וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדים של בית"ר הכו עיתונאי שתיעד אותם במצלמה נסתרת

ניק קוליוחין מ"חדשות 10" זוהה על ידי חברים בארגון "לה פמיליה" באוטובוס בדרך לסכנין: "התחושה שלי הייתה שאם לא אחולץ במהירות מתוך האוטובוס, האירוע עוד עלול להסתיים בלינץ'"

one

כתב חדשות 10, ניק קוליוחין הוכה לטענתו על ידי אוהדי בית"ר ירושלים, המשתייכים לארגון "לה פמיליה", אמש (ראשון) באוטובוס אוהדים שעשה דרכו מצומת גלילות לסכנין, שם נערך משחק הכדורגל בין בני סכנין לבית"ר ירושלים. קוליוחין שהיה מצויד במצלמה נסתרת, זוהה על ידי האוהדים כעיתונאי לאחר שתיעד אותם שרים שירים המזוהים עם "לה פמיליה", ובהם קריאות תמיכה במעשיו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, וקריאות הזדהות עם מעשיו של מבצע הטבח במערת המכפלה בחברון, ברוך גולדשטיין.

כמה מהאוהדים ביקשו מקוליוחין למסור לידם תעודת זהות, שלפו את המצלמה הנסתרת שאיתה תיעד את האירועים באוטובוס וניסו למחוק מתוכה ומתוך מכשיר הטלפון הנייד שלו חומר שנאסף במהלך הנסיעה. לטענתו של קוליוחין, כשהוא סירב להעביר להם את החומר שבידו, אמרו האוהדים: "אסור שהחומר הזה ייצא מפה. אסור שייראו את זה. לא ניתן לו לצאת מפה חי בלי החומר". בשלב הזה הם החלו להכות את העיתונאי באגרופים בראשו ולחנוק אותו.

רק לאחר כמה דקות, שבמהלכן התגודדו עוד אוהדים סביב לכתב ניגשו שלושה אוהדים אחרים אל העיתונאי, וניסו לחלץ אותו מן המקום בתמורה לכך שישמיד את כל החומר שבו תיעד את שירת האוהדים ואת האלימות שהפגינו כלפיו. קוליוחין הצליח לצאת אל מחוץ לאוטובוס, מבלי לתת לאוהדים את החומר שברשותו, והצטרף מאוחר יותר אל צוות חדשות 10 באצטדיון דוחא.

"זאת הייתה חוויה לא נעימה בלשון המעטה", אומר הבוקר קוליוחין, "התחושה שלי הייתה שאם לא אחולץ במהירות מתוך האוטובוס, האירוע עוד עלול להסתיים בלינץ'. רק בזכות אותם שלושה אוהדים, שהבינו מה קורה, כאן הצלחתי לצאת מהמקום. האווירה לאורך כל הנסיעה לצפון הייתה אלימה ומתוחה. כדי לעשן בחופשיות, למשל, האוהדים עקרו את חלון האיוורור, שמוצב על גג האוטובוס, והוא עף אל תוך הכביש. הנהג היה חסר אונים". קוליוחין ביקש להודות לאוהדים שחילצו אותו מן המקום.

אין זו הפעם הראשונה שבה קוליוחין מתעד את פעילות ארגון "לה פמיליה" – בפברואר בשנה שעברה ובמאי בשנה שעברה תיעד הכתב את הנעשה ביציע האוהדים ובאוטובוס בדרך למשחק מול בני סכנין, ושמע גם אז קללות גזעניות, ביטויי הסתה ושירי הלל לרוצח יגאל עמיר. "זה היה בכיכר, היס"מ לא עזר, ואת יגאל לא עצר... נשמעו יריות, והתחילו חגיגות", שרו האוהדים באוטובוס שארגן "לה פמיליה" - "ולפתע פתאום, כתם דם אדום, לא רוצים הסכם שלום. לאה רבין זונה, איזה הלם קיבלה".

תיעוד מעשה האלימות של אוהדי בית"ר ישודר הערב במהדורה המרכזית בחדשות 10 ב-20:00.

הודעה שהופצה אתמול לפני המשחק:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully