וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ רזבוזוב: "כולם מבינים שהספורט זקוק לחוק זה יותר מתמיד"

החוק שמקדם חבר הכנסת, להכפלת הענישה במקרים של אלימות במגרשי הספורט, הועברה לקריאה טרומית: "נמנע מהחוליגנים להרוס לנו את הספורט"

חבר כנסת יואל רזבוזוב. ניב אהרונסון
ח"כ יואבל רזבוזוב/ניב אהרונסון

ועדת השרים העבירה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ יואל רזבוזוב, המבקשת להכפיל את הענישה על אירועים אלימים במגרשי הספורט, לקריאה טרומית. הטענה היא שבמצב הקיים, הענישה על עבירות אלימות באירועי ספורט, איננה מרתיעה. לדברי רזבוזוב, "הצעת 'חוק איסור אלימות בספורט (תיקון - עבירה הקשורה לספורט - נסיבות מחמירות), התשע"ד-2014', דוחפת את מערכת המשפט להתייחס בחומרה רבה יותר לעבירות המבוצעות במהלך אירועי הספורט".

רזבוזוב: "בשנים האחרונות אנחנו עדים לעלייה בלתי נסבלת במספר מקרי האלימות בספורט, והחוק הזה מניע את גלגלי המערכת שתפעל כולה למיגור התופעה המכוערת הזו. החמרת הענישה על עבירות באירועי ספורט, תמנע מהחוליגנים שהורסים לנו את הספורט להמשיך לפשוע בלי חשבון. אין ספק שמקרי אלימות אשר מתרחשים ברחוב, הם עבירות חמורות, אבל הם לא יוצרים את אותה השפעה שלילית, כמו כשהדבר נעשה במגרשי הספורט. אירועי הדרבי האחרון הביאו את הספורט הישראלי כולו להתגייס למען מיגור האלימות כי כולם היום מבינים שכעת, יותר מתמיד, הספורט הישראלי זקוק לחוק זה, ואני מודה לחברי ועדת השרים לחקיקה שראו גם הם את הצורך המידי באישורו".

בנוסף, שרת המשפטים, ציפי לבני, הודיעה בוועדת השרים לחקיקה כי משרד המשפטים ומשרד הספורט יגבשו תוך שלושה שבועות חקיקה ממשלתית שתחמיר בענישה על עבירות ספורט. במסגרת הצעת החוק של רזבוזוב החליטו השרים כי משרד המשפטים ומשרד הספורט הם שיקדמו חקיקה ממשלתית בנושא.

הצעד של רזבוזוב הוא המשך להצעתה של שרת הספורט לימור לבנת, שהמליצה על תיקון חקיקה בחוק לאיסור אלימות בספורט, במסגרתו תוחמר הענישה לאדם הפורץ למגרשי ספורט ותעמוד על שלוש שנות מאסר והרחקה לצמיתות מהמגרשים, במקום שנת מאסר אחת הקבועה היום בחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully