וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם גרנט מונה למאמן נבחרת גאנה. המטרה: אליפות אפריקה 2017

ההתאחדות הגנאית הודיעה רשמית על מינויו של הישראלי בחוזה עד סוף פברואר 2017 והורידה ממנו לחץ לפני הטורניר הקרוב. גרנט יקבל חופש פעולה למנות עוזר מאמן לבחירתו

אברהם גרנט. ברני ארדוב
עכשיו זה סופי. גרנט/ברני ארדוב

זה סופי ורשמי. ההתאחדות הגנאית קיימה היום (חמישי) מסיבת עיתונאים והכריזה על מינויו של אברהם גרנט למאמן הנבחרת בחוזה לשנתיים. גרנט יחל רשמית את עבודתו ביום שני וחוזהו יסתיים ב-28 בפברואר 2017, אחרי אליפות אפריקה הבאה. במסיבת העיתונאים, שהתקיימה ללא המאמן, הציגו ראשי ההתאחדות את המטרות: להצליח באליפות אפריקה הקרובה ולזכות באליפות הבאה. "גרנט צריך זמן להכיר היטב את השחקנים ולא נוכל לבקש ממנו לזכות באליפות הקרובה. זה יהיה לא ריאלי", אמר יושב ראש ההתאחדות קווסי ניאנטקי.

לגרנט יש רק שישה שבועות להכין את הכוכבים השחורים לטורניר הקרוב בגינאה המשוונית. כמו כן, טענו ראשי ההתאחדות שגרנט לא יביא עמו עוזר מאמן, אבל יקבל חופש פעולה לעשות כן אם יבקש.

כזכור, כבר לפני שלושה שבועות נבחר גרנט למאמן החדש של הכוכבים השחורים ולאחר שהושג סיכום כספי, הגישו ראשי ההתאחדות את המינוי לאישור שר הספורט. כשהאישור הממשלתי התקבל, הוסרו כל המכשולים והגיעה גם ההודעה הרשמית. על פי דיווחים גרנט ירוויח במהלך 27 חודשי חוזהו 50 אלף דולר לחודש ויזכה למענק חתימה של 200 אלף דולר.

מוקדם יותר התייחס המנהל הטכני של ההתאחדות, פרנסיס אוטי אקנטנג, למינויו של גרנט וטען שהישראלי הבטיח לעזור בבניית אקדמיית כדורגל בגאנה. עוד טען על המאמן לא יופעל לחץ לזכות באליפות אפריקה הקרובה: "תמיד יש מטרות כשממנים מאמן חדש, אבל במקרה הזה, גרנט חדש לנבחרת, ליבשת והזמן קצר מדי כדי להציג בפניו מטרה. אפילו לא יהיה לו זמן לקיים משחקי ידידות. אני מציע שניתן לו לעבוד ולקחת אותנו למקומות שאנחנו רוצים בלי להלחיץ אותו לזכות באליפות אפריקה. הרזומה שלו מראה שהוא מצוין בניהול שחקנים, וזו הייתה הבעיה שלנו במשך השנים. כשהוא ינצח בקרב הזה בתמיכה שלנו, נתחיל לראות תוצאות חיוביות". על פי דיווחים בגאנה, גרנט הבטיח שישהה 70 אחוז מזמנו במדינה ובשאר הזמן יעקוב אחר שחקנים גנאים בעולם.

אברהם גרנט עם רפא בניטס. GettyImages
חוזר לקווים/GettyImages

גרנט, 59, החל את קריירת האימון הארוכה שלו ב-1972 ועבד במשך 14 שנים במחלקת הנוער של הפועל פתח תקוה. ב-1986 עבר לקבוצת הבוגרים של המועדון ובהמשך עבד במכבי תל אביב (שתי קדנציות), הפועל חיפה, מכבי חיפה ונבחרת ישראל.

בקיץ 2006 גרנט מונה למנהל הספורטיבי של פורטסמות' האנגלית והחל את הרומן שלו עם הממלכה. בשנים הבאות אימן את צ'לסי, פורטסמות' ו-ווסטהאם, אבל אחרי שירד ליגה עם האחרונה, לא הצליח למצוא עבודה חדשה באנגליה. בשנת 2012 מונה למאמן פרטיזן בלגרד וזכה איתה באליפות סרביה, במה שהייתה העבודה האחרונה שלו כמאמן.

לפני כמה שבועות הישראלי מונה לתפקיד של מנהל ספורטיבי בקבוצת טרו ססאנה התאילנדית. יחד עם זאת, החוזה עליו חתם היה לחודשיים ובכל מקרה סוכם שהוא יוכל להשתחרר לתפקיד של אימון בקבוצה או נבחרת אחרת.

קריירת אימון:

1986-1991: הפועל פתח תקוה
1991-1995: מכבי תל אביב
1995-1996: הפועל חיפה
1996-2000: מכבי תל אביב
2000-2002: מכבי חיפה
2002-2005: נבחרת ישראל
2007-2008: צ'לסי
2009-2010: פורטסמות'
2010-2011: ווסטהאם
2012: פרטיזן בלגרד

הישגים:

אליפות ישראל: 4 (2 עם מכבי תל אביב, 2 עם מכבי חיפה)
גמר ליגת האלופות: 1 (צ'לסי)
גמר הגביע האנגלי: 1 (פורטסמות')
גמר גביע הליגה: 1 (צ'לסי)
אליפות סרביה: 1 (פרטיזן בלגרד)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully