וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישי בליגת העל: הפועל תל אביב מגיעה לנס ציונה

כשהיא במומנטום חיובי תצא הקבוצה של קטש ללב המושבה (19:10, ספ' 5). רוט ישוב לסגל. ראשון לציון-גלבוע/גליל (18:50, פריצות בספורט 5), הפועל אילת - נהריה (18:45, פריצות בספורט 5)

המחזור העשירי בליגת העל ייפתח מחר (חמישי) עם שלושה משחקים, יימשך ביום שבת עם שני משחקים נוספים ויינעל ב-31 לדצמבר בהתמודדות בין הפועל חולון להפועל ירושלים. עירוני נס ציונה, השלישית בטבלה, תארח בביתה למשחק המרכזי מחר את הפועל תל אביב המשתפרת של עודד קטש, כשמורן רוט ישוב לסגל הכתומים. מכבי ראשון לציון, אחרי שני הפסדים שעצרו את פתיחת העונה הטובה שלה, תארח את גלבוע/גליל, כששרון דרוקר יפגוש את קבוצתו מאשתקד ואת עוזר המאמן שלו ברק פלג. הפועל אילת, אחרי הניצחון הדרמטי על מכבי חיפה, תארח את עירוני נהריה של רועי חגאי שעושה קולות של התקדמות.

קרייג סמית' שחקן נס ציונה. ברני ארדוב
בכושר פשוט מצוין. קרייג סמית'/ברני ארדוב

עירוני נס ציונה - הפועל תל אביב (19:10, ספורט 5)

לאורך כל ההתמודדות בארנה בירושלים ביום ראשון האחרון הרגישה עירוני נס ציונה כי היא יכולה להפתיע את מוליכת הטבלה, אך הקבוצה של נדב זילברשטיין נתנה לירושלים לרוץ עליה ויצאה עם הפסד שלישי בתשעה מחזורים. עם זאת, בנס ציונה מאמינים כי הם עדיין במומנטום חיובי וינסו למשוך אותו למשחק מול האדומים, כשהפסד עשוי להוציא אותם לראשונה מזה זמן רב אל מחוץ לארבע הראשונות. קרייג סמית', שיקבל לפני המשחק את תואר שחקן חודש נובמבר, נפצע במהלך המשחק נגד ירושלים בשריר הרגל אך ישחק, כשמי שעשוי לחזור לפעילות הוא מורן רוט, שלראשונה ישתף פעולה עם מאיר טפירו. חוזהו של רוט בקבוצה יפוג אחרי משחק הליגה נגד מכבי תל אביב.

הניצחון על מכבי ראשון לציון ביום שני העלה את הפועל תל אביב לראשונה העונה למאזן חיובי. הקבוצה של עודד קטש, שרשמה ניצחון שני רצוף בפעם השנייה העונה, הציגה את אחד ממשחקיה הטובים ביותר, בעיקר בפן ההגנתי, והיא מתקרבת בצעדי ענק לחבורת הצמרת. בהפועל ממשיכים להיות מרוצים מהשילוב בין שלישיית הגארדים המובילים של הקבוצה - לארי אובאנון, שמאז הגעתו ניצחה הקבוצה בשלושה מתוך ארבעה משחקים, רביב לימונד ודוראנד סקוט, שקולע 11.3 נקודות יותר בניצחונות מאשר בהפסדים. לימונד נפצע בתחילת המחצית השנייה נגד ראשון לציון בקרסול והוא בספק קל להתמודדות בלב המושבה.

מאיר טפירו אמר לקראת המשחק: "משחק חשוב נגד קבוצה טובה מאוד. משחקים בבית שלנו באווירה נהדרת. צריכים את הקהל שלנו שידחוף אותנו לניצחון". מורן רוט השלים את תהליך ההחלמה ויתלבש למשחק.

שרון דרוקר מאמן מכבי ראשון לציון. ברני ארדוב
נעצר עם שני הפסדים. שרון דרוקר/ברני ארדוב

מכבי ראשון לציון - הפועל גלבוע/גליל (18:50, פריצות בספורט 5)

פתיחת העונה הטובה של מכבי ראשון לציון נבלמה במחזורים האחרונים. הקבוצה של שרון דרוקר רשמה שני הפסדים רצופים, כשבאחרון מביניהם, ביום שני נגד הפועל תל אביב, הציגו הכתומים יכולת רעה מאוד והתעוררו רק ברבע האחרון לקאמבק שלא צלח. בקבוצה התאכזבו מהיכולת ההגנתית ומהאגרסיביות שהוצגה בהדר יוסף, ומאמינים שיוכלו לחזור לבסיס שהוביל להצלחה כבר נגד גלבוע/גליל. "מצפה לנו משחק נגד קבוצה טובה שמגיעה במומנטום חיובי, אחרי שניצחה את שני משחקיה האחרונים", אמר הסנטר ג'קי קרמייקל לקראת ההתמודדות, "כל משחק בליגה הוא חשוב ולא פשוט, במיוחד שמשחקים בהפרש שלושה ימים".

לעומת הדעיכה ביכולת של ראשון לציון, בגלבוע/גליל חלה התעוררות מפתיעה במחזורים האחרונים. הקבוצה של ברק פלג השיגה שני ניצחונות רצופים על יריבותיה לתחתית, בני הרצליה ומכבי אשדוד, ופתחה פער של שלושה ניצחונות על המקום האחרון. בגלבוע היו מרוצים מהיכולת של אנתוני גודס, שרשם בבכורה שלו 16 נקודות, למרות ששיחק עם מסיכה על פניו בשל שבר באף, ומאמינים שככל שיעבור הזמן יוכל להציג יכולת טובה יותר. אחד השחקנים שזוכה לשבחים על יכולתו בתקופה האחרונה הוא עודד ברנדווין, שמרבה להגיע לקו ורושם מספרים נאים עד כה עם 9.8 נקודות ו-3.7 אסיסטים בממוצע.

שחקן הפועל אילת אלישי כדיר. מגד גוזני
יקווה הפעם לנצח בלי דרמות. אלישי כדיר/מגד גוזני

הפועל אילת - עירוני נהריה (18:45, פריצות בספורט 5)

דקה וחצי לסיום המשחק נגד מכבי חיפה ביום ראשון פיגרה הפועל אילת ב-10 הפרש, והדרך של דן שמיר אל מחוץ לקבוצה התקצרה. אלא שאילת רשמה את אחד הניסים הגדולים בכדורסל הישראלי בשנים האחרונות, רצה 1:12 על חיפה הנאיבית ורשמה ניצחון שלישי העונה. הקבוצה הדרומית מקווה להמשיך את המומנטום אל המשחק מול יריבתה לתחתית, כשבצוות המקצועי היו מרוצים מחזרתו של אפיק ניסים לכושר טוב, לאחר שקלע 19 נקודות ביום ראשון. למרות פרסומים שונים, בקבוצה לא החליטו לשחרר את שון אוונס, שירד ל-10 דקות בממוצע מאז הגעתו של אדריאן יוטר. קווין פאלמר הפצוע לא אמור להתלבש.

גם עירוני נהריה מגיעה למשחק אחרי ניצחון גדול, השני שלה העונה, והראשון בבית. הקבוצה של רועי חגאי התעלתה על עצמה במשחק התקפי נהדר נגד הפועל חולון, כשמעל כולם בלט אייל שולמן שקלע 12 נקודות וחילק 13 אסיסטים, מה שזיכה אותו בתואר השחקן הישראלי של המחזור. בנהריה מרוצים מהשיפור במשחק של הקבוצה מאז תחילת העונה, ומגיעים למשחקים האחרונים בהרגשה שהם יכולים לנצח בכל אולם, דבר שלא קרה בתחילת העונה. בקבוצה אף מרוצים מההשתלבות של קני לאוסון, שאמנם החטיא את כל ששת הנסיונות שלו מחוץ לקשת ביום ראשון, אך קלע 17 נקודות. סיימון פארין עשוי לחזור להתלבש להתמודדות אחרי ארבעה משחקים מחוץ לסגל. הקבוצה תצא מחר ב-7 בבוקר לאילת, כשהטיסה שלה לעיר הדרומית תצא לקראת 12 בצהריים מנתב"ג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully