וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקללי מהראן ראדי הורחקו מהמגרשים לתקופות ממושכות

שניים מאוהדי מכבי תל אביב, להם עבר פלילי אלים, הורחקו לשנתיים וחצי. השלישי הורחק ל-15 חודשים. מרטין ביין על החלטת ביה"ד העליון: "מאכזב, פעולות המנע שעשינו לא נלקחו בחשבון"

צילום ועריכה: מתן חדד

בית המשפט השלום בתל אביב גזר היום עונשי הרחקה ממושכים על שלושה אוהדים של מכבי תל אביב שנמצאו אשמים בהשמעת קריאות גזעניות כלפי שחקן הקבוצה,

על רז מזרחי ומתן כהן, להם עבר פלילי אלים, נגזרה הרחקה ממגרשי הכדורגל ל-30 חודשים. הדברים אמורים גם לגבי משחקי נוער ונערים, אימונים ומשחקים של נבחרת ישראל ובעצם כל מגרש בשלוש הליגות העליונות. עוז דניאלי הורחק למשך 15 חודשים. על כל השלושה נאסר להתקרב כדי 500 מטר מאימונים של מכבי תל אביב למשך תקופה של שנתיים וחצי.

בשנה הראשונה להרחקה שלהם, מזרחי וכהן יתייצבו בתחנת המשטרה שעה לפני כל משחק של מכבי תל אביב ונבחרת ישראל, ויישארו בה שעה אחריו. דניאלי יעשה זאת במשך שבעה חודשים. אם השלושה יתמידו בכך, הם לא יצטרכו להתייצב בתחנת המשטרה אחרי התקופה האמורה.

שלושת הנאשמים בקריאות גזעניות נגד מהראן ראדי. מערכת וואלה
לא יכולים להסתובב בקרבת מגרשים בליגת העל תקופה ארוכה. הנאשמים/מערכת וואלה

שלושת האוהדים, תושבי רמת גן, נס ציונה וכפר סבא, הואשמו כי ביולי 2014 קראו קריאות גזעניות כלפי לעבר ראדי במהלך משחק אימון של הקבוצה מול הפועל פתח תקוה. על פי כתב האישום, בחודש יולי השנה נערך משחק אימון ללא קהל בין הקבוצות בקרית שלום, ומספר אוהדים של מכבי, וביניהם הנאשמים, התמקמו בסמוך למגרש האימון, על דיונת חול.

במהלך המשחק קראו האוהדים והנאשמים ביניהם קריאות גזעניות כלפי ראדי, וביניהן "תנו לצה"ל לנצח, לזיין את הערבים" וכן "עזה עולה באש". בנוסף, מזרחי קרא קריאות גזעניות "ראדי יא בן זונה, אין לך מדינה? יא בן אלף", ובנוסף "יא ערבי יא מחבל". דניאלי קרא "ראדי, איך ההריסות בעזה?", וכהן קרא "ראדי יא בן זונה יא שרמוטה, אין לך מדינה יא מחבל".

בתחילה הם הורחקו לפרקי זמן ממושכים של שנה ושנתיים, אך לאחר מכן, בעקבות ערעור, בית משפט קיצר את התקופה לשלושה חודשים, שהסתיימו בסוף השבוע שעבר. עם זאת, הפרקליטות ביקשה להרחיק את הנאשמים ממגרשי כדורגל בארץ בהם נערכים משחקי ליגה או אימון של מכבי תל אביב לתקופה של שלוש שנים.

seperator

השופט שמאי בקר כתב בהחלטתו: "היכן היא הידידות? אי?ה היא החיבה? מה לקריאות גזעניות, בוטות, גסות ואלימות כפי שקראו המשיבים כלפי מהראן ראדי, שחקן מכבי תל אביב, שכל "חטאו" מסתכם בהיותו ערבי, ולידידות או לחיבה? המשיבים, בהתנהגותם כמתואר בבקשה, יכולים לזכות בשמות תואר רבים, למשל – גזענים, מסיתים לאלימות, אנשי ריב ומדון (והכל לכאורה, כמובן), אולם דבר אחד ברור ונהיר: אוהדים – הם לא; לא אוהדים של מכבי תל אביב, לא אוהדים של ספורט, ובוודאי לא אוהדים של האידיאל הנשגב העומד לא רק בבסיסה של מדינה דמוקרטית, אלא גם של הספורט, הלוא הוא עקרון השוויון".

עוד כתב השופט: "את המעוות יש לתקן, ואת הקריאות השכיחות כבר של 'מוות לערבים', ואחיותיהן מעוררות הקבס, במגרשי הכדורגל - יש למגר... הגיע הזמן שבית המשפט יסיר מעליו את האימונית, "יעלה" אל המגרש, ויסייע - באמצעות החוק הייעודי - בנצחון הספורט, השוויון ואי-האלימות על האלימות, הגזענות והבערות, ערכים המגולמים כולם בביטוי הנשגב Fair-Play".

מרטין ביין יו"ר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מאוכזב, למרות הכל. מרטין ביין/ברני ארדוב

מנכ"ל מכבי תל אביב מרטין ביין אמר בתגובה להחלטת ביה"ד העליון: "המועדון מקבל את החלטת ההתאחדות להקל בהחלטה אותה אנו רואים כפסיקה וכעונש חמורים ביותר. אך עדיין, אין בזאת מלהסתיר את אכזבתנו מעצם ההחלטה שנתקבלה כתוצאה מהערעור. הפרשנות שנתן ביה"ד העליון בנוגע להרחקתו של ערן זהבי, בה הוא הבהיר כי אין להטיל דופי בתגובתו של השחקן שהותקף יחד עם ההודאה כי תובע ההתאחדות טעה למעשה בגישתו הראשונית, מתקבלת גם היא בסיפוק.

"בשעה שזכינו לשבחים בעל פה על הפעילות והצעדים בהם נוקט המועדון כנגד התנהגות שאינה הולמת והגישה בה אנו נוקטים בנושאי ביטחון ואבטחה במשחקי הבית שלנו, מסתבר כי מחמאות אלה לא נלקחות בחשבון בשעה שמגיעים לשלב הענישה. עובדה זו לצערנו, רק פוגמת במשאבים שלנו להתמודד עם בעיות מסוג זה. ההוצאה התפעולית של מכבי ת"א, כתוצאה מהעונש שהושת על המועדון מביה"ד המשמעתי מוערכת ב-500,000 ש"ח.

"אין ספק כי מוסדות הכדורגל הרלבנטיים כמו גם שלטונות החוק, חייבים לעבוד בצמוד עם המועדונים על מנת לעזור ולהקל על המעמסה הכלכלית הכבדה כתוצאה מעלויות של שיטור ואבטחה. כל זאת יחד עם ההכרה שהיכולות של המועדונים לפעול מוגבלות וחינוך אמור להיות חלק מפתרון הבעיה.

"כמו כן ברור ללא כל צל של ספק כי חוליגן מהקבוצה האורחת היה אחראי לארועים שהובילו לפיצוץ המשחק. אך עם זאת, כמועדון, אנו מקבלים את העובדה ומגנים את המיעוט האלים של אוהדינו שגם תרם להרס הארוע לרובם הגדול של האוהדים. העונש של שלושה משחקי רדיוס, לא רק מונע מהאוהדים ובעלי המנויים שלנו לצפות במשחקים באיצטדיון בלומפילד, אלא גם מונע מהקבוצה את האפשרות לשחק ולהנות מיתרון ביתיות ברור מעצם קיומו של משחק באיצטדיון הביתי שלנו ואל מול הקהל הביתי שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully