וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נצטרך לחשוב ברצינות על האפשרות שאופ"א תעזוב את פיפ"א"

הרוחות בעולם הכדורגל ממשיכות לסעור לאחר הדו"ח שפרסמה פיפ"א ושניקה את רוסיה וקטאר מחשד לשחיתות בזכייה באירוח המונדיאלים הקרובים. נשיא ההתאחדות הגרמנית סיפק איום מעניין

ספ בלאטר נשיא פיפ"א. נועם מושקוביץ
זעם בעולם הכדורגל. בלאטר/נועם מושקוביץ

הדו"ח שפרסמה פיפ"א, אשר טען כי ועדת האתיקה מטעמה ניקתה את החשדות שהיו מעל בחירתן של רוסיה וקטאר לאירוח המונדיאלים של 2018 ו-2022, מעורר זעם רב בעולם הכדורגל מאז פרסומו.

נשיא ההתאחדות הגרמנית, דוקטור ריינהארד ראובל, הצהיר כי 54 החברות בארגון אופ"א עלולות להודיע כי הן עוזבות את פיפ"א אם הדו"ח המדובר, אותו חיבר מייקל גרסיה, לא יתפרסם ויוצג לעיני כל. עורך הדין גרסיה, האמריקאי שחיבר את הדו"ח, כבר טען כי הדברים שלו סולפו והעובדות הוצגו באופן שגוי לחלוטין. מלבד הניקוי של חשדות השחיתות כנגד רוסיה וקטאר, פיפ"א הציגה טענות שעלו מהדו"ח, שהכיל 430 עמודים, דווקא נגד ההתאחדות האנגלית.

מי שפרסם את מסקנות הדו"ח היה ראש ועדת האתיקה של פיפ"א, האנס יואכים אקרט. גרסיה טען כי הקארט סילף את דבריו. ראובל אמר בנושא: "מה שקרה הוא שבר בתקשורת בין שני הצדדים והתוצאה היא ערעור היסודות של פיפ"א כפי שלא קרה מעולם עד כה. הפתרון מכיל שני חלקים. ההחלטות של ועדת האתיקה חייבות להתפרסם ובנוסף, כתב האישום שכתב מר גרסיה. רק כך נוכל לדעת אילו שינויים נעשו ואילו עיקרי מסקנות לא פורסמו ולמה הם לא פורסמו. זה חייב להיות ציבורי, זו הדרך היחידה בה פיפ"א יכולה להתמודד עם אובדן האמינות המוחלט שלה".

הקארט כבר הבהיר שהוא לא מתכוון לפרסם את הדו"ח לציבור וראובל אמר שאופ"א צריכה לשקול את עמדתה מול פיפ"א בנושא: "אם המשבר הזה לא ייפתר באופן אמין מספיק, נצטרך לחשוב האם אנחנו עדיין בידיים טובות בפיפ"א. אחת האפשרויות שנהיה חייבים לשקול ברצינות היא שאופ"א תעזוב את פיפ"א".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully