וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תוכל לערער על זיכויו מרצח של פיסטוריוס

השופטת מאסיפה אפשרה לתביעה במשפטו של האצן קטוע הרגליים להגיש ערעור כנגד זיכויו אחרי שהורשע בהריגה, אך לא תינתן אפשרות לערער על גזר דינו לעונש מאסר לחמש שנים או על זיכויו מהחזקת תחמושת באופן בלתי חוקי

האצן האולימפי אוסקר פיסטוריוס בעת מתן גזר הדין במשפטו, אוקטובר 2014. AP
זה לא נגמר. פיסטוריוס/AP

עוד התפתחות בפרשת אוסקר פיסטוריוס: בקשתם של התובעים בדרום אפריקה במשפטו של האצן קטוע הרגליים לערער על גזר הדין שקבע כי פיסטוריוס הרג את חברתו התקבל, וכעת הם יוכלו להמשיך ולחפש אפשרות להרשיע אותו ברצח. המשמעות היא שהשופטת נתנה אור ירוק למדינה לערער על זיכויו של פיסטוריוס באשמת הרצח, אך לא ניתן רשות לערער על גזר הדין שקבע עונש מאסר לחמש שנים וכך גם כנגד הזיכוי באשמה של החזקת תחמושת באופן בלתי חוקי.

"אני לא יכולה שסיכויי ההצלחה של הערעור הם קטנים", אמרה שופטת בית המשפט בפרטוריה, טוקוזילה מאסיפה. "לא שוכנעתי כי הייתה כל טעות מהותית או חריגה כלשהי באשר לעובדות בעניין שהוצגו במהלך המשפט שיגרמו לכך שהעונש שנגזר הוא לא הולם. שוכנעתי שהשאלות הן שאלות חוקיות".

כזכור, בית המשפט גזר בחודש אוקטובר עונש של חמש שנות מאסר כנגד פיסטוריוס בגין הריגת בת זוגו ריבה סטינקמפ. כמו כן, פיסטוריוס קיבל עונש של שלוש שנים על תנאי באשמת ירי במקום ציבורי. אוסקר קיבל את העונש בעקבות העובדה שגרם למותה של בת זוגו בפברואר בשנה שעברה. פיסטוריוס, האתלט הראשון שהשתתף גם במשחקים האולימפיים וגם במשחקים הפראלימפיים, טען שהוא ירה בה בשוגג, בדלת הסגורה של חדר האמבטיה, מאחר שחשש שמדובר בפורץ. סטינקמפ, בת 29 במותה, בעבר כוכבת ריאליטי מקומית ודוגמנית, ספגה שלושה כדורים ומתה. השופטת במשפטו זיכתה אותו מאשמת רצח, אך הוא הואשם בהריגה וטענה שהיה "חסר זהירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully