וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פילדלפיה בדרך להיות הקבוצה הגרועה בתולדות ה-NBA?

אחרי שנמחצו על ידי דאלאס, הסיקסרס מתקדמים בצעדי ענק לעבר כמה שיאים שליליים. ברט בראון: "החדשות הרעות הן שמחר יש עוד משחק". ממפיס באופוריה מסל הניצחון של לי: "היה קאמבק מדהים"

מייקל קרטר וויליאמס שחקן פילדלפיה סיקסרס עם מאמנו ברט בראון. AP
איך יוצאים מזה? מייקל קרטר וויליאמס עם ברט בראון/AP

עונת ה-NBA רק החלה, וכבר אפשר לסמן בקלות את הקבוצה שתהיה בשר התותחים של הליגה. עם מאזן 8:0 ותבוסה מחפירה לדאלס הלילה (בין חמישי לשישי) ב-53 הפרש - לא פחות ולא יותר - פילדלפיה נמצאת בדרך הבטוחה להיכנס לספרי ההיסטוריה של הליגה הטובה בעולם, רק מהצד הלא נכון. ב-ESPN כבר העלו מאמר תחת הכותרת "האם זו תהיה הקבוצה הגרועה אי פעם ב-NBA?", בו בדקו את הנתונים העלובים של הסיקסרס בפתיחת העונה.

פילדלפיה, שנותרה הקבוצה היחידה ב-NBA ללא ניצחון העונה, הציבה לעצמה רף גבוה, במרכאות כמובן, בעבר. השיא השלילי שלה בהפסדים בפתיחת העונה, שהושג אי שם בעונת 1972/73, עומד על 15. את אותה עונה הסיקרס סיימו במאזן 73:9 - המאזן הכי גרוע של קבוצת NBA מאז החלו לשחק במתכונת של 82 משחקים - כך שלסיקסרס בגרסתם הנוכחית יש לאן לשאוף.

הלילה דאלאס לא ריחמה על הסיקסרס, שירדו למחצית בפיגור של 44 נקודות, ונמנעה מההפסד הכי גדול בתולדותיה בזכות חמש נקודות רצופות לקראת סיום. גם חזרתו של רוקי העונה שעברה מייקר קרטר וויליאמס מפציעה לא הפיחה רוח חיים אצל הסיקסרס המרוסקים.

נרלנס נואל שחקן פילדלפיה סיקסרס. AP
פחות מדי כישרון. נרלנס נואל/AP

לפילדלפיה יש עבר עשיר בתבוסות מן הסוג הזה. הם מובילים את הליגה בהפסדים ב-50 הפרש ויותר, עם חמישה כאלה לאורך ההיסטוריה. בסך הכל, מתחילת העונה הם טואטאו בהפרש כולל של 143 נקודות, רק חמש נקודות פחות מהשיא השלילי ב-NBA אחרי שמונה משחקים, בו מחזיקה גולדן סטייט מעונת 1997/98.

וזה לא שהעתיד מבטיח יותר מדי. שימו לב לסגל החלש של הסיקרס: הוא כולל רק שלושה שחקנים שנבחרו בסיבוב הראשון בדראפט (הכי נמוך בליגה), שבעה שחקנים שכלל לא נבחרו בדראפט (הכי גבוה בליגה) והגיל הממוצע בו הוא 24 בלבד (הצעיר בליגה).

"החדשות הרעות הן שמחר יש עוד משחק, זה לא הולך להיעלם כל כך בקלות", אמר מאמנה האומלל של הסיקרס ברט בראון, שכדי לתאר את מצבו, שאל מונחים מחדרי החקירות. "זה מרגיש כאילו אתה נמצא בחדר סגור, מים מטפטפים לך על המצח ואין לך מקום להסתתר מהם".

"נזכור את המשחק הזה עוד הרבה זמן, אסור שזה יקרה שוב", הוסיף מייקל קרטר וויליאמס, שוודאי לא פילל לכזו תצוגת נפל במשחק החזרה שלו לראשונה מאז מאי. "אף אחד בחדר ההלבשה שלנו לעולם לא יתרגל להפסיד בצורה הזאת. אנחנו כועסים אחרי כל הפסד".

עוד באותו נושא

ממפיס הקדימה את הבאזר, דרק רוז שוב נפצע, 53 הפרש לדאלאס

לכתבה המלאה
AP

ממפיס ממשיכה ללהוט בפתיחת העונה, והלילה שמרה בשיניים על המאזן הטוב בליגה, עם קאמבק ענק בדרך לניצחון 110:111 על סקרמנטו. הקינגס שמטו יתרון גדול בפעם השנייה בתוך יומיים. שלשום הם הפסידו לדאלאס אחרי שכבר הוליכו ב-24 נקודות, והפעם גם יתרון 26 נקודות לא הספיק, אפילו שגם בכניסה לרבע האחרון היא הובילה ב-17 נקודות. הפעם קורטני לי, עם סל ניצחון משונה על הבאזר, היה אחראי לניצחון.

"אין מילים, המצב היה נראה עגום מאוד רק לפני כמה דקות", תמה בסיום מייק קונלי, סיים עם 22 נקודות ו-11 אסיסטים. "טוני אלן הוסיף ש"הייתי שותף כבר לכמה קאמבקים גדולים, אבל זה היה באמת מדהים".

לי, אחד מהגיבורים המפתיעים של פתיחת העונה ב-NBA, הסביר בפשטות את סל הניצחון שקלע לאחר הוצאת חוץ כשנותרו רק 0.3 שניות לסיום. "הגעתי למצב קליעה טוב יחסית. בסיטואציה כזו אתה בעיקר צריך לעשות דברים נכון, ולהתפלל. למזלי הפעם זה הצליח".

בצד השני, סקרמנטו המאוכזבת התקשתה לעכל את ההפסד האכזרי. רודי גיי, שחזר שוב לאולם בו כיכב בתחילת הקריירה ב-NBA, הודה כי "זה שובר את הלב". אחרי שהקינגס איבדו פעמיים יתרון כה גדול, גם גיי יודע ש"זה ההבדל הגדול בינינו לבין קבוצות שהיו בפלייאוף וזוכרות איך הקרבות הללו מרגישים".

גארד שיקגו בולס דרק רוז. AP
מרגיע. רוז/AP

* דרק רוז מרגיע: "אני מניח שמדובר בפציעה קלה. הוציאו אותי כדי לא לסכן אותי, זה הכל. לא נראה שזה רציני". הרכז המועד לפציעות צנח לפרקט שתי דקות לסיום בניצחון של שיקגו על טורונטו 93:100, וייבדק היום כדי לברר מה חומרת הפציעה. "אסור לי לאבד את הביטחון, למרות כל הפציעות שלי", רוז הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully