וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג השגרירים: האם שבעה שערים באוסטריה שווים יותר מתשעה בישראל או אחד בספרד?

10.11.2014 / 17:00

ההפגזות של תמוז לעומת דמארי, ההפצצות של דמארי לעומת זהבי, המעמד של חמד לעומת דאבור. מדור דירוג השגרירים יצא לבדוק מי הישראלי שנמצא בכושר ההבקעה הטוב ביותר לקראת בוסניה

חלוץ גראסהופרס מונס דאבור. GettyImages
צמד ובישול. דאבור/GettyImages

על סף העשירייה: איתי שכטר, רמי גרשון, עידן ויצמן.

המאזן הכולל: חמישה שערים (מונס דאבור 2, עומר דמארי 2, טוטו תמוז) וארבעה בישולים (תמוז 2, דאבור, ליאור רפאלוב)

מוכנים לבוסניה: טל בן חיים, רמי גרשון, מונס דאבור, ליאור רפאלוב וביברס נאתכו הם שחקני הסגל המורחב היחידים שהשלימו 90 דקות. עומר דמארי (89 דקות) ובן שהר (45) פתח בהרכב, תומר חמד (22 דקות) ואיתי שכטר (7) עלו מהספסל. ניר ביטון לא נכלל בסגל .

מתאוששים: גיא אסולין שיחק לראשונה אחרי חודשיים וחצי בהם יובש מחוץ לסגל מאיורקה, קני סייף קיבל דקות משמעותיות בגנט אחרי שני משחקים בהם לא שותף.

ביזאר השבוע: שי חדד פתח לראשונה בהרכב פטרולול בליגה, אבל הוחלף בדקה ה-32. ברומניה טוענים: הקשר לא מילא הוראות טקטיות, ירד כועס לספסל ונקלע לוויכוח עם המאמן ומאמן הכושר. בסביבת השחקן מתעקשים: הוא סבל ממתיחה, אבל רצה להמשיך. המשך יבוא?

שימו לב ש: ניר ביטון זומן לסגל למרות שבחודש האחרון שיחק 30 דקות בסך הכול ובעיקר ישב ביציע.

תומר חמד שחקן אלמריה. GettyImages
לא חמד של מאיורקה/GettyImages

10. בן שהר (וילם II)

המאזן השבועי: 45 דקות, 3:2 מול דו האח

בשבוע שעבר: מקום שביעי

בפעם השנייה ברציפות, שהר שילם מחיר על הופעה קבוצתית לא טובה, הוחלף וקבוצתו חזרה לאחר מכן. רק שהפעם זה לא הספיק לנקודות. שהר מודל 2014 ממשיך להיות שחקן יותר טקטי על חשבון מספרים וזה לא בהכרח משחק לטובתו, לא בקבוצה ולא בנבחרת. אם בקמפיינים הקודמים, שהר עוד סבל מהסטיגמה של התלמיד המועדף על אלי גוטמן, הפעם מצבו אחר. הוא משחק בקביעות ולכן מסתכלים עליו כאל שחקן סגל לגיטימי, אבל כזה שסיכוייו להשתלב ברוטציה נמוכים, במיוחד לאור התפוקה של החברים להתקפה, גם אלה שמשחקים בליגות פחות חזקות. וכששהר מגיע לנבחרת ולא משחק, זה לא משפיע עליו לטובה גם בקבוצתו ההולנדית.

9. תומר חמד (אלמריה)

המאזן השבועי: 22 דקות, 2:1 מול ברצלונה

בשבוע שעבר: מקום חמישי

בדקות שחמד היה על המגרש, ברצלונה חזרה מפיגור לניצחון והישראלי בקושי נגע בכדור. המאמן פרנסיסקו רודריגס המשיך ללכת עם תייבי הקונגולזי בהרכב וקיבל ממנו שער בכורה. כמו משהר, גם מחמד ציפו באלמריה לתפוקה גבוהה יותר בשלב הזה של העונה, אבל הוא עדיין לא הצליח לחזור להיות חמד של מאיורקה. אלא שבניגוד לשהר, חמד ממוקם הרבה יותר גבוה ברוטציה, אפילו לעומת קפריסין ואנדורה. תרשו לנו לנחש שאם גוטמן יזדקק לחילוף התקפי, חלוץ אלמריה יהיה הפעם הראשון לקום מהספסל.

8. אייל גולסה (פאוק סלוניקי)

המאזן השבועי: 90 דקות, 2:1 מול פנאתינייקוס

בשבוע שעבר: לא היה בעשירייה

הוא חוזר. החלודה ירדה, המהלך בשער של קבוצתו נגד פיורנטינה בליגה האירופית הזכיר את גולסה של פעם וגם בליגה, בתפקיד חדש וקדמי יותר, הוא מקבל יותר ויותר צ'אנסים. אפשר לומר בזהירות שגולסה עובר תהליך מעניין ביוון, תהליך התנתקות מסטיגמת הכישרון הגדול שלא פורץ והפרחח שלא יודע להתנהל, והשתחררות מהציפיות והלחץ שמופעלים על יחידי הסגולה ששורדים את המעבר מקבוצת הנוער לבוגרים של מכבי חיפה. המרחק והשקט עושים טוב ומחזירים אותו לעניינים. לאט, אבל הדרך נכונה.

7. סינטאיהו סלליך (מאריבור)

המאזן השבועי: 73 דקות, שער, 1:3 על קרקה

בשבוע שעבר: לא היה בעשירייה

שבוע נהדר לקשר. "מירור" העניקו לו את הציון 8 להופעה מול צ'לסי באלופות (1:1) וביום ראשון הוא חגג שער בכורה מעבר לים. עוד הוכחה שאפשר לפרוץ גם מחוץ לליגת העל. עוד הוכחה שמכבי חיפה היא כבר מזמן לא החממה שהייתה.

6. טל בן חיים (צ'רלטון)

המאזן השבועי: 90 דקות, 0:1 על רדינג

בשבוע שעבר: מקום תשיעי

אחד הסיפורים הגדולים של השנה. קאמבק מהסרטים. בגיל 32, בן חיים פשוט ממציא את עצמו מחדש. 13 הופעות היו לו בשנתיים האחרונות. הוא נחשב לבדיחה באי, שחקן יקר מדי, שכיר חרב. הוא עבר לבלגיה והתייבש על הספסל של גיא לוזון. אבל העונה כבר יש לו 16 הופעות, הוא מוביל את הגנת האדיקס שרצה בצמרת ובהיעדר דודו אוואט ויוסי בניון, נהנה ממעמד שלא היה לו בנבחרת מעולם. גם לא כשעמנואל רוזן הפך אותו לסמל למקצוענות. "ניצחון חוץ, רשת נקייה. לא יכול לבקש יותר", צייץ הבלם השבוע. הוא דווקא יכול לבקש יותר. עוד רשת נקייה מול בוסניה נטולת חלוצים.

עומר דמארי שחקן אוסטריה וינה. Chirstian Hoffer, אתר רשמי
אוהב משחקי דרבי. דמארי/אתר רשמי, Chirstian Hoffer
דאבור חיזק מאוד את מעמדו. איתי שכטר, האיש ששיחק בחודש האחרון את כמות הדקות הנמוכה ביותר והשבוע גם מצא את עצמו מחוץ לדירוג, הוא זה שנחלש

5. מונס דאבור (גראסהופרס)

המאזן השבועי: 90 דקות, צמד ובישול, 0:3 על סנט גאלן

בשבוע שעבר: לא היה בעשירייה

שבוע אחד בחוץ הספיק לדאבור והוא חוזר לעשירייה עם שערי ליגה ראשונים מאז המחזור הראשון. בדיוק בזמן כדי לערער עוד קצת את ההיררכיה הפנימית בסגל. גוטמן החליט לזמן את דאבור עוד לפני הצמד בשבת. לא מן הנמנע שהוא רוצה שהשחקן הצעיר ירגיש כמה שיותר שייך לסגל גם אם הוא לא מתוכנן לשחק כמחשבה לעתיד. מבחינת גוטמן, חשוב יותר לשפשף צעיר מוכשר שלא עושה פרצופים על הספסל מלזמן שחקן שבע יותר בדמותו של טוטו תמוז. מבחינת דאבור, שערים בתזמון כזה מוסיפים לו קולות בתחרות חביב הקהל. כי ההרכב אולי נעול, אבל כשגוטמן יפנה לספסל לחילוף, בפינה יחכו לראות מי יקום משם. יצפו ממנו להעלות לא רק את מי שמתאים בסיטואציה שהמשחק ידרוש, אלא גם את מי שבכושר הטוב ביותר. בהקשר הזה, דאבור חיזק מאוד את מעמדו. איתי שכטר, האיש ששיחק בחודש האחרון את כמות הדקות הנמוכה ביותר והשבוע גם מצא את עצמו מחוץ לדירוג, הוא זה שנחלש. במי יבחר המאמן?

4. טוטו תמוז (פטרולול)

המאזן השבועי: 90 דקות, שער ושני בישולים, 0:3 על אוניברסיטטאה קלוז'

בשבוע שעבר: מקום רביעי

ההחלטה לא לזמן את תמוז לסגל לא הפתיעה אף אחד בסביבת השחקן והנבחרת. אבל האם היא הייתה נכונה? תמוז הוא השחקן הישראלי שכבש הכי הרבה שערים מתחילת העונה בצוותא עם עומר דמארי. חלוץ פטרולול הבקיע 13 שערי ליגה העונה בכל המסגרות והוא עשה את זה ב-18 הופעות. חלוץ אוסטריה וינה כבש את אותה הכמות ב-15 הופעות (כולל השערים בנבחרת). במקום השלישי נמצא ערן זהבי עם 12 שערים ב-17 הופעות (כולל השער בדרבי). המקום של דמארי וזהבי בהרכב מובטח ועל הספסל, כאמור, המאמן הלאומי לא רוצה לראות פרצופים והסבלנות שלו קצרה. תמוז שילם את מחיר כאבי השיניים והוא ימשיך לשלם אותו כל עוד יהיו אופציות ראויות. מצד שני, כל עוד הוא ימשיך להבקיע, השם שלו ימשיך לרחף מעל הראש של גוטמן.

3. עומר דמארי (אוסטריה וינה)

המאזן השבועי: 89 דקות, צמד, 2:3 על ראפיד וינה
בשבוע שעבר: מקום שלישי

דמארי אוהב משחקי דרבי. יש לו שבע הופעות ליגה ושער אחד בדרבי של פתח תקוה. ארבעה שערים ב-10 הופעות בדרבי של תל אביב והחל מאתמול, שלושה שערים בשתי הופעות בדרבי של וינה. אחרי ששבת מהבקעה במשך ארבעה משחקי ליגה, החלוץ התעלה במשחק הגדול של העיר. את השער הראשון כבש מזווית קשה לאחר פריצה נאה ואת השני בוולה נהדר עם רגל שמאל בסיבוב. מבחינת שערים לפי הופעות, דמארי הוא החלוץ הישראלי הפורה ביותר והוא מצדיק מדי שבוע את הקרדיט שהוא מקבל מגוטמן. אפשר להתווכח בעניין הכמות. האם שבעה שערים באוסטריה שווים יותר מתשעה בישראל או אחד בספרד? מה בטוח, דמארי ממשיך בקו שהוביל להצלחה של לא מעט מחבריו והמסקנה ברורה: כדי להצליח בחו"ל עדיף לפעמים להתחיל בליגת ביניים ולא לקפוץ גבוה מדי. גם לא בושה להצהיר שכרגע, הרמה הממוצעת של הכדורגלן הישראלי מתאימה יותר לבלגיה, שוויץ ואוסטריה מאשר לבונדסליגה, לפרמיירליג ולסרייה A.

עוד באותו נושא

צםו בשער ובבישולים של תמוז בניצחון פטרולול

לכתבה המלאה
חלוץ פטרולול טוטו תמוז. GettyImages
כל עוד הוא ימשיך להבקיע, גוטמן לא יישן בשקט. תמוז/GettyImages

2. ביברס נאתכו (צסק"א מוסקבה)

המאזן השבועי: 90 דקות, 1:0 מול דינמו מוסקבה
בשבוע שעבר: מקום ראשון

כשנאתכו חזר לרוסיה וחתם בצסק"א, אחת המטרות שלו הייתה להטביע חותם גם בליגת האלופות. ניצחון החוץ על מנצ'סטר סיטי עם שני בישולים נהדרים היה צעד בכיוון הנכון. אם נאתכו חולם יום אחד לצאת שוב מרוסיה במטרה להגיע לליגה בכירה יותר, הצלחה ליגת האלופות היא המפתח מבחינתו.

1. ליאור רפאלוב (קלאב ברוז')

המאזן השבועי: 90 דקות, בישול, 0:5 על ווסטרלו

בשבוע שעבר: מקום שני

אמרנו את זה בשבוע שעבר, השגריר הישראלי בכושר הטוב ביותר כבש את הפסגה בזכות שלושער ענק בליגה האירופית ועוד משחק נהדר בליגה. זה צריך להספיק לו כדי לפתוח בשבוע הבא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully