וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת החוק להחמרת הענישה בספורט עברה בקריאה טרומית

ההצעה של ח"כ יואל רזבוזוב להכפלת הענישה על אירועים אלימים במגרשי הספורט עברה עם 26 תומכים לעומת חמישה מתנגדים. רזבוזוב: "היום ברור יותר מתמיד שיש צורך ממשי בחוק הזה"

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מתעמת עם אוהד. ברני ארדוב
נפסיק לראות את המראות האלה? האוהד בעימות עם ערן זהבי/ברני ארדוב

הצעת החוק של ח"כ יואל רזבוזוב, המבקשת להכפיל את הענישה על אירועים אלימים במגרשי הספורט, עברה היום (רביעי) בקריאה טרומית בכנסת במסגרת הבקשה לתקן את חוק איסור אלימות בספורט. הטענה שעלתה היא שבמצב הקיים, הענישה על עבירות אלימות באירועי ספורט אינה מרתיעה. ההצעה עברה עם 26 תומכים לעומת חמישה מתנגדים וכעת היא תעבור לדיון בוועדת החינוך לקראת קריאה ראשונה.

במסגרת החוק המתוקן הוצע להוסיף הוראה שלפיה מי שביצע עבירות מסוימות בהקשר לספורט בנסיבות מחמירות, דינו מאסר עשר שנים או כפל העונש הקבוע לעבירה, הכול לפי העונש הקל יותר. עוד הוצע כי עבירות בנסיבות מחמירות יהיו כאשר ביצוע העבירה נעשה בקשר לאירוע ספורט, במהלך אירוע ספורט, בסמוך לו או בדרכו אליו. "הניסיון המצטבר מאז חקיקת החוק, ביחד עם בחינת היקף האכיפה על פיו מלמד כי לא חל שינוי משמעותי כפי המצופה במידת האלימות בספורט", נכתב בהצעה. "על יסוד כך ומתוך רצון להדגיש את חשיבותו של הערך החברתי הנפגע מביצוע עבירה הקשורה לספורט, לצורך קביעת מתחם עונש הולם לעבירה שכזו ובכדי להגביר את ההרתעה".

"מקרי אלימות אשר מתרחשים ברחוב, הם עבירות חמורות, אבל הם לא יוצרים את אותה השפעה שלילית כמו כשהם קורים במגרשי הספורט", אמר רזבוזוב. "רק אתמול שחרר בית המשפט את אותו חוליגן שהתפרץ למגרש ותקף את ערן זהבי באירועי הדרבי התל אביבי בכדורגל על אף שסירב להביע חרטה על מעשיו, ורק ערעור על ההחלטה השאיר אותו יום נוסף במעצר".

רזבוזוב המשיך וטען: "היום ברור יותר מתמיד שיש צורך ממשי בחוק זה על מנת להגביר את ההרתעה. בזכות החוק, עוברי עבירות של אלימות בספורט מכל סוג שהוא ייענשו בחומרה. לשמחתי, חברי הכנסת ראו את חשיבות החוק ואת הפוטנציאל שבו להפחתת אירועי האלימות בספורט, והעבירו אותו להמשך הליך החקיקה".

ח"כ עיסאוי פריג' ממרצ, יו"ר שדולת הספורט בכנסת אשר הצביע היום נגד החוק, אמר: "החמרת הענישה, הפכה להיות מעין סיסמת קרב בכל נושא, מבלי להבין שהבעיה היא לא החמרת הענישה, אלא אכיפת החוק וחינוך לכבדו. החוקים הקיימים נותנים מענה ראוי, הבעיה היא שהם לא נאכפים מספיק ויותר מכך הבעיה היא שבורחים לפיתרונות הקלים והלא יעילים, במקום לנסות ולשנות את הבעיה מהבסיס. במקום כל הזמן "להחמיר", צריך להנחיל לילדים ולבני הנוער תרבות ספורט אמיתית, תרבות שבסיסה אהבת הספורט ולא שנאת האדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully