וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: קוסובו תשתתף במשחקים האולימפיים ב-2016

הוועד האולימפי הבינלאומי הודיע על קבלתה הסופית של המדינה מהבלקן, חרף מחאות נמרצות של סרביה. ראש הממשלה: "ברכות לקוסובו ולכל הספורטאים"

מאילינדה קלמנדי, ג'ודוקא קוסוברית. GettyImages
תישא את הדגל בברזיל. קלמנדי/GettyImages

היסטוריה לספורט הקוסוברי לאחר שהוועד האולימפי הודיע היום (שלישי) שהמדינה הצעירה מהבלקן תוכל תשתתף במשחקים האולימפיים בריו דה ז'ניירו ב-2016. קוסובו התקבלה על ידי הוועד האולימפי באוקטובר, חרף מחאות נמרצות של ראשי הוועד האולימפי הסרבי. ניסיון קודם להשתתף במשחקים האולימפיים בלונדון ב-2012 נכשל, אבל כעת התקבלה הבשורה.

קוסובו הכריזה על היפרדות מסרביה ועל עצמאות בשנת 2008. 108 מדינות הכירו בה החל מפברואר באותה שנה ועד אוגוסט האחרון. קוסובו אמנם לא התקבלה על ידי התאחדויות ספורט עולמיות רבות, ביניהן פיפ"א (כדורגל) ופיב"א (כדורסל), אבל היא כבר מוכרת על ידי התאחדויות הג'ודו, טניס שולחן, קליעה, שייט, הרמת משקולות וקרב חמישה מודרני.

מי שתישא את הדגל בברזיל תהיה הג'ודוקא מאילינדה קלמנדי - הקוסוברית היחידה שהשתתפה באולימפיאדת 2012 - אז תחת דגל אלבניה. ראש ממשלת קוסובו, האשים טאקי אמר היום: "ברכות לקוסובו ולכל הספורטאים. הדגל שלנו יונף במשחקים האולימפיים בריו דה ז'ניירו ומי שתישא אותו תהיה מאילינדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully