וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל ירושלים ניצחה את מכבי ראשון לציון 64:72

אליהו (1 מ-10 מהשדה), סמית' (6 איבודים) ורייט היו חלשים, אך קיצ'ן, הלפרין וגפני דאגו שהאדומים ישמרו על מאזנם המושלם. ביום רביעי: משחק עונה מול וולגוגראד ביורוקאפ. צפו בתקציר

one

החוקיות של הפועל ירושלים מודל 2014/2015 נמשכה גם הערב (ראשון): מספר ימים אחרי הפסד נוסף ביורוקאפ, שמרו האדומים על מאזנם המושלם בליגה כשניצחו את מכבי ראשון לציון 64:72 בקרב צמרת מרתק בעיר היין. כעת תתפנה קבוצתו של דני פרנקו לעסוק במשימה החשובה יותר שמצפה לה: הקרב הגדול מול וולגוגראד ביורוקאפ ביום רביעי, במשחק בו אם תפסיד, ככל הנראה תסיים סופית את דרכה באירופה. מיותר לציין כי כדי לצלוח את השחק הזה, האדומים יזדקקו ליכולת הרבה יותר טובה.

הפתיחה הערב היתה כל כולה ראשון לציון, ובפרט ג'קי קארמייקל, שעשה ככל העולה על רוחו וכבר הוליך את המארחת ליתרון בן 11 נקודות עם תום הרבע הראשון. טוני גפני עלה מהספסל הירושלמי והביא את השינוי המיוחל, אך היתרון הכתום נותר על כנו עד אמצע הרבע השלישי. אלא שלאט לאט, האיכויות של ירושלים החלו לתת את אותותיהן, ובערב חלש של דונטה סמית' (7 נקודות, 6 איבודים), ליאור אליהו (1 מ-10 מהשדה) וברייסי רייט (7 נקודות, 3 מ-10 מהשדה), היו אלה דרווין קיצ'ן (11 נקודות, 4 ריבאונדים, 7 אסיסטים) ויותם הלפרין (14, מרביתן במחצית השנייה) שהצטרפו לגפני (15 נקודות), הצטיינו והוכיחו כמה הקבוצה של פרנקו עמוקה - וכל זה כשפופס מנסה בונסו עדיין על אזרחי.

גם ראשון לציון יכולה להיות מרוצה, על אף ההפסד. נכון, המחצית השנייה שלה היתה רעה מאוד, אך החבורה של שרון דרוקר הראתה לדקות ארוכות מדוע הגיעה למשחק הערב כסגנית המוליכה, ובוא לא נשכח שזהו ההפסד השני בלבד של הכתומים העונה בליגה. אם בערב כל כך איום ונורא של אייזאה סוואן (2 נקודות, 0 מ-6 ל-3) הם מצליחים להישאר צמודים ואפילו להוליך עם הירושלמים למשך שלושה רבעים - זה אומר הרבה מאוד.

שחקני הפועל ירושלים. מגד גוזני
האיש שבמרכז הצטיין. גפני עם החברים/מגד גוזני

מהלך המשחק

רבע ראשון:

מכבי ראשון לציון פתחה עם ג'רי סמית', ניצן חנוכי, טוני יאנגר, ג'קי קארמייקל וג'רמיס סמית', בעוד בירושלים יותם הלפרין שב לחמישייה ועלה לצד דרווין קיצ'ן, דונטה סמית', ליאור אליהו וג'וזף ג'ונס. הכתומים עלו ל-4:7 בפתיחה, ונקודות של קארמייקל קבעו 6:13. קארמייקל המשיך את היכולת המצוינת שלו, ניצן חנוכי כבר קבע 14:22, כששלשה של עמית בן דוד (נקודות ראשונות העונה) קבעה 14:25 גדול למארחת בסיום הרבע הראשון.

רבע שני:

אנרגיות גדולות של טוני גפני סייעו לירושלמים לנגוס מעט בהפרש בפתיחת הרבע, כששחקן הפנים קלע מהקו וצימק ל-31:27. ראשון לציון נתקעה בהתקפה, קיצ'ן ניצל זאת כדי להוריד את הפער ל-33:32, אך המילה האחרונה היתה שייכת לקארמייקל, שקבע 32:39 לכתומים עם הירידה לחדרי ההלבשה. הזר המצוין של דרוקר סיים את המחצית עם 16 נקודות (8 מ-9 מהשדה), טפני קלע 10 לאורחת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקני מכבי ראשון לציון טוני יאנגר, ג'קי קארמייקל, ג'רמיס סמית'. מגד גוזני
מחצית ראשונה אדירה לא הספיק. קארמייקל/מגד גוזני

רבע שלישי:

ג'וזף ג'ונס והלפרין נתנו את הטון עם פתיחת הרבע, כשסל ועבירה של הסנטר השלים את המהפך הירושלמי והעלה את קבוצתו ליתרון ראשון במשחק - 43:44. הכתומים הירבו להחטיא, בעיקר מחוץ לקשת, ונהנו בעיקר מארבע נקודות רצופות של איגור נסטרנקו שמנע מהאורחת לברוח. בסופו של דבר, רבע של 10:19 סידר לירושלים 49:51 עם העליה לרבע האחרון.

רבע רביעי:

קיצ'ן, רייט וגרין פתחו את הרבע המכריע בריצת 0:7, והעלו את האורחת ל-49:58, 7:30 דקות לסיום. חנוכי ויאנגר לא הרימו יידים וצימקו ל-58:54, סוואן קלע סוף סוף נקודות ראשונות, אך הלפרין ענה עם שלשה וקבע 56:63. סוואן וחנוכי החטיאו מחוץ לקשת, קארמייקל עוד צימק ל-66:61, שתי דקות לבאזר, אך לא יותר. זה נגמר ב-64:72 לירושלים.

שחקן הפועל ירושלים פופס מנסה בונסו. מגד גוזני
וכל זה שהוא עדיין לא בסגל. פופס מנסה בונסו/מגד גוזני

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: טוני גפני 15 (9 מ-9 מהעונשין), יותם הלפרין 14 (2 מ-7 ל-3), דרווין קיצ'ן 11, 4 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, ברייסי רייט 7 (3 מ-10 מהשדה), דונטה סמית' 7, 9 ריבאונדים ו-6 איבודים, יניב גרין 7, ג'וזף ג'ונס 7, ליאור אליהו 4 (1 מ-10 מהשדה) ו-12 ריבאונדים. בר טימור שותף (10 דקות, 0 מ-3 מהשדה) ולא קלע.

קלעו למכבי ראשון לציון: ג'קי קארמייקל 21 (18 במחצית הראשונה), טוני יאנגר 9 (1 מ-10 ל-3) ו-7 ריבאונדים, ניצן חנוכי 8, ג'רי סמית' 8, שון דאוסן 6, איגור נסטנרקו 4, ג'רמיס סמית' 3, אייזאה סוואן 2 (0 מ-6 ל-3), 5 אסיסטים ו-5 איבודים.

פתחו מצוין, זה לא הספיק.סוואן ויאנגר/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully