וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויד סולארי: "לא יכול להגיד שקרית שמונה שזכתה באליפות טובה מהקבוצה הנוכחית"

20.12.2014 / 7:00

היתרון שמכבי תל אביב תביא בקרוב לידי ביטוי, הסוד של ברק בכר וההבדל בין קרית שמונה שלו לקרית שמונה הנוכחית. דויד סולארי פוגש עם אשדוד את הקבוצה אותה שינה בינואר בדרך אליפות היסטורית. ראיון

one

אחרי ההדחה מחצי גמר גביע הטוטו, יוצאת מ.ס. אשדוד למשחק חוץ בקרית שמונה במטרה להמשיך את המומנטום החיובי שייצרה לעצמה בליגה. זו תהיה גם הזדמנות עבור דויד סולארי לפגוש את האקסית שלו, הקבוצה הראשונה בה שיחק כשהגיע מקפריסין לישראל לפני שלוש שנים.

דויד, אתה מסכים עם ברק בכר שאמר השבוע שהוא בכלל לא בטוח שהקבוצה שזכתה באליפות יחד איתך טובה יותר מהקבוצה הנוכחית של קרית שמונה?

"אני לא אוהב לעשות השוואות. מה שבטוח, מדובר בשתי קבוצות מאוד תחרותיות. גם זו בה אני שיחקתי ואיתה זכינו באליפות, וגם קרית שמונה הנוכחית. ברק בכר מאמן טוב מאוד שיודע לארגן את הקבוצה ולהפוך אותה למאוד קבוצתית. זה לא מקרי מה שקורה בקרית שמונה. זה תהליך מאוד ממושך שנמשך כבר שנים עם איזי שרצקי. התהליך הזה מביא תוצאות. אני לא יכול להגיד שהקבוצה שזכתה באליפות טובה יותר, כך שבסופו של דבר אני די מסכים עם ברק שלא ידע מה להחליט".

לקבוצה הזו יש משהו שלכם אז לא היה?

"ראשית, להם אין משהו שלנו היה וזו האליפות. מעבר לכך, לא ממש הקדשתי מחשבה להשוואה הזו. הקבוצה ההיא שזכתה באליפות ב-2012 היתה טובה כי לראיה הרבה שחקנים התקדמו והיה להם ביקוש מקבוצות גדולות".

למה אתה לא נשארת בקרית שמונה?

"זה סיפור ישן. לא הסכמנו על החוזה ועברתי לאשדוד. אני מרוצה מהמעבר לאשדוד. אני כבר עונה וחצי באשדוד וכולם אוהבים אותי והרגשתי את התמיכה אחרי הפעם השנייה בה נפצעתי בברך. תודה לאל, אני חוזר לעצמי ואני רוצה להחזיר לאשדוד על מה שהם עשו עבורי".

דויד סולארי שחקן מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
"רוצה להחזיר לאשדוד על מה שהם עשו עבורי". דויד סולארי/ברני ארדוב
"אפשר לזכות באליפות גם אם התקציב שלך נמוך ולראיה קרית שמונה"

אנחנו לקראת חלון ההעברות של חודש ינואר ותמיד לוקחים אותך כדוגמא הפוכה לכך שקשה מאוד להביא שחקנים איכותיים באמצע העונה.

"כן, זה נכון. אני זוכר שרן בן שמעון הגיע לקפריסין כדי לעקוב אחר שחקן אחר והוא ראה משחק בו אני שיחקתי. הוא וברק בכר שהיה איתו התלהבו דווקא ממני והחליטו לרכוש אותי. הגעתי לקרית שמונה ועזרתי לה לזכות באליפות, אבל זה בהחלט יוצא מן הכלל כי בינואר באמת קשה להביא שחקנים. אפשר להביא שחקנים, אבל קשה להתאים אותם לקבוצה. קשה להפוך שחקן שבא בינואר לשחקן משמעותי כי הזמן קצר. זה במיוחד קשה כשאתה מביא שחקן ממדינה אחרת. בכל מקרה, אני חושב שקבוצות צריכות להתחזק בינואר ולא לחשוש מזה כי יש עוד דוגמאות חוץ מדויד סולארי לשחקנים שהצליחו כשבאו באמצע העונה".

השבוע אשדוד שוב כשלה בנסיונה להשיג תואר ונראה שאיש לא מצליח להבין לעומק מדוע המועדון הזה לא קופץ מדרגה.

"מ.ס. אשדוד זה מועדון עם מדיניות של גידול שחקנים צעירים. זה תהליך שעומד לנגד עיני ראשי המועדון. השחקנים שאשדוד מגדלת יהיו בסוף התהליך שחקנים שיכולים להביא לקבוצה תואר. אני לא יודע אם אשדוד יכולה לקחת אליפות ממכבי תל אביב שתקציב שכר השחקנים שלה פי עשרה גבוה יותר. אבל אפשר לזכות באליפות גם אם התקציב שלך נמוך ולראיה קרית שמונה".

לקרית שמונה יהיה קשה יותר העונה לזכות באליפות כי ב-2012 לא היתה לה מתחרה כמו מכבי תל אביב הנוכחית.

"אלה תקופות שונות. לא היה לנו את מכבי תל אביב על הראש כמו העונה, אבל היה את מכבי חיפה והפועל תל אביב ועשינו אליפות עם הרבה נקודות. אני מסכים שמכבי תל אביב הנוכחית קבוצה מאוד חזקה. היא חזקה כבר שלוש שנים. הבעיה העיקרית של קרית שמונה מול מכבי תל אביב ואני מדבר על העונה הזו, זו העובדה שלמכבי תל אביב יש סגל עצום. מכבי תל אביב יכולה לזכות באליפות ושחקני הספסל שלה ואלה שלא מתלבשים יהיו סגני האלופים. וככל שהעונה תתקדם ונגיע לחלק השני, אתה תראה כמה חשוב הסגל העמוק. הרי נתחיל לשחק תיכף בגביע המדינה ויתחילו פציעות וכרטיסים צהובים ולקרית שמונה אין את העומק שיש למכבי תל אביב".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
איזי שרצקי, דויד סולארי, עירוני קרית שמונה חוגגת אליפות. אדריאן הרבשטיין
"קבוצות צריכות להתחזק בינואר ולא לחשוש מזה כי יש עוד דוגמאות חוץ ממני". סולארי עם שרצקי/אדריאן הרבשטיין
"אם ערן יעזוב, יהיה למכבי תל אביב קשה לזכות באליפות"

האמנת שברק בכר יהפוך מעוזר מאמן למאמן כל כך מוערך?

"אני יכול לגלות לך שכאשר הייתי בקרית שמונה, התחברתי מאוד לברק וכשהוא היה עוזר מאמן היו לנו הרבה שיחות ואני הערכתי בפניו שהוא יהיה מאמן מצוין. תמיד ראיתי שיש לו את היכולת לעשות מה שהוא עושה היום. אני מאוד שמח עבורו. אני ממש לא מופתע מההצלחה שלו. יש לו את התמיכה של איזי, יש לו קבוצה תחרותית ויש לו איכות של מאמן ושל בן אדם. אני שמח שצדקתי באשר להערכות שלי".

מה מיוחד בברק בכר?

"ברק הוא מאותה אסקולה של רן. בכר ורן הצליחו בכך שהם הראו לשחקנים שהמפתח להצלחה הוא הקבוצתיות. אין אצל ברק כוכבים. כולם צריכים לשחק בשביל כולם. ברור שצריכים טאלנטים, אבל הקבוצה היא מעל הכל".

אחרי שתנצחו אותם בשבת, הם עדיין יוכלו לקחת את האליפות ממכבי תל אביב?

"הלוואי שננצח. המשחק בין אשדוד לקרית שמונה יהיה צמוד. אבל גם אם הם ינצחו וגם אם לא, אני משוכנע שהם לא יתנו למכבי תל אביב לברוח. אני גם מאמין שאיזי ירצה להתחזק ולעבות את הסגל בינואר. אני ממש לא פוסל את האפשרות שקרית שמונה תזכה שוב".

אז מכבי תל אביב חייבת לשמור היטב על ערן זהבי?

"בוודאי. אם ערן יעזוב, יהיה להם קשה לזכות באליפות. ערן עושה כאן דברים מדהימים והוא שחקן מפתח למרות שלמכבי יש סגל מדהים".

ברק בכר מאמן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
"מאותה אסקולה של רן". ברק בכר/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully