וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאנה עלתה לאליפות אפריקה, שערורייה בין חוף השנהב וקמרון

הנבחרת הבאה של גרנט ניצחה 1:3 את טוגו ועלתה לאליפות בגינאה. צפו בביזיון במשחק בין חוף השנהב לקמרון, שהסתפקו ב-0:0 שערורייתי וגם במהומת הענק שפרצה בסיום המשחק

ווקאסו מובארק שחקן נבחרת גאנה. רויטרס
שער מדהים לגאנה. ווקאסו/רויטרס

רגע לפני שאברהם גרנט הופך באופן רשמי למאמן החדש שלה, נבחרת גאנה עלתה הערב (רביעי) לאליפות אפריקה שתיפתח בעוד כחודשיים בגינאה המשוונית. הכוכבים השחורים ניצחו במחזור השישי והאחרון 1:3 את נבחרת טוגו ועלו מהמקום הראשון בבית ה'.

מאג'ד וואריס כבש את הראשון בדקה ה-23 אחרי שקיבל הרמה ממובארק ווקאסו ונגח מקרוב פנימה, אבל השער של המשחק הגיע שלוש דקות לאחר מכן כשמובארק שחקנה של סלטיק בעט כדור אדיר מ-30 מטר שנעצר רק ברשת של טוגו. הטוגולזים, שהיו חייבים ניצחון כדי להעפיל על חשבון גאנה לאליפות, השיגו גול מצמק כשתי דקות מפתיחת המחצית השנייה בזכות נגיחה של ג'ונתן אייטה אחרי כדור קרן אבל באדו כבש את השלישי בדקה ה-69 והבטיח את הניצחון. גרנט, שישב ביציע וצפה בניצחון הזה, צפוי להיפגש מחר עם יו"ר ההתאחדות הגנאית ולחתום על חוזה לשנתיים בנבחרת.

כזכור, מרוקו הייתה אמורה לארח את הטורניר, אבל ביקשה לדחות אותו בשל החשש מהתפרצות נגיף האבולה בו חלו למעלה מ-5,000 בני אדם ברחבי אפריקה. בקשתה של מרוקו נדחתה ובעקבות זאת נשלל ממנה אירוח הטורניר וכן הנבחרת עצמה הודחה מהמפעל. הטורניר ייצא לדרך ב-17 בינואר ויסתיים ב-8 בפברואר. גאנה תהיה אחת המועמדות הבכירות לזכות בטורניר הזה יחד עם אלג'יריה, קמרון וחוף השנהב.

צפו בגול האדיר של ווקאסו בבעיטה מ-30 מטר

אוהדי חוף השנהב מתעמתים עם שוטרים. רויטרס
אוהדי חוף השנהב פורצים למגרש/רויטרס

הביזיון של חוף השנהב וקמרון

אבל עם כל הכבוד לניצחון של גאנה, הביזיון הגדול התרחש בחוף השנהב, שם הנבחרת המקומית אירחה קמרון במשחק שבו תיקו הספיק לשתיהן כדי להעפיל לאליפות אפריקה. אחרי 90 דקות מאופסות, שחקני חוף השנהב החלו להתמסר ביניהם באיזור הרחבה שלהם מבלי ששחקני קמרון מתערבים בהצגה כששתי הנבחרות מחכות לשריקת הסיום שאכן הגיעה ושלחה את שחקני הנבחרות לחגוג.

אוהדי חוף השנהב מתעמתים עם שוטרים. רויטרס
חטפו מכות מהשוטרים. אוהדי חוף השנהב/רויטרס

אז על המגרש הייתה אחווה בין הנבחרות שחילקו ביניהן נקודות, אבל בסיום המשחק פרצה מהומת ענק של ממש. הכל החל כשאוהדי חוף השנהב פרצו למגרש ורצו לחגוג עם השחקנים, אך השוטרים שנכחו במקום החלו להכות את האוהדים עם אלות כדי לנסות למנוע מהם להיכנס לכר הדשא ובין הנצים פרצה תגרת ענק כשהאוהדים מנסים לנוס מהשוטרים. גם השחקנים לא הצליחו לחמוק מהאהבה החונקת של האוהדים, שחלקם חנקו את ז'רביניו שניסה לחמוק מהם ללא הצלחה.

מי שלא תהיה באליפות הזו בפעם השלישית בלבד מתוך 30 טורנירים היא ניגריה של וינסנט אניימה שסיימה ב-2:2 ביתי מאכזב מול דרום אפריקה. הנשרים חזרו מפיגור של שני שערים, אבל גם ניצחון לא היה עוזר להם מאחר שקונגו ניצחה במשחק המקביל את סודן ועלתה על חשבונם יחד עם הדרום אפריקאים.

צפו בבושה בתוספת הזמן

והנה המהומה שפרצה בסיום המשחק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully