וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בליגת העל: בכורה ליוטר באילת, ליובין מארח את קטש

הפועל חולון תארח בביתה את הקבוצה הדרומית (20:30, ספ' 5). אשדוד-הפועל תל אביב, נס ציונה-נהריה, הרצליה-גלבוע/גליל

אדריאן יוטר שחקן מכבי ראשון לציון. קובי אליהו
הופעה ראשונה באילת. אדריאן יוטר/קובי אליהו

המחזור השמיני בליגת העל יסתיים מחר (שני) עם ארבעה משחקים נוספים. במוקד משחקי מחר יעמוד המפגש בין הפועל חולון, שמנסה לקנות לעצמה מקום בצמרת, להפועל אילת שמנסה להתאושש מפתיחת העונה הרעה. אדריאן יוטר יערוך את הופעת הבכורה במדי אילת. הפועל תל אביב, שמפגינה לא יציבות לאחרונה, תתארח באשדוד אצל האחרונה בטבלה. הרביעית בטבלה, עירוני נס ציונה, תנסה לשוב ולנצח על חשבונה של עירוני נהריה מהתחתית ואילו בני הרצליה תנסה לברוח עוד קצת מאזור הסכנה כשתארח את גלבוע/גליל.

הפועל חולון - הפועל אילת (20:30, ספורט 5)

הרבה מאוד אופי הראו שחקני הפועל חולון ביום שני האחרון, כשיצאו מפיגור גדול ומיכולת חלשה מאוד במחצית הראשונה נגד מכבי חיפה, בדרך לניצחון בהארכה. כזכור, יום לפני המשחק הודיעו בקבוצה על הארכת חוזהו של אלעד חסין בעונה נוספת, מעבר לשנתיים הנוספות עליהם חתום, והביעו אמון ביכולתו. בקבוצה מקווים כי הצעד הזה, ביחד עם הניצחון על חיפה יצור מומנטום מסוים שיוביל את חולון למאבקי הצמרת העונה. כדי לנצח את אילת תצטרך חולון יכולת טובה יותר מאייזיק רוזפלט, שפתיחת העונה המפלצתית שלו נעצרה בשבועיים האחרונים עם ממוצע של 9 נקודות למשחק. דומיניק מגווייר יפגוש את הקבוצה אותה עזב רק לפני שבועיים.

בצל חשיפת וואלה! ספורט על חוזהו השנוי במחלוקת של טוני יאנגר והצהרת המס הבעייתית, תנסה הפועל אילת להמשיך את ההחלצות מפתיחת העונה החלשה שלה. הקבוצה של דן שמיר צירפה השבוע את אדריאן יוטר, שחוזר לישראל אחרי עונה מוצלחת בקאנטו האיטלקית, ויחזק את הקו הקדמי של הקבוצה לאחר עזיבתו של ווילי ריד. באילת היו מרוצים מאוד מבריאן אסברי שקלע 22 נקודות בניצחון במשחק הבכורה שלו מול נס ציונה, וייתכן כי חוזהו יוארך מעבר לחודש הראשון. קווין פאלמר, שנפצע לפני כשבועיים וחצי, ימשיך להעדר עוד כשלושה שבועות.

שחקן הפועל אילת דומיניק מגווייר. מגד גוזני
פוגש את קבוצתו עד לפני שבועיים. דומיניק מגווייר/מגד גוזני

מכבי אשדוד - הפועל תל אביב (19:45, פריצות בספורט 5)

הקבוצה של ליאור ליובין המשיכה גם בשבוע שעבר להראות לא טוב, כשהתפרקה במחצית השנייה בארנה בירושלים בדרך להפסד שישי בשבעה משחקים. באשדוד מודאגים מהיכולת של כמה משחקני הסגל, ויודעים שאם לא יחול שינוי בתקופה הקרובה הם יצטרכו לבצע יותר משינוי אחד כדי להוציא את הקבוצה מהמצב אליו נקלעה. בקבוצה יופיעו זה המשחק השני ברציפות עם שלושה זרים בלבד, אחרי שהפורוורד אדווין יובילס שוחרר, ולא נמצא לו עדיין מחליף בקבוצה מקווים כי יקבלו תפוקה טובה מיהוא אורלנד ואבי בן שימול, כשהראשון נחלש בשני המחזורים הראשונים והשני מצטיין רק במשחקי הבית.

ההפסד הביתי הקשה של הפועל תל אביב לבני הרצליה הרחיק שוב את הקבוצה של עודד קטש מהצמרת וקיבע את מעמדה כקבוצת אמצע טבלה, בשלב הזה של העונה. בהפועל מאוד לא אהבו את היכולת והרצינות של השחקנים במשחק הביתי בהדר יוסף, כמו את ההתבטאות של קטש שטען שחש את ההפסד עוד באימון שנערך חמישה ימים לפני המשחק. בקבוצה מקווים לחזור למסלול הניצחונות מול אשדוד, בידיעה שהפסד יהפוך את המשימה שהציבה בפניה הקבוצה העונה, לחזור לחלק העליון בטבלה, לקשה מאוד. שחקני הקבוצה ביקרו במהלך השבוע בהיכל הדרייב אין החדש, שייחנך ב-4 לינואר במשחק הבית נגד הפועל ירושלים.

מאמן הפועל תל אביב עודד קטש. קובי אליהו
לא אהבו את ההתבטאות שלו. עודד קטש/קובי אליהו

עירוני נס ציונה - עירוני נהריה (19:35, פריצות בספורט 5)

חמישה ניצחונות רצופים היו לעירוני נס ציונה עד למשחק החוץ נגד הפועל אילת ביום שני האחרון, אלא שלמשחק בדרום הופיעה הקבוצה ללא הגארד פרסטון נואלס ולא יכלה לקבוצה של דן שמיר. נואלס, שנסע להלוויה משפחתית, חזר לישראל ביום חמישי ושב להתאמן עם הקבוצה, כשבצוות המקצועי מקווים כי ההיעדרות שלו לא תשפיע על הכושר המצוין בו היה לפני הנסיעה. הקבוצה איבדה במהלך המשחק באילת את מורן רוט, שסובל מקרע בשריר הארבע ראשי וככל הנראה לא ישוב לשחק עוד במדים הכתומים לפני שחוזהו בן החודשיים יסתיים. רוט מצטרף למאיר טפירו, שצפוי לחזור לפעילות רק בשבוע הבא, ובנס ציונה יצטרכו להסתדר רק עם גיל אמיתי ורובי בוסטיין כשני שחקנים שיכולים להוביל כדור.

"משחק בית חשוב מאוד עבורנו", אמר המאמן נדב זילברשטיין לקראת ההתמודדות, "ההפסד והצורה בה שיחקנו לפני שבוע היו מאוד מאכזבים, כדי לחזור לנצח נצטרך להרים חזרה את רמת האגרסיביות ואת רמת הביצוע בהתקפה שלנו באופן משמעותי".

בעירוני נהריה כבר החלו להתכונן להופיע למשחק בלב המושבה עם שלושה זרים, זה משחק שני ברציפות, אלא שלקראת סוף השבוע הצליח המאמן רועי חגאי להגיע לסיכום עם קני לאוסון, הפורוורד שפתח את העונה שעברה במדי הקבוצה, והוא נחת בארץ היום בצהריים והצטרף לקבוצה. לאוסון יחליף בסגל באופן זמני את הניגרי ג'וליאן מבונגה ששבר את ידו, ואם ירשים עשוי לתפוס את מקומו של מבונגה באופן קבוע. בנהריה מקווים לנצל את מכת הפציעות של נס ציונה כדי להפתיע בחוץ, כשאחד משחקני המפתח יהיה דניאל איידן, שנראה טוב מאוד בשבועות האחרונים, והאריך את חוזהו עד לתום העונה בסוף השבוע האחרון.

גארד עירוני נס ציונה מורן רוט. ברני ארדוב
גם הוא בחוץ. מורן רוט/ברני ארדוב

בני הרצליה - הפועל גלבוע/גליל (19:50, פריצות בספורט 5)

הניצחון על הפועל תל אביב בהדר יוסף העלה את הרצף החיובי של הרצליה לשלושה ניצחונות בארבעת המחזורים האחרונים, והקבוצה של מולי קצורין יכולה להרשות לה לעצמה לנשום מעט לאחר שהתרחקה ממאבקי התחתית. בקבוצה מרוצים מאוד מהשילוב של שני הזרים החדשים, ג'ספר ג'ונסון וקייל וויבר, ומאמינים שעם הזמן יציגו יכולת אף טובה יותר ממה שעשו עד כה. עם זאת, גם בהרצליה הודו השבוע כי איש המפתח שלהם מתחילת העונה עוז בלייזר שרושם 13.7 נקודות ו-66 אחוזים מחוץ לקשת בניצחונות לעומת 7.5 נקודות עם 35 אחוזים מחוץ לקשת בהפסדים. אבירם זליקוביץ' עשוי לחזור לסגל אחרי שנח בשלושת המחזורים האחרונים בשל פציעה.

שלושה הפסדים רצופים הובילו את גלבוע/גליל מרחק נקודה אחת בלבד מהמקום האחרון בטבלה, כשעוד שני משחקי ראש בראש מול יריבות התחתית מחכות לה. בקבוצה החליטו לשחרר אחרי ההפסד למכבי תל אביב את הגארד קינדל דייקס, אלא שסוכנו האמריקאי הורה לשחקן להשאר עד שלא יוסדרו ענייניו הכספיים. בגלבוע היו מאוד מעוניינים לצרף את הרכז דומיניק ווטרס, ששיחק בהפועל חולון בהצלחה לפני שנתיים, במקומו, אך עד שדייקס לא יעזוב את הקבוצה, המהלך לא יושלם. בינתיים דייקס עוד ערך את אימון סוף השבוע עם גלבוע/גליל, אך הסיכוי כי ישולב במשחק בהרצליה הוא נמוך מאוד.

שחקן בני הרצליה אבירם זליקוביץ'. יוסי ציפקיס
עשוי לחזור אחרי פציעה. אבירם זליקוביץ'/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully