וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את אלבה ברלין ועלתה לטופ 16

הצהובים לא שכנעו, אך הצגה של דווין סמית' ובריאן רנדל סידרו להם 89:95 על סגנית האלופה הגרמנית, ומקום בשלב הבא

עריכה: קשת סידי

זה לא היה יפה, מרשים או מוחץ בשום צורה, אך כרגע השורה התחתונה היא שקובעת והשורה התחתונה אומרת שמכבי תל אביב הבטיחה הערב (חמישי) את מקומה בשלב הטופ 16 של היורוליג. אלופת אירופה נאלצה לעבוד קשה מאוד לפני שניצחה את אלבה ברלין 89:95 שמרה על המקום השני בבית ב' ובשבוע הבא היא תצא לצדביטה זאגרב, בניסיון לשמור עליו.

דווין סמית' ובריאן רנדל פתחו מצוין והעלו את אלופת אירופה ל-6:14 מהיר בפתיחה, כשברבע השני הפער צמח עד 22:32, אלא שברגע הזה מכבי נעצרה ואפשרה ליריבתה להשלים קאמבק. ג'רמי פארגו היה חלש מאוד במחצית הראשונה, אותה סיים עם נקודה אחת בלבד, ואולי בגלל זה את המחצית השנייה הוא התחיל על הספסל, ושב לפרקט רק כשש דקות, בדיוק בזמן כדי לצלוף שתי שלשות ענקיות ולסגור עניין, ולהציל את מכבי מהפסד מביך לקבוצה חלשה, שהמטירה עליה לא פחות מ-87 נקודות.

עוד קודם לכן לקח שוב יוגב אוחיון (13 נקודות, 8 אסיסטים) את המושכות והמשיך את הכושר המצוין בו הוא מצוי, אך ברור לכל כי בטופ 16, מכבי תזדקק לגארד אמריקאי דומיננטי - לפחות אחד - אם ברצונה להעפיל להצלבה. אם בעבר דובר על החלפה של מרקיז היינס, בידיעה שלפחות פארגו מספק את הסחורה, הרי שבתקופה האחרונה גם מי שאמור היה להיות הכוכב והמנהיג של הצהובים לא מתפקד - והוא לא תפקד היום, על אף שתי השלשות בסיום. למשחקים כמו הערב התעלות של סמית' (26 נקודות), רנדל (21) ואוחיון יכולה להספיק, אך בשלב הבא זה כבר יהיה סיפור אחר לגמרי.

שחקן מכבי תל אביב דווין סמית'. קובי אליהו
בשיניים. דווין סמית' בטירוף/קובי אליהו

מהלך המשחק

רבע ראשון:

ג'רמי פארגו חזר לחמישייה של גיא גודס, בצוותא עם יוגב אוחיון, דווין סמית', בריאן רנדל וסופוקליס שחורציאניטיס, בעוד אלבה העלתה את רג'י רדינג לצד ג'מל מקלין, קליף המונדס, נילס גיפי ולאון רדושביץ'. סמית' ורנדל פתחו מצוין וקלעו את תשע הנקודות הראשונות של הצהובים, שעלו ל-4:9. סופו קבע 6:14, אלבה לא ויתרה וצימקה ל-17:15, אך רנדל הנהדר דאג שאלופת אירופה תוביל 19:25 בסיום הרבע הראשון.

רבע שני:

סמית' המשיך את יכולתו הטובה, קבע 22:32 ואילץ את מאמן אלבה לקחת פסק זמן. הגרמנים חזרו משם מצוין, ושלשה של גיפי השלימה ריצת 0:9 וצימקה ל-32:31. וויידן סטויאנובסקי השלים את המהפך והעלה את האורחת ליתרון ראשון במשחק מחוץ לקשת כשקבע 38:39, ולחדרי ההלבשה ירדה אלבה ביתרון 42:46. סמית' סיים את המחצית עם 14 נקודות, רנדל הוסיף 10. מקלין קלע 10 לגרמנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן מכבי תל אביב ג'רמי פארגו. קובי אליהו
הופיע בדיוק בזמן. פארגו/קובי אליהו

רבע שלישי:

פארגו התחיל את המחצית השנייה על הספסל, רדינג קבע יתרון שיא גרמני - 42:48, אך סמית', רנדל ואוחיון ענו עם שלוש שלשות רצופות והעלו את מכבי ל-48:51. היינס קלע סוף סוף את נקודות הבכורה שלו במשחק, אוחיון הוסיף סל ועבירה מצוין וקבע 56:60, ולרבע המכריע עלתה אלופת אירופה כשהיא מוליכה 63:68.

רבע רביעי:

המונדס צלף מחוץ לקשת וצימק ל-68:66, ואחת נוספת שלו העלתה את אלבה ל-72:73, שבע דקות לסיום. אלכס רנפרו כבר קבע 72:76 עם שלשה משלו, ובשלב הזה העלה סוף סוף גודס את פארגו מהספסל. רנדל היה אמון על הקאמבק, ועם חטיפה ודאנק העלה את מכבי ל-76:79, ארבע דקות לבאזר. ואז פארגו הופיע, ועם שלשה שקבעה 78:84 הקפיץ את יד אליהו לשמיים. הרכז האמריקאי הוסיף עוד שלשה משוגעת, טיוס קבע 81:89, ומשם אלבה כבר לא חזרה. זה נגמר ב-89:85 לצהובים.

שחקני מכבי תל אביב סילבן לנדסברג, בריאן רנדל. קובי אליהו
באנקר. רנדל חוגג עם לנדסברג/קובי אליהו

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: דווין סמית' 26 (2 מ-7 ל-3, 8 מ-9 מהעונשין), בריאן רנדל 21 (7 מ-10 ל-2, 2 מ-3 ל-3), יוגב אוחיון 13 ו-8 אסיסטים, ג'רמי פארגו 9, 7 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-4 איבודים, סופוקליס שחורציאניטיס 9, סילבן לנדסברג 7, אלכס טיוס 6 ו-3 חסימות, מרקיז היינס 4. נייט לינהארט (דקה) וג'ייק כהן (שבע שניות) שותפו ולא קלעו.

קלעו לאלבה ברלין: ג'אמל מקלין 16 ו-9 ריבאונדים, קליף המונדס 15, רג'י רדינג 13, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, מרקו באניץ' 12, לאון רדושביץ' 10, אלכס רנפרו 9 ו-7 אסיסטים, נילס גיפי 6, וויידן סטויאנובסקי 5, אלכס קינג 2, יונאס וולפרת' 1. אקים ורגאס שותף ולא קלע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
הגנה טובה. רנדל ופארגו עוצרים את מקלין/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully