וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון: "אסור לספוג 42 ברבע", בלאט: "חייבים עקביות בהגנה"

בקליבלנד שמחים על הניצחון הדרמטי בבוסטון, אבל יודעים שללא שיפור בהגנה הקבוצה תתקשה להגשים את שאיפותיה. קווין לאב: "אנחנו צריכים לשחק ברבע הראשון כאילו הוא הרבע האחרון"

- מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
מנצח דרך ההתקפה, אבל יודע שזה לא יספיק בהמשך. בלאט/AP

הכול הולך קשה לקליבלנד מתחילת העונה, אבל לפחות בשבוע האחרון הכול גם מסתדר לה במאני טיים. אחרי שפיגרה ב-19 נקודות, קליבלנד קיבלה רבע רביעי גדול מלברון ג'יימס וקיירי אירווינג, והצליחה לנצח בבוסטון 121:122. המאמן דיוויד בלאט דיבר בימים האחרונים על כך שהוא רוצה לשפר את ההגנה של קליבלנד, ואמר שכל עוד ההגנה של קבוצתו נראית ככה, היא תתקשה בהמשך, אבל לפחות ההתקפה מספקת את הסחורה ומצליחה להביא לניצחונות. ככה זה כשלברון מתעלה עם שיא עונה של 41 נקודות. קליבלנד עלתה לראשונה העונה למאזן חיובי - 3:4, ורשמה הלילה את ניצחונה השלישי ברציפות, כך שאולי היא לא מרשימה, אבל את הניצחונות יודעת להשיג.

פורוורד קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס קולע לסל בוסטון סלטיקס. AP
לא מרגיש מסופק למרות שיא העונה שקלע. לברון/AP

מספרי המשחק

* הסלטיקס קלעו 42 נקודות ברבע השלישי, הכי הרבה שלהם לרבע אחד מאז ה-42 שקלעו נגד דטרויט ב-18 בדצמבר 2013.

* הסלטיקס סיימו את המשחק עם 54.5 אחוזים מהשדה, ובכל זאת הפסידו.

* הפעם האחרונה בה בוסטון הוליכה בלפחות 17 הפרש והפסידה בביתה הייתה ב-25 במרץ 1988 מול פילדלפיה.

* בוסטון מסרה 32 אסיסטים, 16 מהם של רייג'ון רונדו. קליבלנד סיימה עם 22 אסיסטים.

* לברון קלע שיא עונה של 41 נקודות, ועשה את זה ב-16 מ-27 מהשדה. קינג ג'יימס הוסיף 7 אסיסטים ו-4 ריבאונדים.

שחקן בוסטון סלטיקס רייג'ון רונדו. GettyImages
16 אסיסטים ו-19 נקודות הפרש ברבע האחרון לא הספיקו לבוסטון. רונדו/GettyImages

התגובות

"זאת הייתה מעין שיבה הביתה", אמר דיוויד בלאט בסיום, והודה שהתרגש מהחזרה לעיר בה בילה לא מעט משנותיו. "בוסטון שיחקה כדורסל נהדר במשך שלושה רבעים ואנחנו חיכינו הרבה זמן עד שהעברנו הילוך בהגנה. תהיה לנו הזדמנות להיות טובים מאוד כשנהיה עקביים בהגנה, עד אז ננצח בסגנון הזה".

"באותו שלב שקלתי לעלות על הקו לפרמינגהם, שם היה ביתי", התבדח בלאט כשנשאל על היכולת של קבוצתו ברבע השלישי בו ספגה 42 נקודות. בלאט נשאל האם האמין שינצח במשחק והשיב: "הייתי על האוטובוס הזה יותר מפעם אחת בקריירה, חיכיתי שזה יקרה. ההגנה שלנו לא עקבית, חייבים עקביות, כשהיא עקבית אנחנו נראים ממש טוב".

לברון ג'יימס קלע 41 נקודות, ואמר בסיום: "ספגנו 42 נקודות ברבע וזה לא מקובל, אסור לנו לספוג ככה אם אנחנו רוצים להתפתח ולגדול, אבל הראנו שאנחנו מתפתחים וגדלים ברבע הרביעי".

קיירי אירווינג סיים עם 27 נקודות ושלוש שלשות שלו נתנו את האות למהפך: "זה תהליך שלוקח זמן, זאת מחויבות יומיומית, אנחנוחייבים לתת הכול בכל משחק ולהאמין שכל פוזשן הוא חשוב".

קווין לאב היה חלש וסיים עם 12 נקודות ב-2 מ-10 מהשדה: "יש לנו עליות ומורדות, ואולי דברים לא מתקתקים כמו שצריך, אבל אז לברון לוקח על עצמו את המשחק, קיירי משתלט על המצב וזה משפיע גם על ההגנה, שיודעת לעצור את היריבה. הבעיה היא שאנחנו יוצרים לעצמנו בור ואז מנסים לצאת ממנו. אנחנו צריכים לשחק ברבע הראשון כאילו הוא הרבע האחרון".

עוד באותו נושא

לברון הפגיז 41 והוביל את קליבלנד לניצחון דרמטי בבוסטון

לכתבה המלאה
- פורוורד קליבלנד קאבליקס קווין לאב. GettyImages
"הבעיה היא שאנחנו יוצרים לעצמנו בור ואז מנסים לצאת ממנו". לאב/GettyImages

מה אמרה התקשורת?

סם אמיקו מ"פוקס ספורט" כתב ש"עם לברון, הכל אפשרי עבור הקאבס. יש לא מעט קבוצות נחמדות ב-NBA, חלק בנויות לקחת אליפות, אבל לאף אחת אין את לברון ג'יימס". על העבודה שבלאט ממשיך לשחק הרבה עם שלושת כוכביו - כ-117 דקות משחק לשלושתם מול בוסטון - כתב אמיקו: "הספסל ממש לא מנוצל, דיוויד בלאט נאבק עם הרוטציה. יכול להיות שאני טועה, אולי זאת הדרך שבלאט רוצה, אבל אני בספק".

ג'ייסון לויד מ"ביקון ז'ורנל: "ההתקפה של הקאבס מכסה על הכול, ההגנה של קליבלנד נוראית מתחילת העונה". דניס מנלוף מ"דה פליין דילר" כתב: "כשלברון הוא פוינט פורוורד וקיירי אירווינג הוא שוטינג גארד, קליבלנד סיפקה את הרגעים הכי טובים שלה עד כה העונה. יחד עם הצמד הכי קטלני ב-NBA".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully