וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליגת העל מופתעים: "ג'ף רוזן יושב במיאמי וצוחק על כולם"

18.12.2014 / 9:02

החתמתו במכבי חיפה של וויל גרייבס, שהודה בהחזקת סמים בשנה שעברה, גוררת לעג בקרב חברי דירקטוריון מנהלת הליגה: "מחפשים כותרות בכוח". מאמץ להשלים את עסקת רוט עד לסוף השבוע

וויל גרייבס, מכללת צפון קרוליינה. AP
למד את הלקח? גרייבס/AP

מכבי חיפה החתימה אמש (רביעי) את הפורוורד האמריקאי וויל גרייבס שיגיע לישראל אחרי פתיחת עונה מצוינת בליגה האיסלנדית החלשה. גרייבס מגיע במקומם של דמונטז סטיט וג'ף אלן, ששוחררו מהקבוצה לאחר שנעצרו בחשד לשימוש בסמים. אלא שעם כל הכבוד ליכולותיו המקצועיות של גרייבס, עיקר העניין סביב השחקן נוגע לעברו הבעייתי, כשלפני שנה בדיוק נתפסו בבית בו התגורר שתלי ועציצי מריחואנה וכן חומר לשימוש עצמי. הידיעה על עברו הבעייתי של גרייבס פורסמה לראשונה בוואלה! ספורט. השחקן נעצר, הודה והתחרט על המעשה, ואף ביצע עבודות שירות. המקרה תפס כותרות בארצות הברית בשל העובדה כי גרייבס נעצר בביתו של מאמן צפון קרוליינה, רוי וויליאמס, שהשכיר לפורוורד את המבנה לתקופה בה השלים את התואר שלו. גרייבס נזרק מצפון קרוליינה בשל עבירות על חוקי הקבוצה.

בעלי מכבי חיפה ג'ף רוזן הודה אמש בהודעה שהוציא כי המקרה היה ידוע לו: "ידענו על העבר של וויל כשהחתמנו אותו", אמר רוזן, "וויל הוכיח לנו שהוא עשה את השינויים הנדרשים בחיים שלו. אנחנו מאמינים בלתת הזדמנות שנייה". ההודעה והמקרה גרמו ללא מעט אי שקט בסביבת חיפה ובמנהלת הליגה שם הודיעו רק לפני שבועיים כי בכוונתם להעביר שינוי בתקנון הליגה כי שחקנים שיתפסו על עבירות סמים לא יוכלו לחתום בליגת העל בשנתיים שלאחר מכן, דבר שהיה פוסל את הגעתו של גרייבס לירוקים. "זה נראה כאילו ג'ף רוזן יושב במיאמי וצוחק על כולם", אמר אחד מחברי דירקטוריון המנהלת אמש, "החתמה של שחקן שהודה בעבירות דומות לאלו של השחקנים שהוא הרגע שחרר, מי היה מאמין שמישהו יכול לעשות דבר כזה? זה נראה כאילו הוא מחפש כותרות בכוח".

לידיעה הראשונית על עברו הבעייתי של גרייבס

צפו בביצועיו של גרייבס

אנשי מכבי חיפה העדיפו שלא להגיב אמש לאחר פרסום עברו של גרייבס, "מה שנגיד ייצא לא טוב", אמר אחד מאנשי הקבוצה. בסביבת המועדון התקשו להבין את הצעד. "היו פה בעבר שחקנים עם אופי ורקע בעייתי, זה לא חדש, אבל אם אתה מביא כבר שחקן כזה, לפחות תביא קליבר. שחקנים מהליגה האיסלנדית מגיעים לליגה השנייה בישראל וגם שם לא מצליחים בדרך כלל. איך שחקן שעשה לפני פחות משנה חמש נקודות בליגה הארגנטינאית יושיע קבוצת תחתית?".

גרייבס (26, 1.98) למד באוניברסיטת צפון קרוליינה היוקרתית והגיע בשנת 2008 עם קבוצתו לפיינל פור טורניר המכללות. בעונת 2010/11 יצא לראשונה מגבולות ארצות הברית והצטיין בליגה היפנית. את העונה שלאחר מכן פתח בבוקה ג'וניורס הארגנטינאית וסיים אותה בצורה טובה בליברטאד מאותה הליגה. ההצלחה שלו בליברטאד השאירה אותו בקבוצה, אך במהלך העונה קבוצת מלווין מהליגה באורוגוואי צירפה אותו. גם את העונה שעברה פתח בליברטאד, אך אחרי 12 משחקים מאכזבים שוחרר. העונה חתם בקפלאביק, מהקבוצות החזקות בליגה באיסלנד, ורשם ב-10 משחקים 22.9 נקודות ו-8 ריבאונדים בממוצע למשחק.

בתוך כך, בחיפה יעשו מאמצים לסגור עד לסוף השבוע את עסקת צירופו של מורן רוט. "אין ספק שאחרי שהוחתם פורוורד, יגיע לפה סנטר זר במקומו של ג'ף אלן, כשהמטרה היא שמורן ישלים את הסגל בעמדת הרכז", אמר אחד מאנשי חיפה אמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully