וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: אביחי ידין דורש לחזור לפעילות

הקשר המנודה תובע לחזור לסגל ולקבל את שכרו או פיצוי נזיקי בגובה שבעה מיליון שקל. עו"ד רוזן: "מחאה נגד תופעת הנידוי". דיון הוכחות בבוררות של עזריאל - בחודש הבא. חיפה: "הוא שוחרר ביוני"

one

קשר מכבי חיפה, אביחי ידין, הגיש היום (שלישי) תביעת בוררות נגד הקבוצה. על פי הודעת עורך דינו רועי רוזן: "התביעה, שהוגשה בלית ברירה, מהווה גם כתב מחאה כנגד תופעת הנידוי הבזויה שהפכה לאופנתית בכדורגל שלנו ואשר הגיעה לשיא שלה במקרה הזה. מכבי חיפה, שרדפה וחיזרה אחרי השחקן לפני שנתיים וגרמה לו לבחור בה מבין שלל ההצעות שהיו לו 'איבדה בו עניין' והחליטה שלא מתחשק לה לקיים את החוזה איתו".

עוד מסר רוזן: "כדי 'ליישר' את אביחי עם החוסר החשק וחוסר הרצון שלה לקיים את ההסכם, מכבי חיפה משתמשת בכוח שלה באמצעות מניעת מסגרת מקצוענית, אי תשלום משכורת ויצירת מצב של איום ממשי ואמיתי על המשך הקריירה שלו. הדברים האלה חייבים להיפסק - מכבי חיפה לא את תעשה מה שהיא רוצה, כאילו שאין חוק ואין דין ואנחנו נעשה את מה שצריך כדי להבטיח את זה".

בתביעה מבקש ידין ממוסד הבוררות לחייב את מכבי חיפה לשלב את אותו בקבוצה ולתת לו הזדמנות הוגנת ושווה להתחרות על מקום בסגל. בנוסף הוא דורש לקבל במיידית את המשכורות שלא שולמו לו (שלושה חודשי עבודה בסכום כולל של 415,143 שקל) וכן את הזכויות הסוציאליות המגיעות לו ותשלומי שכר הדירה (בגובה 1,000 דולר לחודש). כמו כן, דורש השחקן התייבות לקבל את מלוא שכרו עד תום החוזה בקיץ 2017. כסעד חליפי, מבקש ידין פיצוי נזיקי בגין מניעת השתכרות לעתיד והפסד הכנסות עקב חיסול הקריירה בסך מוערך של 6,942,288 שקל שמחושב לפי שכר שנתי של 1,735,572 שקל בחוזה לארבע עונות.

בכתב התביעה נכתב: "מדובר במקרה יוצא דופן וחמור ביותר של התנהגות מחפירה של מועדון, אשר לא בוחל להפר באופן יסודי וחסר תום לב הסכם מחייב עליו הוא חתום עם שחקן, אך ורק בשל מה שניתן לכנותו כטעות בכדאיות העסקה מצד המועדון". עוד מגולל כתב התביעה את טענות ידין לגבי היחס שקיבל ממכבי חיפה במה שמכונה שם: "הפקרה מוחלטת ומתמשכת". לטענתו, מכבי חיפה הודיעה שאינו בתכניות דרך אתרה הרשמי ובלי להודיע לו. עוד לטענת השחקן, הוא מתאמן רק שלוש פעמים בשבוע בנפרד ובסביבה ללא בטוחה ללא רופא או פיזותרפיסט וכי הקבוצה גרמה לו לנזק תדמיתי אדיר שעלול להביא לפרישתו מכדורגל.

כתב התביעה מסכם: "התנהגות המועדון פסולה וראויה לכל גנאי, הן מכוח הוראות דיני העבודה, הן מכוח הוראות ההסכם והן בהתייחס למטריה הספציפית בה אנו עוסקים - יחסים בין מועדון כדורגל לבין שחקן מקצועני לגביהם חלות גם הוראות משפט הספורט. בכל אופן, מעשי ומחדלי המועדון מהווים הפרה יסודית של ההסעם, קיום ההסכם בחוסר תום לב ועבירה על הוראות חוק הגנת השגר ועל הוראות ננוספות שונות הנובעות מיחסי עובד מעביד... וכן על הנחיות ופסיקות של מוסדות פיפ"א בנוגע למעמד השחקן ויחס של מועדון אליו הוא משתייך במהלך תקופת ההסכם".

אביחי ידין שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
"תופעה בזויה". ידין/ברני ארדוב

בדיון בוררות אחר, זה של חן עזריאל, נקבע שייערך דיון הוכחות בחודש הבא ורק אז יוחלט האם השחקן ישוחרר לצמיתות ממכבי חיפה. עזריאל, 26, נרכש על ידי הירוקים במיליון דולר בקיץ, אך רשם רק 13 הופעות ליגה. בעונת 2012/13 הושאל לבית"ר ירושלים ואשתקד שיחק חצי עונה בהשאלה בבני יהודה.

עזריאל לא נמצא כבר שנתיים בתכניות המקצועיות של מכבי חיפה ובפרקי הזמן בהם לא היה מושאל, התאמן בצד עם השחקנים "המנודים". המאבק המשפטי בין הצדדים מתקיים תקופה ארוכה כשאת עזריאל מייצג עורך הדין שי אליאס.

ממכבי חיפה נמסר בתגובה: "היום התקיים דיון ראשוני בנוגע לחן עזריאל. בדיון הצהירה מכבי חיפה כי השחקן משוחרר מבחינתה עוד מחודש יוני ואין כל חדש. השחקן לא מצא מסגרת אחרת ולכן התאמן עד היום במדי מכבי חיפה. יובהר כי לא ניתן שום החלטת בורר וכי שחרור השחקן היה מקובל על ידי המועדון כבר לפני חצי שנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חן עזריאל שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
מדיון לדיון. עזריאל/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully