנחנו מבצעים את המהלכים הנכונים". הפרשנים מתעצבנים מווייטרס וחושפים את העמדה החדשה שלברון אימץ על דעת עצמו

שון מריון שחקן קליבלנד קאבלירס מול וינס קרטר שחקן ממפיס גריזליס. AP
הכל נראה אחרת כשהוא על הספסל. שון מריון/AP

דיוויד בלאט וקליבלנד השיגו הלילה (בין ראשון לשני) ניצחון שני ברציפות, ובניגוד לתצוגה הפושרת שהספיקה להם לגבור על ברוקלין שלשום, הפעם הקאבלירס הרשימו מאוד עם 91:105 ביתי על ממפיס. אחת הקבוצות החזקות במערב אומנם שיחקה ללא זאק רנדולף וטוני אלן, וסיימה את המשחק עם 1 מ-16 מחוץ לקשת, אבל לברון ג'יימס ולהקתו לא היו צריכים הרבה טובות מיריבתם כשקלעו שיא עונתי של 60.5% מהשדה.

לברון סיים עם 25 נקודות ו-11 אסיסטים, קיירי אירווינג חזר לעצמו עם 17 נקודות ו-12 אסיסטים, קווין לאב שוב לא בלט עם 8 נקודות ו-8 ריבאונדים, אבל דיון ווייטרס הפציץ 21 מהספסל, ושון מריון הוסיף 11 במשחקו השני בתפקידו החדש-ישן כסמול פורוורד מחליף. כעת שוב מחכה לבלאט יום מנוחה בודד לפני המשחק הבא מול מינסוטה, שיסגור לקאבס חמישה משחקי בית רצופים, ואחריו הם ייצאו למשחק המצופה בחג המולד בו יתארח לברון אצל חבריו לשעבר ממיאמי.

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
"הפתיחה ההגנתית קבעה את הטון להמשך". דיוויד בלאט/GettyImages

מספרי המשחק

* זו הייתה הפעם השנייה בלבד העונה בה הקאבס סיימו משחק שלם בו לא פיגרו אפילו פעם אחת. הקודם היה מול שארלוט לפני שבוע.

* המאזן של הקאבס העונה במשחקים בהם הם קולעים מעל 100 נקודות עומד על 2:13.

* במשחק בהם הם קולעים מעל 50% מהשדה המאזן שלהם עומד על 0:7, ובמשחקים בהם הם מוסרים מעל 25 אסיסטים מאזנם הוא 0:9.

* לברון ג'יימס סיים עם 11 אסיסטים - משחקו השמיני העונה עם לפחות 10 אסיסטים. בעונה שעברה כולה היו לו שבעה כאלה.

* הפעם האחרונה בה לקאבס היו שני שחקנים עם דאבל דאבל של נקודות ואסיסטים באותו משחק, כמו שלברון ואירווינג עשו הלילה, הייתה באפריל 2010 כשלברון רשם 19 ו-13 ומו וויליאמס רשם 14 ו-12 מול טורונטו.

עוד באותו נושא

91:105 לקליבלנד על ממפיס

לכתבה המלאה
קיירי אירווינג שחקן קליבלנד קאבלירס עם תואר שחקן השנה של נבחרת ארצות הברית. AP
עוד גביע אישי לאוסף. קיירי אירווינג עם תואר שחקן השנה של נבחרת ארצות הברית/AP

התגובות

דיוויד בלאט התייחס אחרי המשחק לשיפור ההגנתי של קבוצתו: "אני חושב שפתחנו היטב הגנתית, וזה קבע את הטון להמשך המשחק. למען ההגינות, הם חסרו את זאק רנדולף שהוא שחקן חשוב שמספק נוכחות בצבע, אבל זיהינו את ההרכב שהם יעמידו ושמרנו היטב בכל עמדה וגם כקבוצה. בדומה למשחק הקודם, המחליפים שלנו עשו עבודה טובה יותר ממשחקים רבים בעבר בלעזור לנו לשמור על יתרון שבנינו. תנו הרבה קרדיט לדיון, שון, דלי וטריסטן. היחידה השנייה שלנו החזיקה מעמד ואפילו הוסיפה קצת ליתרון שלנו, וזה נהדר".

על תפקודו החדש של שון מריון כשחקן ספסל אמר בלאט: "כששון הגיע לכאן הוא היה מיועד לתפקיד ברוטציה כמחליף, אבל אז התחלנו להתקשות הגנתית בשלבים מוקדמים, והרגשנו שאנחנו לא מקבלים מספיק נקודות מהספסל, אז החלפנו בינו לבין דיון ווייטרס, ואם אתם זוכרים ניצחנו אחר כך שמונה משחקים רצופים. לאחר מכן הגיע שיפור ביכולת של מייק מילר, אבל אז איבדנו אותו בגלל זעזוע המוח. כשהוא חזר פשוט החזרנו את שון למשבצת המקורית שלו, והוא הגיב נפלא כי הוא מקצוען, הוא כאן כדי לנצח והוא יודע איך לעשות את זה".

לברון ג'יימס הוסיף: "שיחקנו ממש טוב, הנענו את הכדור, לא איבדנו הרבה, ואלו מרכיבים טובים עבורנו כדי להצליח. 34 אסיסטים זה נתון ענק, שמלמד על משחק מצוין". לגבי ווייטרס אמר לברון: "אין לו הרבה ניסיון בליגה, והוא לומד בכל יום. היום היינו זקוקים לניצוץ מהספסל כמו שהוא סיפק, והוא היה אגרסיבי והחלטי". דיון ווייטרס עצמו אמר: "הייתי שם כדי להכניס את הזריקות. הנענו את הכדור בצורה עצומה היום, ואנחנו צריכים לשחק ככה כל הזמן. סוף סוף אנחנו מבצעים את המהלכים הנכונים, שומרים בהגנה, משחקים ביחד, וכשאנחנו יכולים לעשות את כל זה אנחנו קבוצה מסוכנת".

דיון ווייטרס שחקן קליבלנד קאבלירס עם לברון ג'יימס. AP
מעודד את בלאט, מעצבן את התקשורת. דיון ווייטרס/AP

מה אמרו בתקשורת

כריס פידור מ-"נורת'איסט אוהיו מדיה גרופ" כתב: "בלאט אמר בסיום שהוא מרוצה ממה שווייטרס עשה הלילה בלי קשר למספר הנקודות שלו, שהוא היה מחויב, שיחק בחופשיות ולא נתן לדברים אחרים להפריע לו. לאור העובדה שהיו לו שני ריבאונדים, אסיסט, חטיפה וארבעה איבודים לצד 21 נקודות, אני לא מבין בדיוק למה בלאט התכוון. אולי למאמץ שווייטרס הפגין? בכל מקרה, ההערות הללו מסכמות היטב את הסיבות לכך שווייטרס כל כך מעצבן. יש לו כישרון, אבל חסרה לו עקביות כי הוא נותן למצבי רוח להכתיב את היכולת שלו".

כריס היינס מ-"קליבלנד פליין דילר" כתב: "בחלק הראשון של העונה לברון נתן לחבריו לקבוצה לשחק את המשחק שלהם, לטעות ולהבין שככה לא מנצחים. אחרי 11 משחקים, יום לאחר ההפסד לוושינגטון ב-21 בנובמבר, הוא הכריז שהוא יודע מה צריך לעשות, אך לא הרחיב. הלילה כשהוא נשאל מתי הוא החליט שהדבר הטוב ביותר עבור קבוצתו יהיה שהוא ינהל את ההתקפה רוב הזמן הוא השיב 'כשאמרתי לכם שאני יודע מה צריך לעשות'. אז מסתבר שזה מה שהוא חשב לאורך התקופה הזו, ועכשיו הוא הודה בכך פומבית".

היינס הוסיף: "כששאלתי את בלאט בסיום אם היה רגע בו הוא ולברון שוחחו על האפשרות שייקח על עצמו כמה מתפקידי עמדת הרכז, הוא השיב: 'לא, כי בקבוצה הזו זה פחות נחוץ בגלל הדברים שקיירי מסוגל לעשות'. אבל כשהפניתי את השאלה הזו ללברון הוא ענה: 'לא, אני יכול לעשות את זה בעצמי. עברתי את הימים בהם הייתי צריך לבקש'. אז ככה הקאבס התברכו ברכז חדש. בלי הכרזה, בלי מסיבת עיתונאים או הודעה לעיתונות. ללברון היה את הכוח ומסתבר שגם את העורמה כדי להחליף עמדה מבלי שאיש שם לב. וכמובן שבלאט בסדר עם זה, כל עוד הקבוצה ממשיכה לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully