וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציוץ האנטישמי שסיבך את מריו באלוטלי

חלוץ ליברפול לא מפסיק עם הפרובוקציות: צייץ בטוויטר שסופר מריו "אוסף מטבעות כמו יהודי" ועשוי לקבל עונש הרחקה לחמישה משחקים. בתגובה אמר: "אמא שלי יהודייה, תסתמו"

שחקן ליברפול מריו באלוטלי. AP
די, לא נמאס לך? באלוטלי/AP

מריו באלוטלי שוב מסתבך. חלוצה הפרובוקטיבי של ליברפול העלה לחשבון הטוויטר שלו תמונה של דמות משחקי המחשב "סופר מריו", ומתחתיה הכיתוב: "אל תהיה גזען, תהיה כמו מריו. הוא שרברב איטלקי, שנוצר על ידי יפנים, מדבר אנגלית, נראה כמו מקסיקני, קופץ כמו שחור ואוסף מטבעות כמו יהודי".

הציוץ בטוויטר של מריו באלוטלי על סופר מאריו. מתוך חשבון הטוויטר של מריו באלוטלי, צילום מסך
הציוץ בטוויטר של מריו באלוטלי על סופר מאריו/צילום מסך, מתוך חשבון הטוויטר של מריו באלוטלי

ההתאחדות האנגלית כבר הודיעה שהיא תחקור את הציוץ, ואם יורשע באלוטלי עלול לספוג עונש של חמישה משחקי הרחקה. ריו פרדיננד כבר הורחק בעבר על ציוץ בעל אופי גזעני, וניקולה אנלקה הורחק גם הוא מחמישה משחקים ונקנס ב-80 אלף ליש"ט על תנועת ה"קנל" בעלת הזיקה האנטישמית.

באלוטלי, שמציג יכולת מאכזבת מאז שהגיע לליברפול בתחילת העונה, מחק את הציוץ, וכמובן הכחיש כל כוונה אנטישמית. "אמא שלי יהודייה, אז כולכם תשתקו", כתב באלוטלי, שאומץ על ידי איטלקייה יהודייה. כמו כן תיאר את העלאת התמונה כ"רגע חסר מזל שלי".

מליברפול נמסר ש"ראינו את הפוסט, שהורד על ידי השחקן, אנחנו נשוחח עמו על הסוגיה".

אחרי שהדברים עוררו סערה, באלוטלי אמר: "אני מתנצל אם פגעתי במישהו. הפוסט אמור היה להיות אנטי גזעני, עם הומור. עכשיו אני מבין שהקונטקסט יצרו אפקט הפוך. לא לכל המקסיקנים יש שפם, לא כל השחורים קופצים גבוה, לא כל היהודים אוהבים כסף. השתמשתי בציור הזה שנעשה על ידי מישהו אחר כי יש שם את סופר מריו, וחשבתי שזה מצחיק ולא פוגעני. שוב, אני מתנצל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully