וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו לאבילני ו-ואלרי אדאמס זכו בתואר אתלטי השנה בעולם

הקופץ במוט הצרפתי, ששבר את שיאו האגדי של סרגיי בובקה, סיים את השליטה של יוסאין בולט בקטגוריית הגברים. הודפת כדור הברזל מניו זילנד ניצחה 56 תחרויות רצופות מאז 2010

רנו לאבילני קופץ במוט צרפתי שובר את שיא העולם. AP
התעופף לשמיים. לאבילני שובר את שיא העולם/AP

שנת 2014 מתקרבת לסיומה והערב (שישי) הכריז ארגון האתלטיקה הבינלאומי, ה-IAAF, על הזוכים בתואר אתלט ואתלטית השנה.

אצל הגברים, התואר הלך לקופץ במוט הצרפתי, רנו לאבילני הנהדר, ששבר ב-15 בפברואראת שיאו המיתולוגי של סרגיי בובקה והתעופף לגובה של 6.16 מטרים. השיא הקודם החזיק מעמד מאז 1992. לאבילני הקדים במרוץ אל התואר היוקרתי את הקופץ לגובה הקטארי מוטאז בארשים ואת המרתוניסט מקניה, דניס קימטו. מי ששמו נעדר מהרשימה היה הספרינטר הג'מייקני יוסאין בולט, שזכה בתואר בחמש מתוך שש השנים האחרונות. "אנחנו רגילים לראות את יוסאין זוכה, אז יש כאן שינוי משמעותי. אני הרבה יותר קטן ממנו, אבל מאוד גאה", אמר לאבילני, שהפך לקופץ במוט הראשון אי פעם שזוכה בתואר.

אצל הנשים הזוכה היא ואלרי אדאמס, הודפת כדור הברזל בת ה-30 מניו זילנד, שזכתה ב-56 התחרויות האחרונות בהן השתתפה, רצף מדהים שנמשך מאז 2010. היא הייתה פיינליסטית במרוץ לתואר בשלוש השנים האחרונות והפעם גם זכתה בו על חשבון הרצה האתיופית גנזבה דיאבאבה והספרינטרית מהולנד, דפנה שיפרס. "אני רוצה לצעוק מרוב אושר", אמרה אדאמס, "זה הדובדבן בקפצת של קריירה מדהימה. אני ניו זילנדית גאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully