וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורן שגב: "אני מבסוט שאבא עוזב, הוא פגוע מאוד מהרבה אנשים"

19.11.2014 / 17:53

בנו של בעלי מכבי נתניה אלי שגב מדבר על העזיבה הצפויה: "הוא הוציא יותר מ-14 מיליון שקל. כשהכל טוב, כולם לידך, כשטיפה מתחילים לכלוכים, אנשים בורחים. זה יגמור לו את הבריאות", ועל העתיד הקרוב: "בשבוע הבא, אבא יבוא ויעשה סדר". קאיודה לאן? "צריך למכור אותו"

בעלי מכבי נתניה אלי שגב. ניב אהרונסון
"זה לוקח ממנו הרבה אנרגיות. כל כולו היה במכבי נתניה, שלא תטעה. הוא היה יושב שם שעות על גבי שעות וימים על גבי ימים ואת כל שאר העסקים שלו הוא היה מזניח. הוא ראה את מכבי נתניה כפרוייקט והוא טרקטור של עבודה. אם הוא לוקח פרוייקט, הוא עושה את זה עד הסוף". אלי שגב/ניב אהרונסון

כבר למעלה משבוע שמכבי נתניה נוסעת ברכבת הרים. מאז ההודעה של אלי שגב כי החליט לסיים את דרכו במועדון, הקבוצה שלו בירידות, עליות והרבה לופים. משכורות לא שולמו, הרשות לבקרת תקציבים החליטה כבר לחלט את הערבויות ובשבת יש משחק חשוב מול הפועל רעננה.

הרבה אנשים החשיבו את עצמם חברים של אלי שגב. חלק מהם התאדו בתקופה האחרונה. מי שתמיד שם הוא בנו מורן. לשגב שני ילדים. בת בכורה ומורן, איש עסקים בן 30 שהיה עם אביו באפריקה כמעט תשע שנים. כששגב חזר לישראל ולקח על עצמו את מכבי נתניה, מורן היה שם. אם יש מישהו שיודע מה באמת קורה, זה מורן שגב.

אוהדי מכבי נתניה. ברני ארדוב
"אני אומר לך את האמת, אני מבסוט. זה לא היה בריא לו. הוא איש לא צעיר, שעבר שני התקפי לב והיה עליו המון לחץ בכדורגל. זה היה קשה. הוא רצה שאני אהיה איתו במכבי נתניה ואני לא הסכמתי. אני רואה כמה כסף הולך שם וזה כואב לי"./ברני ארדוב

ראשית, מורן, איפה אבא שלך בימים האלה? יש הרבה אנשים שלא מצליחים לדבר איתו בכלל.

"אבא נמצא באפריקה, באנגולה. בהרבה מאוד מקרים אין לו קליטה בטלפון הסלולרי ואנשים לא מצליחים להשיג אותו, אבל אני מאמין שבסוף השבוע או בתחילת השבוע הבא הוא יגיע ויפתור את כל הבעיות".

הוא כבר הצהיר שהוא עוזב.

"אני בעד שאבא יעזוב. זה לוקח יותר מדי זמן, יותר מדי כסף והוא מזניח דברים אחרים".

הרשות לבקרת תקציבים כבר פועלת לחלט את הערבויות הבנקאיות שלו.

"זה הכדורגל שלנו, לא? מהר מאוד שוכחים מה אנשים עשו. הבקרה יכולה לחלט את הערבויות שלו ושלא יהיו מודאגים, הערבויות של אבא מצויינות. אם הם החליטו לעשות את הצעד הזה כל כך מהר, אז זה בסדר. אני משוכנע שאבא יגיב לכל הפעולות האלו כשהוא יגיע לכאן. הוא כרגע באמצע העסקה הגדולה שלו באנגולה ושום דבר לא צריך לעניין אותו מעבר לזה. אחרי שהוא יגמור, הוא יבוא לפה ויטפל בכל הבעיות".

השחקנים היו חסרי אונים בימים האחרונים. החלו לדבר בינם לבין עצמם על זה שהוא בכלל לא יכול להיכנס לישראל או שאם יגיע לכאן, לא יוכל לצאת.

"מה אלה השטויות האלה? אלה ממש שטויות ואפשר לבדוק את זה. תבדקו בשדות התעופה אם יש לו צו עיכוב או שאין. זה לא קיים".

מה שלומו? בטח הוא עובר ימים קשים בידיעה שיש כאן מחול שדים סביבו.

"אבא מאוד פגוע מהרבה מאוד אנשים".

למה?

"לא צריך להיות גאון. כשהכל טוב, כולם לידך. כשטיפה מתחילים לכלוכים אנשים בורחים. לא צריך להיות גאון בשביל להבין את זה".

יש אנשים מבסוטים שזה מה שקרה לו?

"קודם כל לא קרה לו כלום".

אבל הוא הודיע שהוא מרים ידיים.

"זה בא קודם ממני וגם מהשותף שלו שמעון גונן".

אז אתה אשם שהוא לא יהיה במכבי נתניה.

"זה לוקח ממנו הרבה אנרגיות. כל כולו היה במכבי נתניה, שלא תטעה. הוא היה יושב שם שעות על גבי שעות וימים על גבי ימים ואת כל שאר העסקים שלו הוא היה מזניח. הוא ראה את מכבי נתניה כפרוייקט והוא טרקטור של עבודה. אם הוא לוקח פרוייקט, הוא עושה את זה עד הסוף".

אבל לא האמנו שהסוף יהיה כל כך קרוב.

"אני אומר לך את האמת, אני מבסוט. זה לא היה בריא לו. הוא איש לא צעיר, שעבר שני התקפי לב והיה עליו המון לחץ בכדורגל. זה היה קשה. הוא רצה שאני אהיה איתו במכבי נתניה ואני לא הסכמתי. אני רואה כמה כסף הולך שם וזה כואב לי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
לארי קאיודה שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
בדרך החוצה מנתניה. קאיודה/ברני ארדוב

כך זה בכדורגל.

"אתה שוכח כמה התחייבויות היו לפני שהוא הגיע וכמה כסף הוא שם עד העונה הזו. תאמין לי שהוא יגיע לארץ ויעשה כאן סדר. הוא ישלם את כל מה שהוא חייב העונה ולא יעזוב את מכבי נתניה לפני שכל אחד יקבל עד השקל האחרון. אין לי ספק בזה. דיברתי איתו על זה לא פעם ולא פעמיים ובכל שיחה אנחנו מדברים על הבעיות והוא הבטיח שאת הכל הוא יסדר ואין לי ספק שזה יקרה".

אנשים אומרים שאין לו את היכולת לגמור את העונה.

"לאבא יש את היכולת לגמור את העונה הזו ועוד עונה ועוד עונה. רק צריך לעשות לזה סטופ. אתה יודע כמה כסף הוא שם שם בעונה וחצי?".

14 מיליון שקל?

"יותר. אבא יגמור את העונה הזו בכבוד ושמישהו אחר יבוא וייקח את זה".

אלה כספים שהיו יכולים להיות שלך ושל המשפחה.

"אני לא צריך את הכסף הזה, אבל כואב לי שהוא שם כל כך הרבה כסף. אתה יודע איזה טלפונים אני מקבל מאנשים?".

ומי על הקו?

"מי לא? בשבוע הבא יהיו בשורות טובות. הוא יבוא לכאן ויסדר הכל. תן לו רק לגמור עכשיו את העסקים שלו שם, כי הוא באמצע תהליך גדול".

מה בדיוק הוא עושה שם? הוא באמת זכה במכרז לבניית אלפי יחידות דיור באנגולה?

"כן, בטח. עכשיו מתחיל הפרוייקט ואי אפשר לשבת עכשיו פה. הוא צריך לעבוד שם. אבל אני מבטיח לך שמכבי נתניה לא תישאר בלי כסף".

אני לא מבין דבר אחד. אם הוא ימלא את כל ההתחייבויות שלו לעונה הזו, למה הוא יצא בהצהרה בשבוע שעבר שהוא עוזב?

"כי אין לו זמן להיות כאן. הוא לא יכול לשים את כל האנרגיות שלו במכבי נתניה. הוא לא יכול לחגוג על כל העולמות. כשאבא שלי באפריקה הדברים שם זזים. כשהוא פה בארץ, הכל שם תקוע".

שחקני מכבי נתניה, ערן לוי (שמאל), אריאל הרוש, שמעון הרוש, עידן שריקי, עידו לוי, ירין חסן. קובי אליהו
"הוא אהב את זה ועד היום הוא אוהב את זה, אבל אלה שנים מאוד קריטיות באפריקה והוא חייב להשלים את הפרוייקט הזה שהתחלנו. אחרי זה שייצא לפנסיה ויקנה שתי קבוצות כדורגל. כרגע הוא לא יכול לעשות את הדברים במקביל. זה יגמור לו את הבריאות"/קובי אליהו

אבל גם מיטש גולדהאר נמצא בקנדה ומנהל בשלט רחוק את מכבי תל אביב.

"הוא היה חייב לצאת בהצהרה שלו בשבוע שעבר כי זה חלק מהתנאים שלו עם השותף שלו וחלק מהתנאים שלו איתי. בתור הבן שלו, אני אומר לך שזה לא עושה לו טוב לבריאות. שיילך כל הכסף, רק שאבא שלי יהיה בריא. הבן אדם לא ילד. הוא אחרי התקפי לב. יש גם גבול כמה הגוף יכול לקחת".

אז הוא הולך להתנתק לגמרי?

"לא יודע אם לגמרי. אני בטוח שמכבי נתניה תהיה אצלו בלב תמיד והוא בטוח עוד יעזור בעתיד, אבל תראה מה קרה כאן בשבוע האחרון. שלושה ימים הוא איחר במשכורות ואילו כתבות נכתבו עליו. לאן הגענו? שלושה ימים עברו וכל העולם מחפש אותו. תוכניות ברדיו, כתבות באינטרנט. זה לא אמיתי".

הוא הגיע עכשיו לאנגולה אבל היה קודם באנגליה. מה הוא עושה שם כל הזמן?

"הייתה לו משלחת של שמונה אנשים מאנגולה והוא ישב איתה בלונדון על כל החוזים עם עורכי הדין שלו. הבנקים שלו בלונדון. זה מורכב. אלה העסקים הפרטיים שלו".

אתה מצטער שהוא נכנס לזה?

"לא. אם זה עשה לו טוב, אז סבבה".

זה עשה לו טוב בעונה שעברה. ראית אותו מהצד בעונה שעברה והוא היה מאושר.

"בטח שהיה מאושר. הוא עלה ליגה והגיע לגמר הגביע. איך לא יהיה מאושר?".

זה היה הכיף שלו אחרי עשרות השנים שעבד באפריקה.

"הוא אהב את זה ועד היום הוא אוהב את זה, אבל אלה שנים מאוד קריטיות באפריקה והוא חייב להשלים את הפרוייקט הזה שהתחלנו. אחרי זה שייצא לפנסיה ויקנה שתי קבוצות כדורגל. כרגע הוא לא יכול לעשות את הדברים במקביל. זה יגמור לו את הבריאות".

שתי קבוצות? היו שמועות שהכניסה למכבי נתניה ריסקה אותו כלכלית.

"ממש לא. יש לו הרבה. צריך רק לגמור את העונה הזו יפה. לעמוד בכל ההתחייבויות שלו כמו גבר ואני משוכנע שיהיה טוב".

בטח קשה לו המחשבה שהשחקנים אולי קצת כועסים עליו.

"אני לא יודע אם הם כועסים ואם אפשר לכעוס. אבא אוהב את השחקנים ונתן לכל אחד יחס כאילו הוא היה הבן שלו".

הבן המועדף הוא לארי קאיודה ועכשיו דומה שהוא ימכור אותו בחודש ינואר כדי לצמצם את הסכום שהוא צריך לשים.

"אני לא מבין. אבא הוא בעל הבית הראשון שמכר שחקן? מה, מכבי נתניה היא היחידה שמוכרת שחקנים? אם תגיע הצעה טובה, שימכור אותו. למה לא?".

האוהדים מצפים שהוא לא ימכור אותו וישאיר אותו בקבוצה.

"הדעה שלי שהוא צריך למכור אותו, אבל אני לא יודע מה אבא יחליט בסוף. אני לא יודע מה יהיה הצעד שלו. אם הוא ימכור אותו, אף אחד לא יכול לכעוס כי כך זה קורה בכל מועדון. מה, בכדורגל צריך רק להפסיד כל הזמן כספים? אבא הביא תקציב יפה העונה. אף אחד לא ציפה שישים את הכסף הזה. אם קאיודה ימכר, יהיו מספיק חלוצים טובים במכבי נתניה שיכולים למלא את מקומו".

בעוד שבוע מהיום, באיזה מצב נהיה?

"אני משוכנע שנהיה במצב הרבה יותר טוב. אבא יחזור לכל המאוחר בתחילת השבוע והוא יגיע עם תשובות. הוא לא ינחת כאן בלי תשובות לכולם".

ארגון אוהדי מכבי נתניה הוציא הערב הודעה, בה תקפו האוהדים את שגב: "בעקבות הבשורה המצערת על הלנת שער שחקני ועובדי מכבי נתניה - דבר שלצערנו נהוג ומקובל בכדורגל הישראלי, אחרת אי אפשר להבין את חוסר התגובה של כל הגורמים הרלוונטיים במדינה שאחראים לרווחת העובדים, אנו רוצים להבהיר שההתנהלות הזו לא מקובלת עלינו. אנו עומדים מאחורי השחקנים ומקבלי השכר במועדון וניאבק יחד איתם כדי שיקבלו את שכרם באופן צודק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully