וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק אבידל הודיע על פרישה מכדורגל בגיל 35

הצרפתי, שכיכב בנבחרת צרפת, ברצלונה וליון, וריגש מיליונים כשהחלים מסרטן וחזר למגרשים, החליט לתלות את הנעליים. "החלטתי לסיים את הקריירה מסיבות אישיות"

אריק אבידל בוכה במסיבת העיתונאים בה נפרד מקבוצתו ברצלונה. רויטרס
ריגש מיליונים כשהתגבר על הסרטן ושב למגרשים. אבידל/רויטרס

אריק אבידל הודיע היום (שישי) על פרישה מכדורגל בגיל 35. הכוכב הצרפתי, שסיפורו שימש השארה וריגש מיליונים אחרי שהחלים ממחלת הסרטן ושב למגרשים, החליט לתלות את הנעליים. "החלטתי לסיים את הקריירה מסיבות אישיות. כל שחקן כדורגל שמשחק בטופ מבין מתי מגיע הזמן, ועכשיו הגיע הזמן שלי לפרוש", אמר אבידל.

טיטו וילאנובה עם אריק אבידל מניפים את גביע האליפות של ברצלונה. David Ramos, GettyImages
תמונה בלתי נשכחת: אבידל מוזמן להניף את גביע ליגת האלופות אחרי הזכייה של ברצלונה ב-2011/GettyImages, David Ramos

אבידל החל את הקריירה המקצוענית במונאקו בשנת 2000, אחרי שנתיים עבר לליל, וממנה לליון, בה שיחק בין 2004 ל-2007 וזכה עמה בשלוש אליפויות. ב-2007 עבר המגן לברצלונה והיה חלק מקבוצת החלומות שהדריכו פרנק רייקארד ואחריו פפ גווארדיולה. אבידל זכה עם ברצלונה בארבע אליפויות, שני גביעים ובעיקר, שתי אליפויות אירופה. אלא שתקופתו של אבידל בקאמפ נואו זכורה לרבים בעיקר בשל בעיות הבריאות שלו. במרץ 2011 אובחן אצלו גידול סרטני בכבד והוא עבר השתלה באפריל האחרון, מה שמנע ממנו לשחק כדורגל כמעט שנה. לאורך כל התקופה הקפידו שחקני ואנשי ברצלונה להביא את אבידל לכל הנפה של תואר כזה או אחר, אולם כאמור, בקבוצה הוחלט לשחרר אותו והוא שב לצרפת.

בהמשך שב אבידל למונאקו בה צמח, וביולי 2014 עבר לאולימפיאקוס היוונית, בה חתם לשנתיים. אולם עתה החליט הצרפתי לפרוש מכדורגל "מסיבות אישיות", ועולם הכדורגל נפרד מעוד כוכב צרפתי גדול, אחרי הודעתו של תיירי הנרי על פרישה ביום שלישי האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני ברצלונה מניפים באוויר את אריק אבידל. רויטרס
זכה עם ברצלונה בארבע אליפויות, שני גביעים ובעיקר, שתי אליפויות אירופה/רויטרס

לאבידל 435 משחקים רשמיים במדי קבוצותיו והוא כבש חמישה שערים בקריירה שלו כמגן. לאבידל 67 משחקים במדי נבחרת צרפת, ורגע השיא שלו בזירה הבינלאומית הוא העפלה עם נבחרת הטריקולור לגמר גביע העולם 2006, בו נוצחה צרפת על ידי איטליה בדו-קרב פנדלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully