וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופיר פינס: "לבנת יכלה לשנות את הספורט מקצה לקצה, ולא עשתה זאת"

יו"ר איגוד ההתעמלות על פרישת השרה: "מגיעה לה מחמאה על ועדת לובצקי". שמעון מזרחי: "לבנת עשתה כמה דברים חשובים". עופר עיני: "הספורט הישראלי יצא נשכר מהפעילות הענפה שלה"

לימור לבנת, מי שכיהנה בזמן הרב ביותר כשרת הספורט, הודיעה הערב (שני) על פרישתה מהחיים הפוליטיים. לבנת בת ה-64 נכנסה לתפקיד בדצמבר 2002 והחזיקה בו עד 2006, כאשר ב-6 במאי 2009 חזרה לקדנציה שנייה ושמרה על התפקיד גם לאחר הבחירות האחרונות. בסך הכול היא החזיקה בתיק כשמונה שנים וחצי.

אחד הרגעים המפורסמים של לבנת כשרת ספורט היה באתונה 2004, אז קפצה על הפודיום כדי לחגוג עם הגולש גל פרידמן את זכייתו ההיסטורית במדליית זהב. בשנים האחרונות קידמה לבנת את הרפורמה בכדורגל הישראלי שהגיעה בעקבות ועדת זליכה. במהלך קידום הנושא נוצר סכסוך בינה לבין יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון, כאשר בסופו של דבר נפרד האחרון מתפקידו.

שרת התרבות והספורט לימור לבנת (ימין) עם יו"ר מנהלת ליגת העל אבר קופל (שמאל). ברני ארדוב
"עשתה טובה לספורט הישראלי". אבנר קופל עם לימור לבנת/ברני ארדוב

אבנר קופל, לשעבר יו"ר מנהלת הליגה וכיום מנהל השיווק של בית"ר ירושלים, התייחס לפרישתה של השרה לבנת ואמר: "בגדול, למרות שהיא נכנסה לשטח שהיא לא הכירה אותו, היא נכנסה לזה בכל רמ"ח איבריה. היא לקחה החלטות שלפעמים היו נראות פחות פופולריות, אבל היא עשתה טוב לספורט הישראלי, גם לכדורסל וגם לכדורגל, תוך כדי ביצוע שינויים פרסונליים כמו שכולם יודעים. הגדילה את ההכנסות ונגעה בנקודות שלא היו הפייבוריטיות שלו, אבל היא עשתה את התפקיד בצורה די טובה".

על העתיד של משרד הספורט, האם צריך פוליטקאי או איש ספורט: "אני לא חושב שצריך ספורטאי או מאמן, צריך איש ניהול רחב. כמובן שלא פוליטיקאי, אבל איש ניהול רחב עם נגיעה לספורט, שמכיר את הנפשות הפעילות, ואת הפעילויות. זה יהיה רווח של שנתיים לספורט הישראלי כי מי שלא מכיר את הספורט הישראלי לוקח לו שנתיים להכנס לעניינים. אנחנו בפיגור אחרי אירופה, אחרי מתקנים, הישגים והישגים אישיים ומאחל הרבה בהצלחה למי שיכנס לנעליים של לימור".

ממנהלת ליגת העל בכדורסל נמסר: "המנהלת והיו"ר שמואל פרנקל מודים לשרה לימור לבנת על פועלה למען הספורט בכלל והכדורסל בפרט. השרה לבנת עזרה לא מעט בשנים האחרונות למנהלת הליגה בנושאים כגון המלחמה באלימות ושביתת השחקנים ותרמה רבות לפיתוח וקידום הכדורסל. אנו מאחלים לה הצלחה בהמשך הדרך".

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי: "לימור לבנת עשתה כמה דברים חשובים כמו פרויקט פרחי ספורט, ערכה רפורמות בכדורגל, בקוד האתי. אני לא חושב שזה היה לגמרי נכון לנסות להוציא את ההשפעה שיש למרכזים. מרכזי הספורט הם אלו שמחזיקים אגודות כבר קרוב ל- 55 שנים, אבל זה מה שהיה בסופו של יום. בסיומו של יום לבנת פעלה, ואם יגיע שר ספורט חדש אז צריך שגם הממשלה החדשה שתקום תעמיד לרשותו משאבים וכוחות לצורך הספורט".

מזרחי הוסיף: "שר הממונה על הספורט, זהו תחום שנלחמנו עבורו רבות. היינו המדינה היחידה שלא היה לה שר או נציג הממונה על הספורט. זה התחיל בזה שפיני גולדשטיין המנוח מונה בזמנו לסגן שר לענייני ספורט. מכאן זה המשיך כשהבינו שחייבים שיהיה שר ספורט ושילבו את זה עם תרבות ואמנות. התפקיד של שר הספורט הוא תפקיד מאוד חשוב, כי הספורט עצמו חשוב מאוד לחינוך בני נוער. רואים שיש ליגה טובה בכדורגל ובכדורסל, היום בערב , לדוגמה, יגיעו כ- 30 אלף איש למשחק הכדורגל. לכן צריך שר ספורט שידאג לספורט ולמשאבים לספורט. כמו גם חוקי מדינה שידאגו לספורטאים וגם לכך שהמדינה תתמוך בספורט הרבה יותר"

עופר עיני, יו"ר ההתאחדות לכדורגל: "אני רוצה לאחל הצלחה לשרה לבנת עם צאתה לדרך חדשה. בתקופת כהונתה היטיבה השרה לקדם ולשפר את מעמד הספורטאים והענפים השונים, ובעיקר את תפישת הספורט ככלי לקידום חברתי ואנושי. הספורט הישראלי יצא נשכר מהפעילות הענפה של לבנת, מנחישותה, מהאחריות הגדולה שלקחה על עצמה ומאהבתה לתחום. היא אכן רשאית לחוש סיפוק גדול ולהתגאות בעשייתה הברוכה".

אופיר פינס, יו"ר איגוד ההתעמלות: "זה היה צפוי בעיני כי היא לא הייתה אמורה להיות שרה בקדנציה הזו וכך גם לגבי הקדנציה הבאה, וקיבלה את המתנה הזו מביבי. היא עשתה החלטה נכונה ומכובדת ועברה קריירה עשירה מאוד בפוליטיקה הישראלית וכשרת ספורט. היא תיזכר כשרת ספורט שהשפיעה כי היא כיהנה הכי הרבה זמן בתפקיד הזה. אני לא יודע להעריך איך היא הייתה, אבל התקופה שבה היא כיהנה זו תקופה שאפשר היה לשנות את הספורט מהקצה לקצה, והיא לא עשתה את זה. מה שכן, בתקופתה משרד הספורט הפך להיות שחקן יותר ויותר משמעותי. מגיעה לה מחמאה על ועדת לובצקי שקבעה את הענפים המועדפים. זה מעשה שחשוב להערכה".

משה פונטי, יו"ר איגוד הג'ודו: "אני לא יודע איך להגיב להודעה הזו, אני מופתע מאוד. כיו"ר אני מסתכל על הדברים בצורה הכי קרה שיכולה להיות ואני חושב שהיא הייתה מצוינת לספורט. היא הביאה לאיגודים המועדפים סכום כסף לא מבוטל כדי לעבוד ולהתקדם איתו. היא הובילה הרבה רפורמות. אני כיו"ר מבין כמה טוב היא עשתה לספורט. אני מאמין שמצאנו אוזן קשבת אצלה".

יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורגל יורם באומן: "קיבלתי את ההודעה של לימור בהפתעה. רק בשבוע שעבר היינו יחד בכנס של המנהלת ודיברנו על תוכניות משותפות. היא עשתה רבות כדי לסייע לכדורגל ואני מקווה שהאיש שחליף אותה יעבוד איתנו באותו שיתוף פעולה".

יגאל כרמי, יושב ראש הוועד האולימפי: "בנושא הספורט השרה פעלה רבות לקידומו. אני חייב לציין שבתקופתה ההכנות האולימפיות זכו לתמיכה הרבה יותר גדולה מבעבר ואפשר לזקוף זאת לזכותה. פרויקט אתנה היה במרכז העשייה שלה והיא פעלה למניעת אלימות בספורט. אני מאחל לה בהצלחה בדרכה החדשה בשם כל הספורט הישראלי".

עוד באותו נושא

השרה לימור לבנת הודיעה על פרישה מהחיים הפוליטיים

לכתבה המלאה
לימור לבנת עם גל פרידמן ואריאל שרון בקבלת הפנים לאחר הזכייה של פרידמן במדליית הזהב באתונה 2004. AP, AP
קבלת הפנים לגל פרידמן אחרי הזכייה במדלייה באתונה 2004/AP, AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully