וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבי לא לבד: כתבי אישום נגד כל המשתתפים במשחק בין סראגוסה ללבנטה

משפט היסטורי בספרד: פרט לקפטן אתלטיקו שכבר הודה במעורבותו בהטיית המשחק ב-2011, עוד 41 אנשים יועמדו לדין. אם יואשמו, עונשי המאסר ינועו בין שישה חודשים לארבע שנים. מאמן חדש לתומר חמד

שחקן סראגוסה, גבי, מול שחקן ריאל מדריד אסטבן גראנרו. Denis Doyle, GettyImages
היחיד שהודה בינתיים. גבי, מימין, במדי סראגוסה/GettyImages, Denis Doyle

42 כתבי אישום יוגשו בפרשת הטיית המשחקים בספרד. אחרי עיכובים בירוקרטיים, התובע אלחנדרו לוסון הודיע היום (שני) כי יאשים 42 אנשים שהיו קשורים למשחק החשוד בין סראגוסה ללבנטה ב-2011, כולל כל 28 השחקנים ששותפו באותו ערב. פרט לשחקנים, יוגשו כתבי אישום גם נגד חאבייר אגירה, מאמן סראגוסה בזמנו וכיום מאמן נבחרת יפן, הנשיא אג'פיטו איגלסיאס, שני חברי הנהלה וכמה מחליפים כמו השוער טוני דובלאס.

התובע הסביר: "אנשי סראגוסה - הנשיא איגלסיאס, המאמן אגירה והקפטנים גבי, לאו פונסיו וחורחה לופס - ייצגו את המועדון וסיכמו על תשלום 965 אלף יורו לשחקני לבנטה כדי שיאפשרו לסראגוסה לנצח את המשחק. אחרי שהסיכום בוצע, היועץ הפיננסי של סראגוסה הורה להעביר את הכספים לחשבונות של המנהל הספורטיבי אנטוניו פרייטו, המאמן אגירה והשחקנים: לנסארו, אנדר הררה, דובלאס, פאולו דה סילבה, בראוליו, פונסיו, גבי, חורחה לופס ודיוגו". משם, הכסף עבר לידי אנשי לבנטה.

גבי, קפטן אתלטיקו מדריד כיום ובזמנו קפטן סראגוסה, שהודה במעורבותו כשאמר "עשיתי מה שהמועדון ביקש ממני" והיה כאמור מכוכבי הפרשייה לאחר שהעביר את הכסף לשחקני לבנטה לפני המשחק, נמצא במצב מסובך יותר משאר השחקנים.

אנדר הררה מנצ'סטר יונייטד. AP
גם הוא במעורבים. אנדר הררה/AP

כעת יחל משפט היסטורי, בו לראשונה יואשמו שחקנים בספרד בהטיית משחק. עונש המאסר לכל שחקן יכול לנוע בין שישה חודשים לארבע שנים, בנוסף לעונש ההרחקה מכדורגל שינוע בין שנה אחת לשש שנים. הקנסות הכספיים עלולים להגיע ל-5.5 מיליון יורו.

האירוע המדובר התרחש ב-21 במאי 2011, אז סראגוסה הגיעה למגרשה של לבנטה בידיעה שהיא לא תלויה בעצמה. סראגוסה הייתה זקוקה לתוצאות שישרתו אותה במגרשים אחרים וגם לנצח בעצמה. הכול הלך חלק, כשהיא ניצחה 1:2 מצמד של הקפטן גבי.

* חואן איגנסיו מרטינס הוצג היום רשמית כמאמנה החדש של אלמריה ויעמוד על הקווים במשחק הגומלין בגביע מחר נגד בטיס. המאמן החדש של תומר חמד ניהל את האימון הראשון שלו, אחרי שצפה מהיציע בהפסד 4:1 לריאל מדריד ביום שלישי. מרטינס בן ה-50 הוביל ב-2011/12 את לבנטה למקום השישי ולקמפיין היסטורי באירופה, לפני שירד ליגה עם ויאדוליד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מאמן לבנטה, חואן איגנסיו מרטינס. David Ramos, GettyImages
חוזר ללה ליגה. חואן איגנסיו מרטינס/GettyImages, David Ramos

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully