וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מגלה: כדורגלנים נמצאים בסיכון גבוה להתמכרות להימורים

במסגרת המחקר, שבוצע באנגליה, נערכו למעלה מ-300 ראיונות עם כדורגלנים, ועלו ממצאים מדאיגים שמצביעים על פוטנציאל התמכרות גבוה יותר ביחס לאוכלוסיה. 'טלגרף': "זו נורת אזהרה"

שחקן נבחרת אנגליה אנדרוס טאונסנד חוגג. רויטרס
התוודה על התמכרותו בעבר. אנדרוס טאונסנד/רויטרס

ויין רוני, סטיבן ג'רארד, פרנק למפארד ואחרים, ראו הוזהרתם: מחקר חדש שפורסם היום (רביעי) באנגליה מגלה כי כדורגלנים באנגליה נמצאים ברמת סיכון גבוהה פי שלוש מהממוצע להתמכרות להימורים בלתי חוקיים. המחקר, שבוצע באמצעות ראיונות עם 350 כדורגלני עבר והווה, גילה ממצאים מסקרנים, שעל פי 'טלגרף' הבריטי "צריכים להדליק נורות אזהרה בקרב מקבלי ההחלטות בכדורגל האנגלי.

המחקר נערך בעקבות טענות שעלו בקרב מספר כדורגלנים באי, ובהם חלוץ סטוק בעבר מת'יו את'רינגטו, קשר טוטנהאם ונבחרת אנגליה אנדרוס טאונסנד, החלוץ מייקל צ'ופרה (בעבר בניוקאסל) ואחרים, שדיברו בגלוי בתקשורת על תהליך ההתמכרות שלהם להימורים בעבר. הממצאים של המחקר יפורסמו במלואם רק ביום רביעי, אך חלק מרכזי מהם נחשף. על פי הממצאים, 6.1 אחוז מהכדורגלנים סובלים מ"בעיית הימורים", במסגרת חוקית או לא חוקית. מדובר בנתון גדול פי שלושה ביחס לצעירים אחרים באוכלוסיה. המשמעות היא שבסביבות 200 כדורגלנים, כך מעריכים באנגליה, סובלים מהבעיה ועוד 440 נמצאים ברמת סיכון גבוהה. ארבעה אחוז מהשחקנים מהמרים מדי יום ו-67 אחוז מהם מהמרים מדי חודש, בין אם מדובר במכונות הימורים, במירוצי סוסים ובקזינו.

"המחקר הזה מוכיח שאחוז המכורים להימורים בקרב ספורטאים גדול משמעותית מאשר אחוז המכורים ביחס לאוכלוסיה. צריך לפעול בדחיפות כדי לבצע פעולות מנע בעניין הזה", אמר ברנדון בטסון, ממנהלי המחקר.

באחרונה פורסם כי גם שוער מנצ'סטר יונייטד בעבר רוי קארול וחלוץ טוטנהאם ובלקבורן בעבר דייויד בנטלי אף הם התמכרו להימורים. מובן שמחקר זה מגדיל את הסבירות לכך ששחקנים בעלי פוטנציאל התמכרות יהיו מעורבים במכירות משחקים במהלך הקריירה שלהם.

דייויד בנטלי שחקן טוטנהאם מול אנטון פרדיננד שחקן סנדרלנד. Scott Heavey, GettyImages
דייויד בנטלי, עוד אחד שהתמכר/GettyImages, Scott Heavey

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully