וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על זה לא מספרים לכם: אליפות ישראל בכדורגל הוגן

דווקא בימים בהם הכדורגל הישראלי סובל מגל של אלימות, התקיימה השבוע אליפות ישראל בכדורגל הוגן על שם אבי כהן, בשיתוף עמותת מדינת הכדורגל ומשרד הספורט. פה לא תמצאו קריאות גזעניות, מהומות אוהדים ותגרות ידיים

אליפות ישראל בכדורגל הוגן של מדינת הכדורגל. נועם מורנו,
בואו ננגן על כדורגל הוגן/נועם מורנו

דווקא בימים בהם הכדורגל הישראלי סובל מגל של אלימות, התקיימה השבוע, רחוק מהעין של התקשורת הגדולה אבל עם הרבה מאוד תשומת לב במדיה החברתית ושל אלפי אוהדי כדורגל, אליפות ישראל בכדורגל הוגן על שם אבי כהן. האליפות מאורגנת על ידי עמותת מדינת הכדורגל ביחד עם משרד הספורט.

מדינת הכדורגל קיימת יותר מעשור, ובכל שבוע משחקנים במסגרתה אלפי שחקנים, כשהכללים מאוד פשוטים:

1. אין שופט
2. מי שמרים יד מורחק לכל החיים
3. באים מאהבה לכדורגל וזה רק משחק.

אחרי שנים בהם מדינת הכדורגל התקיימה בגילאי בוגרים, השנה התקיימה גם האליפות בגילאי הנוער. ואולי כאן מצויה התקווה. 500 ילדים התחילו את הטורניר, ובגמר הופיעו קבוצה של דתיים ואתיופים מאזור נתניה, נערים מקידום נוער בירושלים וקבוצה מאבו גוש. כולם מכבדים אחד את השני, לוחצים ידיים ובאים כדי לשחק בכיף, או כמו שהגדיר את זה אחד הילדים מנתניה: "אין לאנשים מושג כמה תרמה לנו האליפות, אנחנו לא רבים יותר כשאנחנו משחקים בשכונה, הבנו שאפשר לשחק אחרת".

בגילאי הבוגרים יש קבוצות מעניינות מבחינת המרקם. לשלב הגמר הגיעו קבוצת הגלגל- חרדים מבני ברק, שמניחים את הכיפות בצד על מנת שכלום לא יפריע לנגיחות (אבל חלקם לא מוותרים על הציצית), קבוצת נגרים ב' - שמורכבת מאוהדים שרופים של הפועל ומכבי תל אביב שמסתדרים נהדר (חוץ מוויכוח בנושא פיו פיו), הפרויקט של סימו – קבוצה של מספרה שבה סימו הוא מעצב שיער והשחקנים כולם לקוחות, הירושלמים שקרויים "עסקני ירושלים" – כולם גויסו בצוק איתן, כולם אוהדי בית"ר שרופים, הג'וניורס – קבוצת וטרניים קשישים ובשורותיהם משחק זקן השחקנים, בן למעלה מ-60, בוגרשוז יונייטד – כולם אחים, האבא הוא המנג'ר, והשם? על שם חנות נעליים.

הפרויקט של סימו עלו למשחק הגמר מול וולבס נהריה וגם ניצחו. בחצאי הגמר גברו הפילאניטסים על פיליפ לאון מירושלים ונגרים ב' תל אביב.

מנכ"ל מדינת הכדורלג מורן גרא: "אנחנו רואים בכדורגל כלי שדרכו אפשר לעשות פה שינוי. אם אנשים יבינו שזה רק משחק, אבל משחק עם כוח אדיר לעשות שינוי אמתי, לגרום לילדים להכיר אחד את השני, ולגרום לאנשים פשוט ליהנות ביחד ולשים בצד את השונה ביניהם, כולנו נרוויח. נכון שכולם מסתכלים על הרע שיש היום בכדורגל, אנחנו מציעים להסתכל על הטוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully