וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין גבול לשיגעון

הסל המשוגע של פניני, ההוק שוט ממגרש שלם של ג'מצ'י, הצ'אקה המטורפת של טייריק אוונס. אחרי השלשות המדהימות של ליאו וסטרמן מלימוז' ומארק ליונס מנהריה, קבלו עוד כמה סלים מטורפים ממגרש שלם מאירופה ומה-NBA, כולל לא מעט נציגים של מכבי תל אביב

one

צפו בסל של מארק ליונס מנהריה, 55 שניות בתוך התקציר

השבוע האחרון העניק לחובבי הכדורסל שתי שלשות נדירות ביופיין שלא הכריעו משחקים. זה החל ביום חמישי, כשליאו וסטרמן מלימוז' קבר שלשה משלושת רבעי המגרש, אך קבוצתו לא הצליחה לנצח את מכבי תל אביב, והמשיך אמש (שני) כשמארק ליונס מעירוני נהריה השתלט על כדור אבוד ליד מחצית המגרש וקלע תוך כדי סיבוב, מה שלא הספיק מול נס ציונה. הסלים הללו גורמים לנו להציג בפניכם את מצעד השלשות המטורפות מסוף מגרש, רובם הכריעו משחקים, חלקם פשוט היסטוריים.

צפו בסל של וסטרמן, 1:05 בתוך התקציר

הכי שנות ה-80

במחזור ה-20 של עונת 1984/5 יצאה מכבי תל אביב למשחק חוץ נגד מכבי רמת גן של מולי קצורין ודורון ג'מצ'י במלחה. השמועות על מעבר של הקלע המוביל בתולדות הכדורסל הישראלי ליד אליהו כבר רצו במהלך כל העונה, אך זה לא מנע ממנו לרשום משחק נהדר נוסף, כולל הסל הפנטסטי שהגיע רגע לפני הירידה למחצית. ג'מצ'י סיים את העונה עם 739 נקודות וחוזה במכבי תל אביב, שניצחה, אגב, את המשחק 74:81.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

הכי נס המכבים

בחנוכה 1995 לא הגיעה ליד אליהו קבוצה יוונית כפי שהמסורת מבקשת, אלא רק ציבונה זאגרב הנחמדה. הקרואטים, בהובלת וליקו מרסיץ', הפתיעו במשחק נהדר, ויכלו לנצח את המשחק בהתקפה האחרונה, אך החטיאו לייאפ פשוט, והכדור הגיע לדורון ג'מצ'י כשעל השעון פחות משנייה. הקלע בן ה-34, שרשם 17 נקודות עד לנקודה הזאת, השליך את הכדור משלושת רבעי מגרש, והכדור צלל פנימה בצורה חלקה כדי להעניק לצהובים ניצחון 75:78. את העונה סיימו גם מכבי וגם ציבונה בשלב הבתים המוקדם.

הכי פריצה לתודעה

עד המחזור הרביעי בעונת 2001/2, גיא פניני היה ילד מוכשר שלא ידעו כמה רחוק יגיע בליגה הראשונה. במחזור הזה יצאה מכבי רעננה לרוממה למשחק נגד מכבי חיפה החזקה, והאגדה החלה. במצב של 78:81 לרעננה, יצאה חיפה להתקפה וקורי גיינס הנהדר קבר שלשה כשעל השעון 3 שניות. רעננה הוציאה את הכדור לפניני, שזרק קצת לפני קו החצי וקלע את סל השדה הראשון שלו בליגת העל ולנעול את המשחק על 81:84. אגב, נקודות הבכורה הגיעו שבועיים קודם לכן נגד ראשון לציון, מקו העונשין.

הכי משוגע שיש

שלוש שנים אחרי הזכייה המדהימה באליפות, דטרויט פיסטונס רשמה עונה בלתי נשכחת, כשסיימה כמובילת המזרח בתום העונה הסדירה. הרגע הזכור ביותר של הבוכנות בעונת 2006/7 הגיע ב-26 למרץ, במשחק הבית נגד דנבר. הנגאטס הובילו בבטחה 95:98 שנייה לסיום, כשהכדור אצלם ביד. כל מה שהם היו צריכים לעשות הוא להוציא את הכדור, אלא שהפיסטונס הצליחו להדוף את הכדור לידי ראשיד וואלאס, שזרק עם כל הלב והקרש ושלח את המשחק להארכה. דטרויט הודחה בגמר המזרח על ידי קליבלנד ולברון ג'יימס, אבל האגדה של "שיד" המשוגע תישאר לעד.

הכי כוכב בהתהוות

בדצמבר 2010 היה אפשר להבין שהעונה של סקרמנטו קינגס שוב לא הולכת לשום מקום. הקבוצה מבירת קליפורניה שהייתה בנויה בעיקר על הצעירים טייריק אוונס ודמרקוס קאזינס, פשוט חיפשה ניצחונות. ב-29 לדצמבר היא אירחה את ממפיס, ואוונס, רוקי העונה שלפני כן היה פשוט נהדר, כש-16.7 שניות לסיום חטף כדור לאו ג'יי מאיו ונתן לקינגס יתרון 96:97. הדובים הלכו למאיו שקבר זריקה בלתי אפשרית והעלה אותם ליתרון נקודה, שנייה וחצי לסיום. המשחק כבר היה גמור, אחד משדרי הקווים כבר נכנס לפרקט, אלא שקאזינס הוציא כדור מהיר לאוונס, שהתקדם מעט ושחרר שלשה מדהימה, כשעומרי כספי חוגג מהספסל.

הכי משתיק אולמות

נורת' קרוליינה סטייט ראתה את הניצחון על פלורידה החזקה מתקרב. 2.6 שניות לסיום נשלח פרנולד דגנד, עד אז 0 מ-4 מהעונשין, כדי לסגור את המשחק וקלע את הראשונה כדי לקבוע 59:61 בהארכה. דגנד החטיא את הכדור השני, והכדור הגיע לצ'נדלר פרסונס, אחד מכוכבי הגייטורס, לצד קני בוינטון ואלכס טיוס, שבאותו משחק לא קלע סל שדה. פרסונס עשה צעד אחד ושחרר זריקה מהחזה, שצללה פנימה והשתיקה את האולם של הוולף-פאק. שנתיים יעברו, והרוקי פארסונס יקנה לעצמו שם כשחקן קלאץ' ב-NBA עם כמה סלי ניצחון במדי יוסטון.

הכי סימן לבאות

מילאנו ואפס אנדולו ראו את עצמן בעונה שעברה כשתי קבוצות שיכולות ללכת רחוק ביורוליג. המפגש ביניהן במחזור הרביעי של הטופ 16 היה מרתק, לא מהבחינה ההתקפית. במצב של 58:59 לאיטלקים, שלוש שניות לסיום, ניגש קית' לנגפורד אל הקו. הכוכב האמריקאי קלע את ראשונה, אך החטיא את השנייה. זוראן פלאניניץ' הותיק השתלט על הריבאונד, כדרר לצד המגרש ושחרר כדור לכיוון הכללי של הסל עם כל הכוח. את הצעקות של השדר הטורקי אי אפשר לשכוח. שלושה חודשים לאחר מכן לנגפורד עמד שוב על הקו ברגע קריטי, כשיכול היה לתת למילאנו ניצחון על מכבי תל אביב במשחק הראשון בהצלבה, אך שוב קלע רק אחת משתיים, והצהובים גנבו את המשחק.

הכי קול שיש

כשריאל מדריד הגיעה ליד אליהו בעונה שעברה בטופ 16, זה היה בעיצומה של תקופה רעה מאוד למכבי תל אביב. הקבוצה רשמה רצף הפסדים והתקשתה לצאת ממנו. הבלאנקוס שלטו בהתמודדות עצמה, עד לרגע ששינה כמעט את העניינים. שתי שניות לסיום הרבע השלישי החטיא דונטה דרייפר שלשה, ג'ו אינגלס הדף את הכדור ודווין סמית' תפס אותו בתוך הצבע של מכבי. הפורוורד שחרר זריקה מהחזה שנכנסה, ונשאר עם ארשת פנים קבועה. מכבי החלה בקאמבק, שהתפספס רק בזריקות עונשין של אלכס טיוס, אבל הסל של סמית' הוא הרגע הכי זכור מההתמודדות.

הכי בסטייל רומני

אורדאה הרומנית רשמה בעונה שעברה את עונת השיא שלה. זה החל בהגעה לגמר הגביע, והמשיך עם מקום שני בליגה וחלום על אליפות. בחצי גמר הפלייאוף היא פגשה את טרגו מורס, כשהמשחק הראשון באורדאה היה בשליטה מוחלטת שלה. עם סיום הרבע השלישי הגיע הכדור לדניאל דילון, הגארד האוסטרלי שהגיע מטרינידד וטובגו, והוא, בצורה הכי טבעית, שחרר זריקה משוגעת שנכנסה מכל המגרש. אורדאה המשיכה לניצחון במשחק ובסדרה, ונעצרה רק בגמר על ידי האלופה הנצחית פלוישט.

הכי נס טורקי

כריס לופטון ידוע כגאנר גדול בכדורסל האירופי, וגם ווינר לא קטן. אבל הנס שהוא סידר לבשיקטאש בשבוע שעבר היה ברמה אחרת. הגארד, שקלע בעברו 61 נקודות במדי מרסין, ראה את קבוצתו מפסידה בבית לקרשיאקה, כשקני גבריאל, אקס מכבי אשדוד, קלע את הזריקה הראשונה מתוך שתיים והעלה את קבוצתו ל-72:75, 3.4 שניות לסיום. גבריאל לא עמד בלחץ, החטיא את השנייה ואנגין אטסור השתלט על הריבאונד. הוא העביר את הכדור ללופטון, שזרק בקשת קצת לפני החצי ושלח את המשחק להארכה, שם כבר ניצחה בשיקטאש. את החגיגות של השדר הטורקי אי אפשר עדיין לעצור.

ולסיום: כמה סלי ניצחון ממשחקי התיכונים וחטיבות הביניים בארצות הברית ששברו את הרשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully