וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: רוזברג ניצח בברזיל, האליפות תוכרע באבו דאבי

הגרמני זינק מהפול פוזישן ודהר כל הדרך לניצחון חמישי העונה. המילטון סיים שני ומוביל את דירוג הנהגים ב-17 נקודות, כך שמקום שני במירוץ האחרון של העונה יבטיח לו זכייה בתואר

ניקו רוזברג נהג קבוצת מרצדס, פורמולה 1. GettyImages
הכול יוכרע באבו דאבי. ניקו רוזברג/GettyImages

אליפות העולם בפורמולה 1 תוכרע רק על קו הסיום, במירוץ האחרון של 2014 שייערך באבו דאבי בעוד שבועיים. לואיס המילטון, מוליך דירוג הנהגים שניצח בכל חמשת המירוצים האחרונים, ראה הערב (ראשון) את הגב של ניקו רוזברג הגרמני, שזינק מהפול פוזישן ודהר לניצחון החמישי שלו העונה. רוזברג צימק את הפער מהמילטון ל-17 נקודות, כשבמירוץ הסיום יוענק ניקוד כפול (50 נקודות למנצח). לבריטי יספיק בכל מקרה המקום השני (36 נקודות) כדי להבטיח זכייה באליפות שנייה בקריירה. לעומתו, רוזברג צריך לנצח ולקוות שהמילטון יסיים שלישי ומטה. אם יסיים שני, הוא יזכה בתואר ראשון בקריירה רק עם המילטון יגיע שישי ומטה.

רוזברג, מלך הפול פוזישנים של העונה, זינק כאמור ראשון, כשהמילטון החל מהמקום השני, פליפה מאסה המקומי זינק שלישי ואיתו בשורה השנייה חברו לקבוצת וויליאמס ואלטרי בוטאס. צמד הנהגים של מרצדס היה צמוד לאורך כל הדרך, כשהמילטון קיזז את הפער, אבל הצ'ילבה רוזברג ידע להחזיק אותו מאחור ולשמור על ההולכה גם אחרי העצירה לתדלוק.

רוזברג חצה ראשון את קו הסיום אחרי 1:30:02 שעות, המילטון הגיע שני, 1.4 שניות אחריו, ומאסה הצטרף אליהם על הפודיום במירוץ הביתי. ג'נסון באטון הגיע רביעי, אלוף העולם היוצא סבסטיאן פטל סיים חמישי ופרננדו אלונסו הביא נקודות לפרארי מהמקום השישי. דניאל ריקיארדו האוסטרלי, השלישי בדירוג הנהגים, נאלץ לנטוש בהקפה ה-32.

מרצדס, אגב, השוותה את השיא של פרארי ומקלארן עם 15 ניצחונות בעונה - 10 תוצרת המילטון ו-5 תוצרת רוזברג.

דירוג הנהגים (מירוץ אחד לסיום העונה):

1. לואיס המילטון (בריטניה, מרצדס) 334 נקודות
2. ניקו רוזברג (גרמניה, מרצדס) 317
3. דניאל ריקיארדו (אוסטרליה, רד בול) 214

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully