וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי בניון: "היינו בתחתית של התחתית. שחקנים שיחקו על העתיד שלהם"

1.12.2014 / 7:51

אחרי הניצחון על הפועל ת"א, הקפטן יורה: "עשיתי טעות עם הפציעה. אם היינו מנצחים, הייתי יושב בחוץ בשקט. לא חכם להסתכל על המקום הראשון". סטנוייביץ' לשחקנים: "יש לכם אופי, אבל זה לא שווה בלי המשכיות". כליבאת מבוקש בסכנין וקרית שמונה

one

תקופה רעה מאוד עברה על מכבי חיפה. חוסר שקט, אי ודאות בנוגע לעתידו של המאמן, שיחות אישיות וקבוצתיות ואימון שהופסק היו רק חלק משגרת היום באחד המועדונים הלחוצים בישראל. הניצחון הגדול אתמול (ראשון), 1:3 על הפועל תל אביב אולי לא שיכנע במיוחד מבחינת היכולת, אבל הירוקים מאמינים שכעת הם ייצאו לדרך חדשה, שתמשיך גם במשחק ביום רביעי בנתניה.

"אי אפשר לומר שהמשבר מאחורינו, אבל עצרנו את ההדרדרות", אמרו שחקנים בסיום, "היה חשוב לנו להרגיע את הגזרה של סטנוייביץ', למרות שידענו ששחר מאמין בו. עכשיו החזרנו גם את אמון הקהל. 30 אלף איש ראו אתמול קבוצה לא מבריקה, אבל כזו שנלחמת". הקבוצה תעמוד לדין על התנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדיה.

הנשיא יעקב שחר, שצפה במשחק, שוחח בסיום עם סטנוייביץ', שהודה לו על האמון בו. במהלך השבוע האחרון המאמן קיבל תמיכה גם מהשחקנים ובעיקר מיוסי בניון, שביקש ממנו להישאר בקבוצה. סטנוייביץ' שוחח עם שחקניו לפני האימון היום ואמר להם: "אתמול הוכחתם לי שיש לכם אופי, הייתי מרוצה מהרצון הרב שהבאתם למגרש, מהאגרסיביות ומהאנרגיות. אבל כל זה לא יהיה שווה ללא המשכיות, שזה הדבר החשוב ביותר. אם נפסיד בנתניה, לא עשינו דבר. תמשיכו בקו הזה ותוכיחו אופי במשחקים הקרובים".

אלכסנדר סטנוייביץ' מאמן מכבי חיפה חוגג. ברני ארדוב
אנחת רווחה קלה. סטנוייביץ'/ברני ארדוב

בחיפה מרוצים מאוד מהשילוב בין קובי מויאל לג'אבר עטאא. הראשון הוביל את המהלך בדרך לשער השני, השני הוכיח שלמכבי חיפה יש על מה לבנות בעתיד. "כרגע שניהם טובים ממיצ'ל ולכן הם משחקים", אמרו במועדון. מויאל נפצע בגיד האכילס. הוא נבדק היום, ערך אימון קל ובקבוצה מקווים שיהיה כשיר למשחק ביום רביעי מול מכבי נתניה. אם לא, גוסטבו בוקולי עשוי להחליפו. החשש הראשוני היה שמויאל ייעדר בין שבועיים לשלושה, אולם הפציעה לא נראית רצינית בשלב זה.

שני שחקנים נוספים שלא היו בסגל הם מוחמד כליבאת ושמואל שיימן. הראשון מחוזר על ידי בני סכנין ועירוני קרית שמונה, כאשר אחת מהן עשויה לזכות בשירותיו בינואר הקרוב. המשחק הטוב של אדין צוצאליץ' עדיין לא הוביל להחלטה להשאירו במועדון ונראה כי רק יציבות במשחקים הבאים תשנה את ההחלטה לשחררו, אותה כבר קיבל המאמן.

גם שמעון אבוחצירא או ויאם עמאשה עשויים לעזוב, כאשר האחרון הוסיף מהירות אמש, אבל הפגין חוסר ריכוז מול השער ולמאמן תהיה התלבטות גדולה לקראת המשחק בנתניה.

רובן ראיוס נראה עצבני בסיום לאחר שלא שותף. הסיבה לאי שיתופו הייתה שסטנוייביץ' העדיף יותר "לוחמים" במגרש וויתר על מימד הטכניקה במרכז השדה.

עוד באותו נושא

27 אלף משוגעים רצים אחרי קבוצה: הסיבה לניצחון מכבי חיפה

לכתבה המלאה
רובן ראיוס שחקן מכבי חיפה. ניב אהרונסון
ראיוס לא שותף, ולא אהב את זה/ניב אהרונסון

"אני לא חושב שיש כאן שכרון חושים, זה ניצחון אחרי תקופה פחות טובה. היכולת תגיע עם הזמן", אמר יוסי בניון, שאתמול תרם בישול והמון מנהיגות לחלק הקדמי. בניון התייחס גם למצבו האישי: "כיף לחזור אחרי תקופה די ארוכה. אני מרגיש טוב ושמח שהפציעה מאחורי. ברור שעם הזמן גם החדות תגיע. הייתי מעורב בכמה מהלכים טובים, אבל זה פחות חשוב. לא היה בי חשש לחזור. עשיתי טעות או שתיים עם הפציעה בהתחלה, כי רציתי לעזור לקבוצה במצב שנוצר. אם הקבוצה הייתה מנצחת, הייתי יושב בחוץ בשקט. אתרום לקבוצה הרבה בהמשך".

"ברור שהייתי רוצה שהפתיחה תראה אחרת. כיף גדול לראות את הדבר הזה קורה פה בישראל, שקבוצה מאכזבת, וזו מילה עדינה, ומגיעים 30 אלף שמעודדים אותך", התייחס בניון לפתיחה העונה הגרועה, "זה אתגר שגורם לנו לעבוד יותר קשה. זה היה רק משחק אחד. המשחק בנתניה לא יהיה פחות קשה. אני מקווה שיצאנו לדרך חדשה. זה לא המקום והזמן לדבר על המיקום שלנו, צריך להתעסק במשחק הקרוב. לא צריך ולא חכם להסתכל על המקום הראשון והשני".

על השבוע הקשה שעבר סטנוייביץ' ועל השאלה האם השחקנים שיחקו היום בשביל המאמן ענה בניון: "במיליון אחוז שיחקנו בשבילו, אבל גם בשביל הקהל וגם בשביל השחקנים. אכזבנו את עצמנו יותר מדי, היה שבוע לא קל. אחד הדברים שמאפיינים את סטנוייביץ' זה שהוא ישר, תמיד אומר מה הוא מרגיש. בתור מאמן הוא רצה לקחת אחריות וזה טבעי. אי אפשר להחליף את כל השחקנים כשקבוצה לא מצליחה, אז הוא הרגיש שזה יעשה את השינוי. לשמחתי הוא החליט להישאר. אנחנו השחקנים רצינו מאוד שיישאר. אז כן, שחקנים רצו ונלחמו בשבילו".

יוסי בניון מכבי חיפה. ברני ארדוב
הודה שטעה עם הטיפול בפציעה. בניון/ברני ארדוב

על השאלה מה השתנה במשחק אתמול ענה בניון: "שחקנים חשבו מהרגע הראשון על איך הקבוצה נראית. אחרי אשדוד, אפשר היה לראות שחקנים בחדר ההלבשה שרוצים ולא מצליחים. היה לחץ, כדור שלג, שחקנים פחדו לעשות פעולות פשוטות. כל השחקנים הבינו שהם משחקים על העתיד שלהם, ינואר מתקרב. לא היה מה להפסיד. היינו בתחתית של התחתית".

בניון נשאל גם על הלחץ במועדון: "בכל מועדון ששיחקתי בו הלחץ היה שונה. חלק קבוצות תחתית וחלק קבוצות שצריכות לשרוד. מכבי חיפה זה אחד המועדונים הלחוצים בישראל. העובדה שנכשלים בשנים האחרונות מעלה את מפלס הלחץ. מי שלא יודע לעמוד בלחץ, לא צריך להיות פה. כשקשה, מתגלים האנשים האמיתיים, עם האופי החזק, שמתגברים על הקשיים האלה. לא שיחקנו הפעם כמו קבוצת תחתית. עם כל הצניעות, זה יכול היה להיגמר עם שישייה. עמאשה החמיץ שני שערים בטוחים, שיחקנו כמו קבוצה שיודעת שהיא צריכה נקודות. היכולת לא בשיא כרגע. אנחנו עושים הגנה כמו קבוצה. טבעי שעם המהירות שיש לנו למעלה, עם עמאשה והתנועה החכמה של תורג'מן, נהיה חשופים למתפרצות. שלטנו 75 דקות במשחק, הם לא הגיעו למצבים עד הפנדל".

סטנוייביץ' נראה מאוד מרוצה בסיום. למקורביו סיפר אתמול המאמן כי מפלס הלחץ ירד ממנו לאחר הביקורת הגדולה כלפיו בשבועות האחרונים. "הקבוצה כבר במקום החמישי. ניצחון בנתניה ישפר את הסטטיסטיקה הנוראית במשחקי החוץ, נהיה בעמדה אחרת לגמרי", אמרו במועדון.

בימים הקרובים תיערך שיחה בין המאמן לשחר בנוגע לרכש. ומה לגבי חמשת השחקנים שלקח השבוע לשיחה? מויאל, משומר, תורג'מן ודגני הרשימו את המאמן, מחן עזרא שכבש את השער שפרץ את הסכר והיה מעורב גם בשער השלישי הוא עדיין מצפה ליותר. "מה שבטוח, כולם עשו הגנה", סיכמו בחיפה, "תורג'מן ירד לחלץ באמצע, גם בניון ירד לגליצ'ים. העונה לא ראינו את הקבוצה עושה את זה. סטנוייביץ' הצליח בדבר אחד השבוע. הוא גרם לשחקנים להבין שהוא מתכוון לממש את האיום שלו", הסבירו בחיפה.

מאבק בלתי מתפשר. ורמוט ומויאל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully