וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעור אוהדי מכבי תל אביב שקיללו את מהראן ראדי

העונשים של שלושת האוהדים, שהורחקו לתקופות ארוכות מהמגרשים, יוותרו על כנם. השופט: "לא מקבל את ההשקפה שמדובר בעונש כבד. האוהדים ביזו את המשחק, מדובר בבריוני פה"

מהראן ראדי שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
העונשים לא השתנו. ראדי/קובי אליהו

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (שני) את הערר שהגישו רז מזרחי (23), מתן כהן (25) ועוז דניאלי (24), אוהדי מכבי תל אביב בכדורגל, על הרחקתם ממשחקי כדורגל של האלופה או של כל קבוצה אחרת בליגת העל ובשתי הליגות שמתחתיה. כזכור, מזרחי ודניאלי הורחקו ל- 30 חודשים וכהן הורחק ל- 15 חודשים לאחר שהוגש נגדם כתב אישום בגין התבטאויות גזעניות כלפי שחקן הקבוצה, מהראן ראדי.

בית המשפט קבע כי "אינני מקבל את ההשקפה שההרחקה לתקופות של שנה או שנתיים היא עונש כבד גם למי שאינו אוהד כדורגל, ועל אחת כמה וכמה למי שהוא אוהד כדורגל, כדוגמת המשיבים. ראשית, העוררים אינם ראויים להיקרא "אוהדי כדורגל". שנית, לפי שביזו את המשחק ואת השחקנים ואת אוהדי האמת של המשחק והקבוצה, אין נפקא מינה אם ההרחקה כשהיא לעצמה היא עונש חמור עבורם.

"תמים דעים אני עם כבוד השופט שמאי בקר, שנוכח ההתנהלות השפלה והנקלית של העוררים, שחתרה מתחת לפני אמות היסוד של חברה אנושית בכלל וחברה יהודית בפרט, ראוי לנקוט נגדם בצעדי הרחקה משמעותיים ביותר".

עוד קבע בית המשפט כי "תקופות ההרחקה אינן ארוכות מדי והיקף ההתפרשות של צווי ההרחקה אינו רחב מידי. נוכח התנהלות העוררים אין להם מה 'לחפש' במגרשי הכדורגל, ברמות שבהן נקב השופט. אם יש בדבר משום גריעה ממשית וארוכה למדי מיכולת הפקת הנאה ממשחקי כדורגל, לו יהי כן. גריעת ההנאה הזאת מידי בריוני פה אלה היא אך מעט מזעיר מן הנזק העצום שמעשיהם גרמו לכושר המשחק של השחקן, להנאת הרבים ממשחקי כדורגל בכלל וממשחקו של ראדי בפרט ומן התדמית של אוהדי של ממש של קבוצות ספורט ומיכולתם לממש את זכותם לצפות במשחקים".

בנוסף, בנוגע לחובת התייצבות העוררים בתחנת משטרה בזמן שמתקיים משחק של מכבי תל אביב (בוגרים) במשך כל תקופת ההרחקה, קבע בית המשפט כי חובת ההתייצבות תצומצם רק לזמן ההפסקה במשחק. כמו כן, ביהמ"ש ביטל את צו ההרחקה בנוגע למשחקי קבוצה שבה אחד העוררים משחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully