וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלבן הגדול הבא? מרקו אסנסיו הוא העתיד של ריאל מדריד

6.12.2014 / 7:00

אחרי שדודו אוואט סירב למכור אותו לברצלונה, ריאל מדריד חטפה אותו מתחת לאף של היריבה המושבעת בעזרת מתווך בלתי צפוי: רפאל נדאל. מרקו אסנסיו, עוד לא בן 19, זוכה להשוואות למסי, אבל בעיקר לאיסקו והוא המשך ישיר ל"ספרדיזציה" של אלופת אירופה. האם השידוך יעבוד?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראו זה פלא. אסנסיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקיץ האחרון, ברצלונה פנתה למאיורקה. האימפריה הקטאלנית, שהחלה את הבנייה המחודשת שלה אחרי העונה הראשונה מאז 2007/08 שהסתיימה ללא אף אחד משלושת התארים הגדולים (אליפות, גביע או ליגת האלופות), חשקה בכשרונות מקומיים חדשים ואחד השמות הבולטים שעלו היה זה של מרקו אסנסיו, שחקנה הצעיר של הקבוצה מפלמה, שירדה לפני שנה וחצי לליגה השנייה אחרי 16 עונות רצופות בליגה הבכירה. מאיורקה סירבה להצעה, 4.5 מיליון יורו והעסקה נפלה, לפחות זמנית.

לאחרונה, לקראת חלון ההעברות של החורף, בארסה חידשה את העניין שלה באסנסיו והחלה לרחרח מחדש. בנקודה הזו החליטו בריאל מדריד שגם הם רוצים את הילד. לאלופת אירופה היה ברור שכדי לזכות בקרב היא תצטרך תרגיל מיוחד והנשיא פלורנטינו פרס החליט להשתמש לטובתו במשפט הישן והטוב: "הכול נשאר במשפחה". פרס פנה לאוהד הקבוצה המפורסם, הטניסאי הכביר רפאל נדאל, בבקשה לעזרה. רפא נענה והרים טלפון ל"טיו מיגל", דודו, מיגל אנחל נדאל.

בלם העבר הספרדי הנהדר, שכיכב דווקא בברצלונה, משמש כיום כמנהל הספורטיבי בקבוצת נעוריו. אחרי שהוחלט שריאל מדריד ולא בארסה היא הזוכה המאושרת באסנסיו, חשף מיגל אנחל שהאחיין שלו היה האיש היחיד שתיווך בין שני המועדונים והוביל להשלמת העסקה. הכול עבד חלק ובלי תקלות. הבלאנקוס הודיעו על רכישתו של אסנסיו בעסקה שמוערכת ב-3.7 מיליון יורו. אסנסיו חתם במדריד לשש שנים וחצי, ולשמחת מאיורקה שגידלה אותו, הוא יישאר במדיה עד לסוף העונה וינסה להחזיר אותה לליגה הראשונה. אחר כך, ילד הפלא החדש ינסה למצוא את מקומו בין המגה-סטארים בברנבאו.

הטניסאי רפאל נדאל. GettyImages
אחראי בלתי צפוי לעסקה. נדאל/GettyImages

מי שמנע את עסקת העברתו של אסנסיו לברצלונה היה האיש החזק במאיורקה בקיץ החולף ושוער נבחרת ישראל בעבר, דודו אוואט, שאמור היה להפוך לבוס של המועדון עד שהעסקה נפלה לבסוף. בהודעה רשמית שפורסמה באתר של מאיורקה מטעמו של אוואט ב-30 באוגוסט נכתב: "לאור השמועות הרבות והספקולציות שצצו בכלי התקשורת השונים בימים האחרונים, הג'נרל מנג'ר של מאיורקה, דודו אוואט, מבקש להבהיר כי למועדון אין כל כוונה למכור את מרקו אסנסיו ושבכל מקרה הוא לא יסכים לשום הצעה שנמוכה מסעיף השחרור שנקבע לשחקן".

אוואט עצמו אמר: "אסנסיו הוא שחקן מפתח עבורנו. אנחנו מבינים את הרצון שלו, אבל הוא לא יילך אם בארסה לא תשלם את הסכום הנדרש עליו". בארסה הציעה במקור 1.5 מיליון יורו ועוד תוספות שונות במקרה של הישגים כאלה ואחרים של אסנסיו, אבל לאחר ההודעה מטעם אוואט, הקטאלנים הבינו שהשחקן, שכבר נכנס לחדרו של מאמנו ואלרי קארפין לסוג של שיחת פרידה אפשרית לפני המעבר, לא ילבש את מדי הבלאוגראנה. בארסה הפנתה את הכסף לרכישתו של המגן דוגלאס.

בספרד החמיאו לאוואט על שלא התקפל ובאתר "Ultima Hora" נכתב: "אוואט עומד במילה שלו. מאז שהוא נכנס לתפקיד הג'נרל מנג'ר, שוער העבר הישראלי הבהיר את דעתו על עזיבה אפשרית של אסנסיו לברצלונה ובפחות מ-60 מילים הוא ענה בתקיפות ללחצים השונים מצד בארסה".

עוד באותו נושא

ריאל מדריד הודיעה על רכישת מרקו אסנסיו, אודגארד מבוקש

לכתבה המלאה
דודו אוואט שוער מאיורקה. GettyImages
עצר את המעבר לברצלונה. אוואט/GettyImages

לא רק את ברצלונה ניצחה ריאל מדריד. גם מנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד, ארסנל, צ'לסי ו-ווסטהאם. כולן היו במרוץ בשלב כזה או אחר שלו. אנדוני סוביסארטה, המנהל המקצועי של בארסה, חוטף היום המון אש על שלא הסכים להגדיל במעט את ההצעה, לרצות את מאיורקה ולהביא את הילד, שבכלל גדל כאוהד הקטאלנים. במאי 2011, עת מסי, וייה ופדרו מובילים את ברצלונה לזכייה נוספת בליגת האלופות, אסנסיו צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ברצלונה אלופה. אני איתה כל הדרך. אין כמו בארסה ובטח שלא כמו מסי. איזו קבוצה גדולה". הציוצים כבר נמחקו, כנראה לקראת המעבר הצפוי לריאל. עכשיו הוא צריך לקוות שהאוהדים במדריד לא יעניקו לו "טיפול בן רייכרט"...

הוא נולד בינואר 1996 בפלמה, מאיורקה, באחת השכונות העשירות ביותר באירופה, לאם הולנדית ואב באסקי. למרות מגוון האפשרויות, הוא ספרדי לכל דבר וחובבי הכדורגל במדינה גילו אותו בעיקר בחודש שעבר, כאשר ערך את הופעות הבכורה שלו במדי הנבחרת עד גיל 19. המשחק הראשון היה מפגש ידידות מול גרמניה והוא כבש את שער היתרון בדרך ל-0:2 של "לה רוחיטה". יומיים לאחר מכן, אסנסיו נתן קונצרט, רקד על כר הדשא וכבש צמד ב-1:5 על צרפת במשחק ידידות נוסף.

אנדוני סוביסארטה המנהל המקצועי של ברצלונה. Manu Fernandez, AP
חטף את הביקורת על הפאשלה. סוביסארטה/AP, Manu Fernandez

ההצגות האלה עזרו לו להפוך לכוכב עולה בתקשורת הספרדית, רגע לפני שהדיבור על ברצלונה וריאל שוב התעורר. אבל עבור אוהדי מאיורקה, היכולת הזו ממש לא הייתה הפתעה. הוא עלה לקבוצת המילואים כבר בגיל 16 ואת הופעת הבכורה שלו במדי הקבוצה הבוגרת הבכירה ערך לפני שנה. העונה היכולת עלתה מדרגה ובאוקטובר הוא נבחר לשחקן החודש של ליגת המשנה בספרד. קלמנטה מארין, האיש שגילה אותו, אמר: "כבר בגיל עשר הוא היה עושה דברים לא נורמליים עם הכדור".

טולו לאל מהאתר הספרדי "ליברטד" כתב על היהלום הצעיר: "רק עכשיו מתחילים להכיר אותו בעולם הכדורגל, אבל במאיורקה כבר מזמן ברור לכולם מי זה ומה הוא שווה. במשך שנים מדברים על הכישרון שצמח אצלם, מזכירים את השם שלו באהבה רבה. כשיובאן סטנקוביץ' הלך לראות אותו, לפני שהוא הצטרף למחלקת הנוער של מאיורקה, אמרו לו שהילד רק בן עשר. הוא סירב להאמין".

לפני כחודש הסוכן שלו, הוראסיו גאיולי, כבר רמז על המעבר המתקרב: "אם לומר את האמת, אני לא רואה את מרקו נשאר במאיורקה עוד הרבה זמן. ברור לכולנו שיש לנו שחקן אדיר בין הידיים וזה אומר שהרבה קבוצות נלחמות עליו". מיד אחרי שהמעבר נסגר, גוטי, שחקן העבר המצוין של ריאל שמאמן כיום את קבוצת הנערים של המועדון, צייץ בטוויטר: "איזה שחקן נהדר מרקו אסנסיו. עתיד מזהיר והחתמה גדולה של ריאל".

הילד ענק: קבלו את מיטב הביצועים של אסנסיו

אסנסיו שמאלי, וזה ממש לא האלמנט האחרון שלו שמזכיר את ליאו מסי (אולי הקליפ המצורף כאן למטה יעזור לכם להשתכנע עוד קצת). הוא החל את הקריירה באגף שמאל, אבל ואלרי קארפין הזיז אותו ועכשיו הוא מתפקד כקשר תוקף ומציג מהירות אדירה ויכולת דריבל נהדרת, שצפויה רק להשתפר ככל שיבין טוב יותר את יסודות המשחק. לכולם ברור שאם השיפור יקרה, אסנסיו יהפוך בקלות לאחד השחקנים הטובים בעולם. קארפין אמר לאחרונה: "יש סביבו הרבה מאוד רעש והוא בסך הכול בחור צעיר. עכשיו נראה אם הוא מסוגל לעמוד בלחץ".

ההשוואה המדויקת יותר, כבר מעכשיו, היא לאחד השחקנים שהוא צפוי להיאבק איתם על המקום בריאל מדריד בשנים הקרובות, איסקו. אסנסיו ממשיך למעשה באופן ישיר את הקו הספרדי הצעיר שריאל החלה ללכת בו אחרי שז'וזה מוריניו הוחלף בקרלו אנצ'לוטי. אם מוריניו לא אהב את המקומיים, את הכוח שלהם בחדר ההלבשה ואת החברות שלהם עם העיתונאים, הרי שתחת אנצ'לוטי רכשה ריאל את איסקו ואת אסייר יראמנדי ונתנה צ'אנס גדול גם לנאצ'ו, חסה ואחרים.

נראה שאסנסיו מוכן לאתגר: "אני מחכה שהעסקה תיסגר סופית. זה כבוד ענק שהמועדונים הבכירים ביותר רוצים אותי. אני מאושר", הוא אמר והוסיף שיש לו רק בקשה פשוטה, "אני רוצה שהכסף אותו ישלמו עליי בקרוב יגיע למועדון ויעזור לו. אני רוצה לעזוב את המועדון מהדלת הקדמית".

גם אם יעזוב מהדלת הקדמית של מאיורקה, הרי שלריאל מדריד ייאלץ אסנסיו להיכנס מהצד, בשקט. אם לקבוצה תהיה סבלנות ואם הוא יצליח להתפתח כמתוכנן, הרי שריאל השיגה את כוכב העתיד שלה במחיר מציאה.

אז מי עשה את זה טוב יותר (חוץ מהקטע של לשים את הכדור ברשת כמובן), מסי או אסנסיו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully