וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: עודד קטש מארח את הפועל אילת

13.12.2014 / 13:29

הפועל תל אביב תארח את הקבוצה המתאוששת מהדרום (20:10, ספ' 5). ירושלים תנסה לחזור למסלול הניצחונות נגד נהריה (19:50). גלבוע/גליל - הפועל חולון (19:45), מכבי אשדוד-מכבי חיפה (19:35)

המחזור ה-12 בליגת העל, הפותח את משחקי הסיבוב השני, ייצא מחר (ראשון) לדרך עם ארבעה משחקים. המשחק המרכזי ייערך בהדר יוסף, שם הפועל תל אביב אחרי ההפסד להפועל חולון, תארח את הפועל אילת המתאוששת. הפועל ירושלים, אחרי הפסד הבכורה בליגה וההדחה מהיורוקאפ, תארח את עירוני נהריה שאיבדה השבוע את הקפטן נייט מילר. גלבוע/גליל הלא יציבה, תנסה לרשום הפתעה כשתארח בביתה את הפועל חולון החזקה ואילו בקרב תחתית תארח מכבי אשדוד האחרונה את מכבי חיפה, שתופיע למשחק עם שני זרים בלבד.

עודד קטש מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
משחק הבית הבא שלו כבר יהיה באולם החדש. עודד קטש/ברני ארדוב

הפועל תל אביב - הפועל אילת (20:10, ספורט 5)

רצף הניצחונות של הפועל תל אביב נקטע בשבוע שעבר בהפסד הביתי להפועל חולון. בהפועל היו מאוכזבים מאוד מהאגרסיביות של השחקנים, כשטענות נשמעו לשיפוט במשחק שאפשר לקבוצה האורחת להרביץ לשחקני האדומים ללא תגובה. ההפסד לחולון מנע מהפועל לעלות למקום השלישי בטבלה, והצמיד אותם גם לחולון ובמרחק של הפסד אחד בלבד מהיריבה שלהם במשחק הקרוב. אחד המפתחות שהאדומים לא מבצעים כראוי בהפסדים הוא עצירת היריבה על סקור נמוך. הפועל סופגת 14 נקודות יותר בהפסדים מאשר בניצחונות, ואם לא יוכלו לעצור את אילת על מתחת ל-80 נקודות, יתקשו לרשום ניצחון. המשחק הקרוב יהיה משחק הליגה האחרון שתארח הקבוצה בהדר יוסף, כשמשחק הבית הבא של האדומים, נגד הפועל ירושלים, ייערך באולם החדש במתחם הדרייב אין.

שלושה ניצחונות רצופים שכללו שני קאמבקים גדולים וניצחון אדיר בירושלים העלו את הפועל אילת מהתחתית אל מרכז הטבלה. הקבוצה של דן שמיר החלה בשבועות האחרונים לשחק יותר חכם, יותר אגרסיבי ויותר בשליטה, והחלה למשש את הפוטנציאל הגדול שטמון בה. באילת מרוצים מאוד מההשתלבות של בריאן אסברי ואדריאן יוטר, כשהראשון קיבל השבוע הארכת חוזה עד לסיום העונה, לאחר שהגיע לחודש אחד בלבד. שחקן נוסף שמקבל מחמאות הוא אלישי כדיר, שבשני המשחקים האחרונים היה לאחד השחקנים המובילים בקבוצה. קווין פאלמר, שנפצע לפני כחודש בכתפו, וחזר לסגל למשחק בירושלים אך לא שיחק, צפוי לחזור לרוטציה של שמיר למשחק בהדר יוסף, כשניצחון עשוי להעלות את אילת אל המקום החמישי בטבלה.

דרווין קיצ'ן, הפועל ירושלים, מול אדאס יושקביצ'יוס, ריטאס וילנה. נועם מושקוביץ
לא יתלבש בתקופה הקרובה. דווין קיצ'ן/נועם מושקוביץ

הפועל ירושלים - עירוני נהריה (19:50, פריצות בספורט 5)

שבוע רע עבר על הפועל ירושלים. האדומים איבדו את ראשות הטבלה באופן זמני בעקבות ההפסד להפועל אילת, והם צפויים לחזור למקום הראשון אחרי השלמת המשחק החסר נגד הפועל חולון ב-31 לדצמבר. לאחר ההפסד הראשון בליגה הודחה ירושלים מהיורוקאפ אחרי הפסד ביתי רביעי בחמישה משחקים, הפעם לפלוישט הרומנית בשתי הארכות, ועד לסיום העונה תשחק רק משחק אחד לשבוע. בקבוצה צפויים לקבל בימים הקרובים החלטה האם לשחרר את אחד מששת הזרים שעומדים לרשותו של דני פרנקו, או להשאר עם זר עודף עד לסיום העונה. דרווין קיצ'ן צפוי לא להתלבש בתקופה הקרובה לאור העובדה שהוא סובל משבר מאמץ, מה שייאלץ את האדומים להסתדר עם קו אחורי דליל שכולל את יותם הלפרין, ברייסי רייט ובר טימור בלבד.

הרבה תקוות היו לעירוני נהריה לפני המשחק נגד מכבי חיפה, אלא שהקבוצה של רועי חגאי סיימה את ההתמודדות בהרגשה רעה מאוד. מלבד ההפסד לקבוצה עם שני זרים בלבד איבדה נהריה את נייט מילר, שקרע את גיד אכילס ועבר במהלך השבוע ניתוח שישבית אותו עד לסיום העונה. בקבוצה החלו לחפש למילר, קפטן הקבוצה, מחליף, כשלמשחק בירושלים צפויים להתלבש רק שלושה זרים, כשג'וליאן מבונגה עדיין לא חזר לכושר לאחר ששבר את ידו בחודש שעבר. בצוות המקצועי מעוניינים לצרף את מורן רוט, שיסיים השבוע את חוזהו עם עירוני נס ציונה, ואף נפגשו עם נציגו של רוט, כשהפערים בשלב הזה אינם משמעותיים וייתכן שיצטרף למועדון. בנהריה מודעים לפערי הרמות בין הקבוצות לקראת המשחק בירושלים, וינסו לרשום סנסציה ענקית.

שחקני הפועל חולון. מגד גוזני
מתקרבים לצמרת. הפועל חולון/מגד גוזני

הפועל גלבוע/גליל - הפועל חולון (19:45, פריצות בספורט 5)

הרבה חששות היו לגלבוע/גליל בתחילת העונה שהקבוצה תתקשה להשיג ניצחונות בליגת העל בשל הסגל הצעיר והלא מנוסה. אז אמנם גלבוע סיימה את הסיבוב הראשון עם ארבעה ניצחונות, במרחק סביר מהמקום שמוביל לליגה הלאומית, אבל במועדון רחוקים מלהיות מרוצים מהיכולת שמציגים השחקנים. הצוות המקצועי ביצע שינוי אחד במצבת הזרים מאז תחילת העונה, כששחרר את קינדל דייקס וצירף במקומו את אנתוני גודס, אך השינוי המיוחל עדיין לא הגיע. לקבוצה יש חיסרון משמעותי מתחת לסלים, כשאחד השחקנים שבנו עליו, דיין דילייגרו גמר את העונה בשלב מוקדם. מי שמנסה להכנס לנעליו הוא הפורוורד הצעיר איתי שגב שמקבל 17 דקות למשחק ובהחלט מתחיל להראות את הכישרון שלו. בקבוצה מקווים להתחיל את הסיבוב השני ברגל ימין, אך מודעים לעובדה שחולון קבוצה טובה מהם.

הניצחון הגדול שהשיגה הפועל חולון במחזור האחרון בהדר יוסף קירב את הקבוצה של אלעד חסין לצמרת הגבוהה. אמנם חולון מדורגת כעת רק במקום השישי, אך זאת בשל המשחק החסר נגד הפועל ירושלים. בצוות המקצועי היו מרוצים מאוד מהיכולת והאגרסיביות שהפגינו השחקנים נגד הפועל תל אביב, ויקוו למשוך את המומנטום למשחק חוץ שני ברציפות. שון אוונס, שערך את הבכורה שלו נגד האדומים, הרשים מאוד עם 12 נקודות ו-7 ריבאונדים ב-18 דקות, וההערכות הן שאחרי שבוע ראשון מלא של אימונים הוא יוכל לתרום יותר. ג'ורדן טיילור נמצא בכושר יוצא מן הכלל עם 19.5 נקודות בממוצע למשחק בארבעת המחזורים האחרונים.

זאק רוזן שחקן מכבי אשדוד. מגד גוזני
באשדוד מרוצים מהשיפור שלו. זאק רוזן/מגד גוזני

מכבי אשדוד - מכבי חיפה (19:35, פריצות בספורט 5)

אחרי סיבוב ראשון נורא ואיום, מכבי אשדוד מגיעה אל הסיבוב השני עם מידה רבה של אופטימיות, בעיקר בזכות הניצחון במחזור הקודם על בני הרצליה שאמנם הותיר אותה במקום האחרון בטבלה, אך השווה את מספר הניצחונות שלה לזה של לפניה. באשדוד מאמינים שניתן למשוך את גלי המומנטום מהניצחון החוץ למשחק הבית נגד מכבי חיפה, שניצחון בו יקרב את הירוקים אליהם בצורה משמעותית. אחד המפתחות שעבדו בניצחון בהרצליה היה קבלת ההחלטות, כשהקבוצה הרבתה להכניס את הכדור פנימה ולא הסתפקה בזריקות מחוץ לקשת. בקבוצה מאוד מרוצים מהשיפור הניכר ביכולתו של זאק רוזן, שקולע 14 נקודות בממוצע בשלושת המשחקים האחרונים, ויודעים שעוד הצגה שלו עשויה לסחוב אותם לניצחון שני ברציפות.

שבוע עבר מאז שחררה מכבי חיפה את ג'ף אלן ודמונטז סטיט שנעצרו בחשד לשימוש בסמים, והירוקים עדיין לא צירפו זר במקום השניים ויופיעו זה מחזור שני ברציפות עם שני זרים בלבד. בקבוצה ניהלו בתחילת השבוע שעבר מגעים מתקדמים לצירופו של מורן רוט, אך המגעים הוקפאו, ונראה כי כעת המאמצים יושקעו בצירוף שני זרים, כשאחד מהם עשוי להיות לירוי היקרסון, ששיחק עם חיפה במסע המשחקים בארצות הברית. הירוקים הפתיעו ביום שלישי האחרון את עירוני נהריה בחוץ, כשניצחו אותם בסגל חסר מאוד, כשמלבד שני הזרים שנשארו במועדון - אייק אופייבו ורנה רוז'ו, גם דגן יבזורי וחנן קולמן בהופעת בכורה נראו טוב מאוד. "עשינו צעד בדרך הנכונה בשבוע שעבר. קלענו טוב ושלטנו בקצב המשחק וננסה לעשות שוב את הדברים הללו נגד אשדוד", אמר המאמן רמי הדר לקראת ההתמודדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully