וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול לא מאורגן: דירוג השגרירים על מינוי אברהם גרנט למאמן גאנה

25.11.2014 / 13:41

עם דור חדש ומרתק, אתגר והיסטוריה לא פשוטים בכלל, שמועות על מחאה ואופק בעייתי, המאמן- תייר אברהם גרנט מגיע לגאנה החידתית, בשאיפה להיות המאמן הישראלי השני במונדיאל. מדור דירוג השגרירים, כולל ד"ש נוסף מרפאלוב

אברהם גרנט. ברני ארדוב
גרנט/ברני ארדוב

על סף העשירייה: רמי גרשון, תומר חמד, בן שהר.

המאזן הכולל: שלושה שערים (עומר דמארי, דודו ביטון, מונס דאבור) ושלושה בישולים (ליאור רפאלוב 2, טוטו תמוז)

מוכנים לוויילס: טל בן חיים, רמי גרשון, מונס דאבור, ליאור רפאלוב ועומר דמארי הם שחקני הסגל היחידים שהשלימו 90 דקות. בן שהר (65 דקות) ואיתי שכטר (58) פתחו בהרכב. תומר חמד וניר ביטון לא שותפו. ביברס נאתכו הפצוע לא נכלל
בסגל.

מתאוששים: דודו ביטון כבש שער ליגה ראשון מאז מרץ 2013, גל שיש שיחק לראשונה באוקראינה אחרי למעלה מחודשיים. בירם כיאל קיבל דקות משחק אחרי שישה משחקי ליגה על הספסל.

ביזאר השבוע: ביוון בוטל מחזור הליגה בשל סכסוך כספי על אבטחת השופטים. כל ליגה והבעיות שלה.

שימו לב ש: לאור דקות המשחק המועטות, החברים אלירן עטר, דן מורי וגיא אסולין צריכים לשקול מאוד ברצינות חזרה לישראל בינואר.

אלירן עטר שחקן ריימס. GettyImages
הגיע הזמן לחזור. עטר/GettyImages

10. אברהם גרנט (נבחרת גאנה)

. בגאנה פורסם ששחקני בכירים בנבחרת בראשם אנדרה אייוו ואסמואה גיאן הגישו עצומה חתומה להתאחדות ודרשו לדחות את מינוי גרנט ולאפשר לקונאדו להוביל את הכוכבים השחורים בטורניר בגינאה המשוונית

עד סוף השבוע, כנראה, ההתאחדות הגנאית תודיע סופית על מינויו של אברהם גרנט. הודעה אחת כבר הייתה לפני שבועיים וחצי. ההתאחדות בחרה בגרנט בכפוף לסיכום כספי. אחר כך הגיע הסיכום, אבל רק ביום ראשון ההסכם אושר על ידי שר הספורט. עכשיו רק נותר להביא את האישור לוועד הפועל של ההתאחדות. עניין פורמאלי. וגרנט, האיש ששום דבר שקשור בו כבר לא מפתיע אף אחד, יהפוך להיות המאמן ה-33 בהיסטוריה של הכוכבים השחורים. ותתפלאו, ככל הנראה השם הבכיר בין כולם.

ב-18 באוקטובר, חודש אחרי שמונה למנהל הטכני של טרו ססאנה התאילנדית, גרנט המריא לראיון עבודה עם ראשי ההתאחדות הגנאית, שם הוא הקסים את הנוכחים בחדר. הוא דיבר על מנטאליות, על תשוקה ועל האיכויות של השחקנים המקומיים ועשה מה הוא שהוא עושה הכי טוב בעולם, שבה את לב המראיינים. גרנט היה אחד מרשימה של מועמדים בכירים. ברנד שוסטר, פטריק קלייברט ואפילו האקס מילובן ראייבץ' שהדריך את הנבחרת במונדיאל 2010 ולקח אותה לרבע הגמר. אבל הראיון שלו היה המרשים ביותר.

היו קצת בעיות עם הסכומים ואורך החוזה ועל פי הערכות בגאנה, סגרו על חוזה לשנתיים, שכר של 50 אלף דולר לחודש ומענק חתימה של 200 אלף דולר. אחר כך התעוררה בעיה חדשה. גרנט הישראלי לא יורשה להיכנס לשטחי מדינות ערב, אך הוא הבטיח שימצא פתרון והגנאים השתכנעו. היי, אל תשכחו שמדובר באדם שרק לאחרונה סייר במחנה פליטים סורי על גבול ירדן.

הבעיה הגדולה ביותר התעוררה דווקא מבית. מי שלקח את גאנה לאליפות אפריקה היה המאמן הזמני מקסוול קונאדו, שזכה לתמיכה פומבית נרחבת בגאנה. בכירי ההתאחדות לשעבר, פרשנים ושחקני עבר טענו שהוא צריך לקבל את התפקיד ושאפשר לחכות עם מינוי גרנט עד אחרי אליפות אפריקה או לחלופין למנות אותו למנהל טכני. בגאנה פורסם ששחקני בכירים בנבחרת בראשם אנדרה אייוו ואסמואה גיאן הגישו עצומה חתומה להתאחדות ודרשו לדחות את מינוי גרנט ולאפשר לקונאדו להוביל את הכוכבים השחורים בטורניר בגינאה המשוונית. השניים הכחישו בתוקף ואילו קונאדו עצמו הצהיר שיעמוד מאחורי כל מאמן שימונה.

עוד באותו נושא

שר הספורט בגאנה אישר את מינוי אברהם גרנט

לכתבה המלאה
מילובן ראייבץ' מאמן נבחרת גאנה. רויטרס
חשבו שהוא יחזור, אבל גרנט הקסים את הגנאים. ראייבץ'/רויטרס

"הוא מוטיבטור. יש לו את היכולת לנהל שחקנים גדולים ושחקנים עם אגו וזה אחד האתגרים בנבחרת", הסביר לאחרונה נשיא ההתאחדות קווסי ניאנטקי את המינוי. "הוא חזק מנטאלית והוא מרגיש שחלק מהשחקנים האפריקאים חסרים את התשוקה והמנטאליות למרות היכולות שלהם. אנחנו מקווים שהוא ינצל את האיכויות ויוביל אותנו לתארים".

תארים זה שם המשחק. גאנה הייתה בשמינית גמר המונדיאל בגרמניה וברבע הגמר בדרום אפריקה, אבל לא זכתה באליפות אפריקה מאז 1982. הלחץ בשיאו. "אם גרנט יגיע לגאנה, נתמוך בו. הוא מאמן טוב שאימן במועדונים גדולים וזה יעזור לגאנה", אמר אנדרה אייוו. "הכי חשוב שנזכה בתארים ואני אעמוד מאחורי כל אחד שיביא את התארים בין אם הוא גדול או קטן. גרנט יכיר את הלחץ בגאנה, הוא יידע שגאנה מדינה שצריכה לנצח כי לא עשינו את זה זמן רב".

לגרנט יש ניסיון טוב עם שחקנים אפריקאים וזו עוד נקודה שהרשימה את הגנאים. הם חיפשו את האיש שיוביל את הנבחרת אחרי חילופי הדורות. הדור של גיאן, אסיין, מונטארי ופרינס בואטנג ושאר הוותיקים עשה את שלו. בנבחרת הנוכחית יש המון כישרון, אבל גם שחקנים שצריך לדעת לאפס ולהדביק. החבורה הצעירה כוללת את אסמואה (יובנטוס), אופארה (פורטו) באדו (אודינזה), אטסו (אברטון) ווקאסו (סלטיק), וואריס (טרבזונספור). דור מצוין, שצריך מנהיג על הקווים. גרנט תמיד נחשב לאוהד של הכדורגל האפריקאי. לפני המונדיאל אמר: "האפריקאיות יצטיינו בברזיל". זה לא קרה. אבל את הבעיה הוא זיהה וכך הוא גם קנה את הבוסים החדשים שלו: "נבחרות אפריקאיות מפסידות משחקים שהן יכולות לנצח ברגעים קריטיים. הבעיה היא מנטאלית ואת זה אפשר לתקן".

המשימה הראשונה של גרנט תהיה כמובן אליפות אפריקה שתחל ב-17 בינואר ולקראת סוף 2015, יתפנה למוקדמות המונדיאל ובהמשך לקמפיין מקוצר של מוקדמות אליפות אפריקה 2017. החוזה יסתיים הרבה לפני המונדיאל. העתיד של גרנט תלוי כמובן בתוצאות באליפות הקרובה. ההיסטוריה בגאנה מלמדת על יציבות יחסית. רטומיר דויקוביץ' החזיק כמעט שנתיים בתפקיד, אבל עזב אחרי המונדיאל בגרמניה. ראייבץ' עבד שנתיים וסיים את דרכו אחרי דרום אפריקה. קווסי אפיה, המאמן הגנאי הראשון בנבחרת מאז 2002, עבד שנתיים וחצי, אבל פוטר בספטמבר ולא זכה אפילו להשלים את קמפיין המוקדמות.

מחנה הפליטים הסורי זטארי, ירדן. סקוט מקנטייר, מערכת וואלה! NEWS
אוהב לטייל בעולם. גרנט/מערכת וואלה! NEWS, סקוט מקנטייר

לכדורגל האפריקאי חוקים משלו. המשרה שם לא מתאימה לכל אחד. מאמנים שהכירו את המנטאליות מהליגה הצרפתית כמו ברונו מטסו המנוח, הרב רנאר, קלוד לרואה או ואהיד חלילודז'יץ' שרדו זמן רב יותר. מאמנים אירופאים מהדרג השני לא התקרבו לתפקידים הללו. מבט אל רשימת מאמני העבר של גאנה לא מגלה שמות בכירים במיוחד וגם אנשי המקצוע המצליחים לא התקדמו משם לתפקידים נוצצים יותר. אז מה יכולה לתרום גאנה לגרנט? מעט יוקרה, עוד הזדמנות לעבוד עם שחקנים מהטופ העולמי ובעיקר אתגר.

הישראלי יחגוג 60 בפברואר ובשנים האחרונות הוא נהנה מהחיים, מסתובב בעולם, צובר חוויות וקשרים ומחפש תפקיד ומקום שיאתגרו אותו. את החלום לחזור לפרמיירליג הוא כבר מבין שלא יגשים, קבוצות קטנות בלי שאיפות בליגת המשנה לא מדברות אליו והצעות ממקומות הזויים ברחבי הגלובוס לא חסרות. בגאנה הוא בחר כי מדובר בשילוב של כל מה שמעניין אותו בימים אלו, ג'וב שבעיקר יש לו בו מעט מאוד מה להפסיד.

מייקל אסיין, נבחרת גאנה. AP
לגרנט יש נסיון טוב עם אפריקאים. אסיין/AP

9. עידן ויצמן (סימורג)

המאזן השבועי: 90 דקות, 2:3 על גבאלה

בשבוע שעבר: לא היה בעשירייה

סוף השבוע של ויצמן כלל ניצחון ליגה 0:1 על נפצ'י החזקה בחמישי, עוד שלוש נקודות ביום ראשון וההעפלה למקום הרביעי. הוא ממשיך להיות אחד השגרירים היציבים של העונה ולהתבסס בצמרת טבלת ההופעות ודקות המשחק. יום אחד הוא יחזור.

8. איתי שכטר (נאנט)

המאזן השבועי: 58 דקות, 0:0 מול סנט אטיין

בשבוע שעבר: לא היה בעשירייה

שלושה חלוצי נבחרת נאבקו על המקום בעשירייה, לשכטר הייתה הופעה טובה יותר והוא דחק החוצה את תומר חמד ובן שהר. אחרי שלושה משחקים בהם שותף כמחליף, החלוץ חזר להרכב, היה פעיל ועשה המון עבודה, אבל ניכר עליו כמה הוא לא אוהב לשחק כחלוץ בודד. המספרים בנאנט עדיין לא מגיעים, אבל שכטר, וזה בהחלט לזכותו, לא מפסיק להילחם.

7. סינטאיהו סלליך (מאריבור)

המאזן השבועי: 90 דקות, 0:4 על קופר

בשבוע שעבר: מקום שמיני

השגריר המשתפר של השבועות האחרונים עולה עוד מקום בדירוג עם הופעה חמישית ברציפות בכל המסגרות בהרכב ועוד תואר איש המשחק. "אני מרגיש טוב יותר מאשר לפני חודש או חודשיים, אני מוכן יותר ומלא ביטחון עצמי", אמר לאחר המשחק. "המאמן והשחקנים דיברו איתי, גרמו לי להרגיש שאני חלק חשוב מהקבוצה ורואים את זה על המגרש. האוהדים אוהבים אותי ואני אוהב אותם". הבנתם את ההבדל לעומת הימים בליגת העל?

6. טל בן חיים (צ'רלטון)

המאזן השבועי: 90 דקות, 0:0 עם מילוול

בשבוע שעבר: מקום שישי

הנה עוד נתון שילמד על העונה המוצלחת של הקפטן, בעונה הטובה ביותר בקריירה שלו מאז ימי בולטון: צ'רלטון של בן חיים תשיעית בטבלת הצ'מפיונשיפ, 18 בטבלת ההתקפה ורביעית בטבלת ההגנה.כולם מדברים התקפה, אבל בעוד ארבעה חודשים מגיעות לישראל וויילס ובלגיה ובסגל של אלי גוטמן יש רק שחקן אחד שבאמת אין לו מחליף.

שחקן נאנט, איתי שכטר. GettyImages
דחק החוצה את חמד ושהר. שכטר/GettyImages

5. מונס דאבור (גראסהופרס)

המאזן השבועי: 90 דקות, שער, 2:3 על לוצרן

בשבוע שעבר: מקום חמישי

אחרי ששבר את הבצורת עם צמד במחזור הקודם, דאבור המשיך במגמת ההתאוששות והעלה את מאזנו לחמישה שערי ליגה ו-10 בכל המסגרות. בין שער לשער, הוא החמיץ את משחק הנבחרת בגלל מתיחה בשריר, אבל עוד בקמפיין הזה גוטמן יצטרך למצוא דרך לשלב את אחד מחלוצי העתיד של הכדורגל הישראלי.

4. ביברס נאתכו (צסק"א מוסקבה)

המאזן השבועי: לא נכלל בסגל (פציעה), 2:1 מול קובאן קרסנודאר

בשבוע שעבר: מקום שני

התקשורת הרוסית טענה לפני המשחק ש"לנאתכו אין תחליף" וקיבלה לכך הוכחה, כשצסק"א שלו ספגה הפסד רגע לפני המשחק הגורלי נגד רומא בליגת האלופות. הדומיננטיות וההשפעה על המשחק של נאתכו לא באות לידי ביטוי רק במספרים ולכן, גם כשהוא נעדר בגלל פציעה לא קל להוציא אותו מהעשירייה.

3. טוטו תמוז (פטרולול)

המאזן השבועי: 86 דקות, בישול, 0:2 על טרגו מורש

בשבוע שעבר: מקום רביעי

הבישול הנהדר של תמוז לחואן אלבין עם העקב הוא תוצאה של שחקן מלא ביטחון, שחקן פורח שנהנה מכדורגל ולא ממש אכפת לו מה חושבים עליו במולדתו. בינתיים, בפטרולול מתייחסים בביטול לאפשרות שהחלוץ יעבור לסטיאווה, אבל אם תמוז ימשיך להיראות כמו שהוא נראה, מעבר לקבוצה גדולה יותר הוא רק עניין של זמן.

חלוץ גראסהופרס מונס דאבור. GettyImages
יצטרכו למצוא לו מקום. דאבור/GettyImages

2. עומר דמארי (אוסטריה וינה)

המאזן השבועי: 90 דקות, שער, 0:4 על אדמירה ואקר

בשבוע שעבר: מקום שלישי

בפעם הקודמת שדמארי חזר מהנבחרת לאוסטריה, הוא שבת מהבקעה במשך שלושה משחקי ליגה. הפעם, הוא היה זקוק ל-62 דקות כדי לסחוט פנדל ולכבוש בעצמו את השמיני שלו בליגה וה-15 בכל המסגרות. כשמחברים את המספרים מהליגה וההופעות הבינלאומיות קל להגיע למסקנה: הליגה האוסטרית קטנה על דמארי, אבל כמה קל יותר להגיע למקומות כמו הבונדסליגה דרך ליגת ביניים.

1. ליאור רפאלוב (קלאב ברוז')

המאזן השבועי: 90 דקות, שני בישולים, 2:4 על בוורן

בשבוע שעבר: מקום ראשון

ההצגה השבועית של רפאלוב כללה סחיטת פנדל (שנוצל), שני בישולים מעמדת שחקן הכנף בצד ימין (אחד אחרי מבצע אישי מבריק), תואר איש המשחק, העפלה לראש טבלת המבשלים בבלגיה בעוד קבוצתו צועדת במקום הראשון. העונה הטובה ביותר של הקשר באירופה, השגריר הכי טוב של ישראל העונה. ושום מילה על הנבחרת.

ליאור רפאלוב שחקן נבחרת ישראל על הספסל. ברני ארדוב
העונה הטובה בקריירה. רפאלוב/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully