וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושה סוף לסבל הזה: הבלוג של יניב טוכמן על מכבי נתניה

7.12.2014 / 8:38

הקללות הנוראיות שספג באימון, תחושת הבדידות מול השנאה, ההיעלמות של שגב והשיחה שהכתה את הבוס בהלם. השחקנים רוצים שימשיך, ההנהלה גם, אבל יוסי מזרחי כבר החליט לעזוב את מכבי נתניה

one
מול רעננה עמדו האוהדים לאורך כל 90 הדקות וקיללו. גם עוזרו שי הולצמן חטף, אבל מזרחי היה הכתובת העיקרית וזה היה במשחק בו ניצחה הקבוצה

ביום חמישי בבוקר החליט יוסי מזרחי לעזוב את מכבי נתניה. זה היה למחרת התבוסה שספגה הקבוצה ממכבי חיפה. בסיום המשחק דיברו חבר ההנהלה קובי בלדב והמנכ"ל רועי דניאל עם השחקנים. גם הקפטן ערן לוי ניסה לדרבן. מזרחי שתק. את האצטדיון עזב דרך יציאה צדדית והצליח להתחמק מעשרות האוהדים שחיכו בחוץ וקיללו אותו. למן פתיחת העונה הם מקללים. אף שעמד בראש הקבוצה בעונה שעברה והיה אחראי לשובה לליגת העל, לא ניתנו לו 90 דקות של חסד בליגת העל. השיא מבחינתו היה הרבה לפני המשחק ביום רביעי מול מכבי חיפה. מה ששבר אותו עוד קודם היה בניצחון הביתי על הפועל רעננה לפני שבועיים. לאורך כל 90 הדקות, עמדו האוהדים מאחוריו וקיללו. גם עוזרו שי הולצמן חטף, אבל מזרחי היה הכתובת העיקרית וזה היה במשחק בו ניצחה הקבוצה. היה לו ברור שזה לא משהו שישתנה, אבל כשאל הקללות והגידופים, התווספה גם הקטסטרופה של אלי שגב, הבין מזרחי שאין לו מה לעשות עוד. את ההחלטה הסופית לעזוב קיבל בדרך הלילית לירושלים, אבל היה לו ברור שהוא לא יעשה שום צעד בלי לדבר קודם עם שגב עצמו.

יוסי מזרחי מאמן מכבי נתניה. ברני ארדוב
תחילת הדרך נראתה כמו רומן מבטיח, ההמשך כמו מציאות עגומה. מזרחי/ברני ארדוב

צריך ללמוד על מערכת היחסים בין השניים כדי להבין עד כמה נבוכים שניהם מהפצצה שהפיל שגב לפני מספר שבועות. זו הייתה אהבה ממבט ראשון. שגב סיפר שהתאהב באישיות של מזרחי ומזרחי לא הפסיק לדבר על טוב הלב ודרכי הנועם של הבוס החדש שלו. הוא שכבר עבד עם אבי לוזון, ג'קי בן זקן, וגם יוסי סאסי וויקטור יונה, מצא באלי שגב צדדים שלא היו לאחרים. בתום העונה שעברה, אחרי ההעפלה לגמר גביע המדינה, הם סגרו בלחיצת יד שהולכים יחד לשלוש העונות הקרובות. חוזה בלי אפשרות לביטול. שגב היה משוכנע שמזרחי ייקח אותו לליגת האלופות. הפנטזיות שלו הגיעו עד לשם. לא פחות.

הקשר הזה הוליד גם את הנתק שהיה בשבועיים האחרונים. אחרי ההודעה של שגב כי החליט לעזוב, עוד נרשמו פה ושם שיחות טלפוניות אבל הן היו קצרות במיוחד. בשבועיים האחרונים שגב כבר לא ענה. כנראה שכבר לא היה לו נעים. המשכורות לא נכנסו, שגב עשה שרירים לבקרה בכל הקשור לערבויות מאנגליה והשחקנים נפלו מהרגליים. מכרים של השניים אמרו אז: "לאלי אין פרצוף להסתכל על יוסי. הוא יודע שהוא נשאר לבד במערכה וכואב את הקללות שמקללים אותו. לכן הוא מתחמק ממנו".

עוד באותו נושא

יוסי מזרחי ביקש לעזוב, במכבי נתניה מנסים לשכנע אותו להישאר

לכתבה המלאה
בעלי מכבי נתניה אלי שגב. ניב אהרונסון
אחרי ההודעה של שגב כי החליט לעזוב, עוד נרשמו פה ושם שיחות טלפוניות אבל הן היו קצרות במיוחד/ניב אהרונסון
שעה עמדו הבחורים על הגדר ולא היה אחד במועדון שניסה להשתיק אותם. מזרחי נשרף מבפנים

למרות החלטתו לעזוב, מזרחי הניע את מכוניתו והגיע לאימון של חמישי. מכבי נתניה רחוקה מלהיות מועדון נורמלי בימים האלה. כשמאמן רוצה להתפטר, הוא נפגש עם הבוס, מבקש לעזוב אבל גם מבקש משהו על החשבון. בכל זאת, הוא תמיד יכול לשבת על הגרון של הקבוצה ולחכות שיפטרו אותו וכדי להימנע מהמצב הזה, מאמן בדרך כלל מסכם על פיצויים של כמה חודשים והצדדים מתגרשים. במכבי נתניה אין עם מי לסגור דיל כזה כיום ולמזרחי יש הרבה מה להפסיד. יש לו, כאמור, עוד שנתיים וחצי קדימה ויש גם הרבה כסף שלא שולם אחורה. אף שיש כאלה שהפיצו כי בניגוד לרבים משחקניו, הוא כבר קיבל את מענק העלייה מהליגה הלאומית, מזרחי לא קיבל עדיין שקל והוא אף אמר זאת לשחקנים באחת האספות האחרונות. ויש גם את המשכורת של אוקטובר ותיכף של נובמבר, כך שיש לו הרבה להפסיד, אם יעזוב. אם היה שגב כאן והיה יכול לשלם משהו על החשבון, ייתכן שזה היה נגמר כבר ביום חמישי, אבל המצב שונה ובלדב את דניאל לא יכולים כרגע לסגור שום דבר.

מזרחי סיים את האימון של חמישי אבל גם ביום ששי בבוקר השאיר הודעה לשגב שהוא רוצה לדבר איתו. זה היה אחרי שנודע לו כי להנהלה הגיעו ידיעות לפיהן מאות אוהדים יגיעו למתחם האימונים כדי להפגין כשהוא יהיה שוב הכתובת העיקרית לנאצות. אצל מזרחי שוב התחדדה התחושה שאין לו מה לחפש יותר במועדון ולכן ניסה ליצור את הקשר. השניים לא דיברו לפני האימון שהיה לבסוף בשעות הצהריים ושהיה נורא מבחינת המאמן. אמנם רק כמה עשרות היו על הגדר המקיפה את המתחם, אבל הקללות שלהם היו נוראיות. זה לא היה ה'תתפטר, תתפטר' הרגיל אלא איחולים הכי קשים שיש לבנותיו ולו עצמו. ממחלות ועד ביצוע פשעים נגדן. הכול היה בחבילה ואף אחד לא הלך להשתיק. שעה עמדו הבחורים על הגדר ולא היה אחד במועדון שניסה להשתיק אותם. מזרחי נשרף מבפנים. הוא כבר עבד בבית"ר ירושלים כשאלפים קיללו אותו, אבל שם היו במועדון אנשים שניסו להרגיע, להשתיק, להגן על הכבוד של המאמן שלהם. בנתניה לא היה אחד כזה. שחקנים סיפרו אמש כי מזרחי רצה לתרגל עניין טקטי לקראת סיום האימון וכשהוא בא להסביר, החל שוב מטר של קללות לעברו ובצעד של ייאוש, הוא עלה לשבת בטריבונה שמשקיפה על המתחם ונתן לשי הולצמן לעשות איזה תרגיל לא רלוונטי, העיקר לגמור כבר את האימון.

אוהדי מכבי נתניה. ברני ארדוב
מקללים את מזרחי ללא הרף. אוהדי מכבי נתניה/ברני ארדוב

בערב, אחרי כניסת השבת, מזרחי כבר תפס את שגב. את כל הכאב הוציא באותה שיחה, שסיימה נתק של שבועיים. הוא פרק את הכול ולקראת סיום הוריד את הנבוט כשאמר לבעל הבית כי הוא רוצה לעזוב. שגב היה בהלם. הוא לא היה מוכן לזה. הוא אמנם החליט בעצמו לעזוב והוא רחוק מלתפקד כבעלי קבוצת כדורגל, אבל היה חשוב לו שמזרחי יישאר. ברגע שהבין שהמאמן נחוש הוא ביקש ממנו להמתין עד אחרי המשחק מול הפועל עכו. מזרחי הסכים ובתנאי שהשניים יקיימו היום שיחה נוספת. כך הסתיימה שיחת הטלפון, אלא ששגב מיהר אחריה לעדכן את מוטל'ה שפיגר בהתפתחות. שפיגלר, נשיא הכבוד, היה רחוק מאוד מהעניינים באחרונה, אבל השיחה של שגב החזירה אותו לחיים. הוא הרים טלפון למזרחי, הפציר בו להישאר והבטיח כי הוא מפשיל שרוולים ומתחיל לעבוד בשביל הקבוצה. הוא הכין רשימה של אנשי עסקים נתנייתים אליהם יפנה עוד השבוע כדי שיסייעו למועדון. הוא רק ביקש מהמאמן לא לעשות שום צעד חפוז. מזרחי לא קיבל את הבקשה.

גם בלדב עודכן ברצון של מזרחי לעזוב. הוא שוחח איתו לפני המשחק אמש ומי שראה את התמונה בטלוויזיה מיד אחרי שהמשחק נגמר, כשבלדב מנשק את מזרחי ולוחש על אזנו, יכול היה להבין שבלדב אומר למאמן משהו בסגנון של: "אני מבקש ממך לא לעשות שטויות".

מזרחי חזר אמש מעכו לירושלים ברכבו. כל הדרך היה עסוק בטלפונים. הידיעות על כך שהוא רוצה לעזוב, החלו להתפרסם וכולם צלצלו לשאול אם זה נכון או לבקש שלא יעשה את הצעד. גם השחקנים לא רוצים שמזרחי יעזוב. בטוח שיש ביניהם כאלה שישמחו, בעיקר אלה שלא התלבשו באחרונה, אבל הרוב בעדו אף שהיו יכולים לתת לו גב הרבה יותר רחב, כפי שעשו למשל שחקני בית"ר ירושלים למנחם קורצקי.

עומר צלישר שחקן מכבי נתניה (ימין) עם עידו לוי. ברני ארדוב
השחקנים רוצים שמזרחי ימשיך/ברני ארדוב

מזרחי יחכה הבוקר לשיחת הטלפון עם שגב. אף שקיבל הרבה תמיכה אמש, הוא עדיין רוצה לעזוב. העניין הוא שיש כאן הרבה כסף על הפרק. מזרחי יעזוב גם אם יקבל מעט מכל מה שחייבים לו. אם היה אופק למועדון, ייתכן שהיה כבר משנה את החלטתו, אבל כשמפילים את כל התיק עליו, מקללים אותו למרות שהקבוצה במקום השמיני וביחד עם זה, האור שבקצה המנהרה זו הרכבת שירדה מהפסים ועליה אלי שגב ועופר אורליצקי, אין לו עבור מה ועבור מי להגיע לנתניה. "הכדור אצל אלי שגב", אמר גורם במועדון. "אם הוא ימציא ליוסי התחייבות לתשלום כלשהו על חשבון מה שיוסי אמור היה להרוויח, אז כנראה שזה ייגמר עוד השבוע. יש חופש בראשון ובשני וכרגע זה נראה שביום שלישי יוסי לא יגיע לאימון, אלא אם ישכנעו אותו שיהיה בסדר עם הכסף לקבוצה ושמעתה לא יפקירו אותו יותר לבד מול אותם אוהדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully