וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנסיס בנג'מין: "הייתה שגיאה נוראית להגיע להפועל תל אביב"

30.11.2014 / 15:37

הטענות שנרדם באסיפה ("אי הבנה גדולה"), הטעות בבחירה ("העדפתי את הפועל על קרית שמונה") והציפיות הלא ריאליות ("חשבתי שאני מגיע להתמודד על האליפות"). המגן פרנסיס בנג'מין, ששוחרר מהפועל תל אביב, שופך את הלב. הבלוג של עמית גולדשטיין

one

בקיץ האחרון, כשהאפשרויות הכלכליות בהפועל תל אביב היו מועטות, שקלו בקבוצה בכובד ראש אם להחתים בכלל זרים חדשים. אחרי שמספר מועמדים לא יקרים במיוחד לא הצליחו לסכם, המצב לא נראה טוב, בלשון המעטה. ואז הגיעה הצעה שבמועדון לא יכלו לסרב לה: המגן פרנסיס בנג'מין, המשתייך לסגל נבחרת ניגריה המורחב, מוכן להגיע למבחנים בעלות שכר נמוכה ובהשאלה ללא תמורה כספית. מהרגע שנחת בקבוצה לא הפסיקו להחמיא למגן, ואחרי עשרה ימים של מבחנים כבר הוחתם. אז דיברו עליו כשחקן שיכול להיות ההפתעה של העונה הזו. ארבעה חודשים חלפו, והמגן כבר הספיק להיות בהרכב, לשבת על הספסל וביציע ולחזור לניגריה אחרי ששוחרר. "אני לא מצליח להבין איך מגן שמתאים לנבחרת ניגריה לא מצליח אפילו לקבל הזדמנות בהפועל תל אביב", אמר השבוע סוכנו משה הר אדיר.

20:55, ערוץ 1: מכבי חיפה - הפועל תל אביב

פרנסיס בנג'מין שחקן הפועל תל אביב מול טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
איך מגן של נבחרת ניגריה לא מצליח בהפועל תל אביב? בנג'מין/ברני ארדוב
"העדפתי את הפועל על קרית שמונה כי חשבתי שזה מקום טוב יותר, אבל עשיתי שגיאה נוראית. הייתי צריך להיות בקרית שמונה, שם בטוח היה לי הרבה יותר טוב"

אם תשאלו את פרנסיס או הר אדיר, ספק אם הם יצליחו להסביר את התפנית שחלה כל כך מהר במעמדו של השחקן בקבוצה. בהפועל תל אביב, לעומת זאת, יש כאלה שטוענים שהמאמן אסי דומב מחק את השחקן, לאחר שלכאורה נרדם באחת האסיפות. אחרים במועדון גורסים שפרנסיס איבד את אמונו של המאמן במשחק מול בני סכנין, כשנכנס במחצית השנייה והואשם על ידי הצוות המקצועי בספיגת שער היתרון של המקומיים בדקה ה-88. כך או כך, זה לא ממש משנה כי פרנסיס עזב את ישראל עם בטן מלאה על האדומים.

"עשיתי טעות מאוד גדולה כשהגעתי להפועל", אמר המגן הניגרי לוואלה! ספורט לפני שעזב את הארץ. "באתי למועדון הזה כי עקבתי אחריו בשנים האחרונות. העדפתי אותו על קרית שמונה כי חשבתי שזה מקום טוב יותר, אבל עשיתי שגיאה נוראית. הייתי צריך להיות בקרית שמונה, שם בטוח היה לי הרבה יותר טוב".

בוא נתחיל מהתחלה. כבר בינואר האחרון היית צריך להגיע לקרית שמונה. למה זה לא הסתדר?

"רציתי מאוד להגיע לישראל, אבל היו לי בעיות עם החוזה ועם סוכנים. ברגע שרצו לסגור את החוזה שלי, דרשו הרבה כסף וקרית שמונה ירדה מהפרק בגלל הבעיות מסביב".

התאכזבת?

"אלה החיים. רציתי להגיע, אבל בסוף לא הסתדר".

ומה קרה כששמעת שהפועל רוצים אותך?

"התלהבתי מאוד. עקבתי אחרי הפועל בגלל אניימה ועוד כמה שחקנים טובים שעברו בו. אהדתי את הקבוצה הזו ורציתי ממש לשחק שם. ידעתי שזה מועדון גדול שתמיד מתמודד על האליפות ומעבר אליו יכול לשדרג את הקריירה שלי".

אף אחד לא אמר לך שהפועל לא נבנתה כדי להתמודד על האליפות?

"ממש לא. רק שהתחלתי להתאמן עם הקבוצה שמעתי שיש הרבה בעיות כלכליות. חשבתי שאני מגיע להתמודד על האליפות ולשחק עד הסוף העונה בהרכב. כשהגעתי, הבנתי שיש הרבה מאוד שחקנים צעירים ומוכשרים אבל בלי ממש ניסיון".

אז שיקרו לך?

"לא אמרתי את זה, אבל חשבתי שאני מגיע לקבוצה שונה לגמרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שוער הפועל תל אביב וינסנט אניימה. קובי אליהו
"עקבתי אחרי הפועל בגלל אניימה ועוד כמה שחקנים טובים שעברו בו. אהדתי את הקבוצה הזו ורציתי ממש לשחק שם"/קובי אליהו
" בסך הכול דומב מאמן טוב ואין לי טענות אליו. הוא ראה מה שראה, אבל אני חושב שהוא עשה טעות. אתי הוא לא דיבר למה הוא החליט להתנהג ככה, אז לא ברור לי כל כך מה חשב"

ההתחלה שלך בהפועל הייתה מצוינת. מה קרה בדרך?

"אני לא ממש יודע. אף אחד לא דיבר איתי בכלל. יום אחד הייתי בהרכב ובמשחק אחרי זה כבר ירדתי לספסל. אין לי מושג מה קרה שם ומה היה. אישית לא באתי לשבת על הספסל, וכשהבנתי שזה מה שהולך להיות ביקשתי לעזוב את הקבוצה".

אמרו שנרדמת באסיפה ובגלל זה המאמן לא הרכיב אותך.

"שטויות. לא נרדמתי בכלל. זו הייתה אי הבנה אחת גדולה. הייתה אסיפה והמאמן חשב שנרדמתי. הוא שאל אותי אם ישנתי, אז אמרתי לו שלא, הוא האמין לי ושם זה נגמר, לפחות מבחינתי".

יש לך הסבר אחר למה היחס אליך השתנה מקצה לקצה?

"לא. אני לא מכיר כדורגל כזה, שיום אחד אתה בהרכב ומרוצים ממך ואחר כך אתה על הספסל. בכדורגל צריך המשכיות וצריך לתת ביטחון לשחקנים ופה קרה בדיוק להיפך. באמת שלא הבנתי מה הבעיה אתי. ניסיתי להבין גם מחברים, אבל אף אחד לא ידע להסביר לי. אני מרגיש שסתם בזבזתי את הזמן שלי פה".

אתה חושב שזה קרה בגלל חוסר הניסיון של אסי דומב?

"אין לי מושג. בסך הכול הוא מאמן טוב ואין לי טענות אליו. הוא ראה מה שראה, אבל אני חושב שהוא עשה טעות. אתי הוא לא דיבר למה הוא החליט להתנהג ככה, אז לא ברור לי כל כך מה חשב".

ומה עם איל ברקוביץ', הוא הסביר לך?

"הוא נראה בחור מאוד נחמד בפעמים שהוא דיבר עם הקבוצה, אבל אתי אישית הוא לא דיבר".

הפועל הפסידה כששחררה אותך?

"האמת, לא קיבלתי את הזדמנות להוכיח מה אני שווה. יש הרבה שחקנים טובים בעולם שעשו טעויות גם איתם. אני חשבתי שאהיה כוכב בישראל, אבל לא ממש קיבלתי במה להראות את היכולת שלי. לא יודע אם אני מאוכזב שאני עוזב, רק מפריע לי שלא הייתה בכלל סבלנות אליי".

תחזור עוד לישראל?

"אם תהיה קבוצה טובה שתרצה אותי ותרצה לתת לי הזדמנות אמתית בטוח שאחזור, אבל אם זה יהיה אותו סיפור כמו בהפועל לא ארצה לחזור".

איל ברקוביץ', המנהל המקצועי של הפועל תל אביב. קובי אליהו
"הוא נראה בחור מאוד נחמד בפעמים שהוא דיבר עם הקבוצה, אבל אתי אישית הוא לא דיבר". ברקוביץ'/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully