וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאולו סוזה ובאזל בשמינית: "זה חלום". ריאל שברה את השיא של ברצלונה

מאמן באזל התרגש מההעפלה: "כתבנו פרק פנטסטי בהיסטוריה של המועדון". ריאל מדריד רשמה ניצחון 19 ברציפות, רונאלדו עבר את ראול והתקרב למסי, אנצ'לוטי: "לא יכולתי להאמין"

שחקני ליברפול, דיאן לוברן, לזאר מרקוביץ', אחרי כרטיס אדום למרקוביץ'. GettyImages
המורחק הראשון של ליברפול בליגת האלופות מאז 2007. מרקוביץ'/GettyImages

המספרים והעובדות

* ריאל מדריד שברה את שיא הניצחונות הרצופים של קבוצה ספרדית בכל המסגרות: 19. השיאנית הקודמת הייתה ברצלונה מודל 2005-06, שניצחה ב-18 משחקים ברציפות.

* כריסטיאנו רונאלדו שימש כקפטן בפעם הראשונה בחייו בליגת האלופות. לקחו לו 109 הופעות להגיע לשם. רק קלארנס סיידורף לקח יותר זמן (ענד את הסרט אחרי 117 הופעות).

* עוד מספרי רונאלדו: שער 57 ב-57 משחקי ליגת האלופות במדי ריאל מדריד. שער 72 בליגת האלופות, אחד יותר מראול. שער 75 בכל המפעלים האירופים, כמו מסי ואחד פחות מראול שהוא השיאן המכהן. שערים בפנדלים בליגת האלופות: 8 (כמו מסי. רק לואיס פיגו מקדים אותם עם 10).

* הפנדל שריאל מדריד קיבלה היה ה-39 שלה בליגת האלופות. היא במקום הראשון בקטגוריה הזו, לפני ברצלונה (36), באיירן מינכן (30), ארסנל (27) ומנצ'סטר יונייטד (25).

* ריאל מדריד סיימה עם 18 נקודות מ-18 אפשריות בפעם השנייה בהיסטוריה (הפעם הקודמת ב-2011-12). היא הראשונה שעושה זאת פעמיים.

* ארון ראמזי כבש צמד ראשון בקריירה בליגת האלופות.

* ראמזי הכניע את גלאטסראיי, גארת' בייל הבקיע נגד לודוגורץ רזגארד וזו הייתה הפעם הראשונה בהיסטוריה בה שני וולשים כובשים באותו ערב בליגת האלופות.

* לוקאס פודולסקי כבש בכל אחד מארבעת המשחקים האחרונים של ארסנל באירופה בהם הוא פתח.

* איינסלי מייטלנד-ניילס שנכנס כמחליף במדי ארסנל, הוא השחקן השני הכי צעיר בהיסטוריה של המועדון בליגת האלופות (17 ו-102 יום). רק ג'ק ווילשר היה צעיר ממנו כשערך בכורה (16 ו-329 יום)

* ביטוי לכישלון של ליברפול הערב: השוער סימון מיניולה נגע בכדור במחצית הראשונה יותר פעמים מאשר החלוץ ריקי לאמברט. 22 לעומת 17.

* לזאר מרקוביץ' הוא השחקן השלישי של ליברפול שמורחק בליגת האלופות והראשון מאז ג'רמיין פנאנט ב-2007.

* סטיבן ג'רארד כבש את השער ה-100 שלו באנפילד. שער יפה בבעיטה חופשית, אבל כזה שהוא לא ירצה לזכור.

* במשחק בין יובנטוס לאתלטיקו לא היו שערים, אבל גם לא היו חילופים. זו הפעם השלישית בהיסטוריה של ליגת האלופות בה 22 השחקנים שהתחילו את המשחק, הם גם אלו שמסיימים אותו.

צפו במהלך המדויק של באזל

שחקני ריאל מדריד, כריסטיאנו רונאלדו, חאבייר הרננדס, גארת' בייל. GettyImages
כל אחד מהם עשה היסטוריה מסוימת. רונאלדו ובייל/GettyImages

רוג'ר פדרר עקב במתח אחרי המשחק של פ.צ באזל בליברפול

העונה של ליברפול רעה מאוד לא רק בליגה, אלא גם באירופה. הערב (שלישי) זה הפך לרשמי עם הדחה מליגת האלופות כבר אחרי שלב הבתים. 1:1 ביתי נגד פ.צ באזל הותיר את האדומים עם חמש נקודות מ-18 אפשריות.

מאמן ליברפול ברנדן רוג'רס ביקר את ההחלטה להרחיק את לזאר מרקוביץ' בדקה ה-60: "אני חושב שזו הייתה החלטה איומה. באמת, פשוט החלטה עלובה. מרקוביץ' הצעיר שלח את היד לכיוון השחקן היריב, אבל זה לא כרטיס אדום". מצלמות הטלוויזיה אגב, הראו שלמרקוביץ' לא הגיע כרטיס אדום.

רוג'רס על המצב: "האפשרות לרכש בינואר היא משהו שאני אצטרך לדבר עליו עם הבעלים, אבל הייתה השקעה גדולה בקיץ. היה לנו חוסר מזל עם פציעות של שחקני מפתח. השחקנים נתנו הערב את הכול".

סטיבן ג'רארד: "לא היינו מספיק טובים. צריך לומר את האמת. לא הודחנו בגלל המשחק הערב. לא היינו מספיק טובים במשחק החוץ בבאזלצ וספגנו שער טפשי בחוץ נגד לודוגורץ. אתה מעפיל אחרי שישה משחקים ולא אחרי אחד, ואנחנו לא היינו מספיק טובים בששת המשחקים".

מאמן באזל, פאולו סוזה: "מה אני מרגיש? שמחה וגאווה, אני בעיקר גאה בשחקנים. הצוות שלי, השחקנים ואני מרגישים שכתבנו עוד פרק פנטסטי בהיסטוריה של באזל. זה חלום".

סוזה הוסיף: "זה משהו שעבדנו עליו, התכוננו לזה מהיום הראשון. שיחקנו נגד קבוצה חזקה עם שחקנים מהטופ העולמי, אבל היינו טובים יותר, שלטנו במשחק, יצרנו הרבה מצבים ולחצנו. לא הגיע לנו להיות במתח כזה ב-10 הדקות האחרונות אחרי שהם השוו ל-1:1, אבל זוהי ליברפול".

דניאל סטארידג' הפצוע מנסה לעודד

מאמן פ.צ באזל, פאולו סוזה. AP
"היינו טובים יותר, שלטנו במשחק, יצרנו הרבה מצבים ולחצנו". סוזה באנפילד/AP

יובנטוס לא שכנעה בשלב הבתים, אבל עלתה לשמינית הגמר אחרי 0:0 ביתי ולא מאוד אטקרטיבי נגד אתלטיקו מדריד.

המאמן מסימליאנו אלגרי: "יש שלוש-ארבע קבוצות הרבה יותר טובות מהשאר: באיירן מינכן, ברצלונה, ריאל מדריד וצ'לסי. כל השאר ברמה דומה ויכולות לנצח אחת את השנייה. אנחנו מודעים ליתרונות שלנו ואנחנו יכולים להשתפר".

חלוץ יובנטוס, קרלוס טבס: "ליגת האלופות מתחילה עכשיו ואין לי העדפות את מי לקבל בשלב הבא. מי שנקבל, נקבל. הדבר החשוב מבחינתנו הוא שעלינו לשלב הנוק אאוט".

שוער אתלטיקו מדריד, מויה, לא ספג בליגת האלופות כבר 473 דקות. הוא סיכם: "זה לא רק אני ששומר על רשת נקייה, זה מאמץ קבוצתי. אני מקווה שזה יימשך, אנחנו נהנים מלהיות קבוצה שקשה לכבוש מולה. אין לי העדפה נגד מי לשחק בשמינית הגמר. יש לנו הרבה ביטחון אחרי שסיימנו במקום הראשון בבית".

שחקן ריאל מדריד, כריסטיאנו רונאלדו. GettyImages
הם פשוט לא עוצרים. כריסטיאנו והלבנים/GettyImages

מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי חגג את הניצחון ה-19 ברציפות של קבוצתו, שהפכה לראשונה שמנצחת שישה משחקים בבית המוקדם בשתי הזדמנויות שונות. "הקבוצה הגיעה לשיאים האלה בזכות מקצוענות יוצאת מן הכלל", אמר אנצ'לוטי, "לא נמאס לי להגיד את זה, השחקנים שלי פנטסטיים. היחסים שלי עם השחקנים היא טובה, בכל רגע אני יכול להודות להם, אני תמיד יודע להעריך מערכת יחסים טובה ואני מקבל הרבה תמיכה מהמועדון. אחרי ההפסד לריאל סוסיאדד, לא יכולתי להאמין שננצח 19 משחקים ברציפות. ידעתי שנתאושש ושנשחק טוב, אבל לא עד כדי כך".

איסקו אמר ש"אנחנו חוגגים 19 ניצחונות, אבל נרצה להמשיך ברצף עד כמה שאפשר. עם זאת, הדבר היחיד שחשוב זה לזכות בתארים". מדריד סובלת מפציעות, כשמלבד לסמי חדיירה ולוקה מודריץ' גם חאמס רודריגס הצטרף לרשימה. "אנצ'לוטי יודע להסתדר", אמר איסקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully