וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פול סקולס חוגג 40: "נדיר להיתקל בכדורגלן כל כך מושלם"

הג'ינג'י האגדי של יונייטד, שזכה עם המועדון ב-11 אליפויות ופעמיים בצ'מפיונס, גרף לאורך השנים שלל מחמאות מגדולי הכדורגל. זידאן, מסי, פלה, פרגוסון והסיפור המדהים של רונאלדו. זמן להיזכר

שחקן מנצ'סטר יונייטד פול סקולס. רויטרס
תמיד נאמן, תמיד מצוין. סקולס/רויטרס

מזל טוב לפול סקולס. קשר העבר האגדי של מנצ'סטר יונייטד חוגג היום (ראשון) את יום הולדתו ה-40 וזה זמן טוב להיזכר בקריירה הדגולה שהייתה לו. סקולסי אולי לא נחשב תמיד לשחקן הכי נוצץ על המגרש, אבל הפך לסמל ביונייטד בזכות העבודה הקשה, הברק והשנים הארוכות והמוצלחות שהוא העביר במועדון.

הג'ינג'י היה חלק מ"דור 92'", שכלל שישה כוכבים צעירים שצמחו ביונייטד ב-1992. האחרים היו דייויד בקהאם, ריאן גיגס, ניקי באט והאחים, גארי ופיל נוויל. הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת הייתה ב-21 בספטמבר 1994 והוא כבש צמד ב-1:2 על פורט וייל בגביע הליגה. משם, הקריירה שלו נסקה והוא שיחק אך ורק במדי יונייטד. בסיום עונת 2011 הוא החליט לפרוש, אבל התחרט לאחר כחצי שנה וחזר לשחק עוד שנה וחצי. הופעתו האחרונה במדי יונייטד הייתה משחק הליגה ה-499 בקריירה שלו, ה-5:5 מול ווסט ברומיץ' אלביון, שהיה גם משחק הפרידה מסר אלכס פרגוסון. באותו משחק, הוא קיבל את הכרטיס הצהוב ה-99 שלו בליגה, מקום שלישי בתולדות הפרמיירליג.

בסך הכול, סקולס רשם 718 הופעות במדי יונייטד בכל המסגרות. הוא כבש 155 שערים. הוא זכה עם יונייטד ב-11 אליפויות, שלושה גביעים ושני גביעי ליגה. הוא גם זכה פעמיים בצ'מפיונס, ב-1999, אז לא שיחק בגמר בגלל השעייה וב-2008, אז כבש שער נפלא בחצי הגמר שסידר ליונייטד ניצחון על ברצלונה. בנבחרת אנגליה הוא רשם 66 הופעות ו-14 שערים.

דייויד בקהאם, ריאן גיגס, פול סקולס, רוי קין, מנצ'סטר יונייטד, 1999. Michael Steele, GettyImages
דור הזהב. סקולס מקבל אהבה מגיגס ובקהאם/GettyImages, Michael Steele

מי שתמיד ידעו להעריך את סקולס היו אנשי הכדורגל הבכירים, שסיפקו עליו מספר ציטוטים נפלאים לאורך השנים. הנה המיטב:

זינאדין זידאן: "אני מעולם לא מתעייף מלראות את סקולס משחק. לעיתים נדירות אתה נתקל בכדורגלן מושלם כל כך. אחד הדברים היחידים שאני מתחרט עליהם זה שמעולם לא יצא לי לשחק לצדו. הוא היריב הכי קשה שפגשתי. הוא יכול למרר לך את החיים תוך שניות. הוא מסוג השחקנים שאתה רוצה בצד שלך, לא בצד השני".

ליאונל מסי: "בלה מאסיה היינו שומעים את השם שלו כל הזמן. הוא מורה לכדורגל".

כריסטיאנו רונאלדו: "באימונים ביונייטד הייתי עושה טריקים שכמעט אף אחד אחר לא היה מסוגל לעשות. פעם אחת הראתי את הטריקים שלי לסקולס. כשסיימתי, הוא לקח את הכדור והצביע על עץ שהיה מרוחק 50 מטר מאיתנו. הוא אמר שהוא יפגע בו בניסיון הראשון. הוא בעט, ופגע. הוא ביקש ממני לעשות אותו דבר. ניסיתי 10 פעמים ולא הצלחתי. הוא חייך ועזב".

צ'אבי: "ב-15 או 20 השנים האחרונות, הקשר הטוב ביותר שראיתי בעולם הוא סקולס. אין לי הרבה חרטות בכדורגל, אבל אחת מהן היא שלא זכיתי לשחק עם סקולס. לצערי, הוא מעולם לא עזב את יונייטד ואני לא את בארסה".

אלכס פרגוסון: "פול סקולס הוא השחקן הכי טוב שהיה לי".

פטריק ויירה: "איזה שחקן אני הכי מעריץ בפרמיירליג? זו שאלה קלה. פול סקולס".

לורן בלאן: "אני תמיד אומר זאת - סקולס הוא השחקן האנגלי הכי טוב שיש. חכם, חזק, טכניקה מדהימה".

אדגר דוידס: "כל שחקן רוצה להפוך לטוב יותר. כל אחד יכול ללמוד מפול סקולס איך לעשות זאת".

אלן שירר: "אם תבקשו מכדורגלנים לבחור את השחקן שהם הכי מעריצים, כל כך הרבה יבחרו בסקולס. הוא הכי יציב ומוכשר שהיה באנגליה לאורך הרבה, הרבה מאוד שנים".

פלה: "אם הוא היה משחק איתי, הייתי כובש כל כך הרבה יותר שערים".

  • עוד באותו נושא:
  • פול סקולס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully